urwany odpowietrznik ;)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » wt lip 15, 2008 20:39

naprawiane to nie to samo co oryginał tam jest dupne ciśnienie po wciśnięciu hamulca może czasem puścić . ja osobiście bym na to nie poszedł woże autem swoje dzieci i rodzinę nie będę ryzykował kosztem paru drobnych bo jeśli chodzi o czyjeś życie a zwłaszcza bliskich to cena ich zdrowia i życia to na to ceny nie ma ,a 130 pln to śmieszna cena jak na życie twoje i najbliższych.więcej nie pisze na ten temat bo mogę się czasem zbytnio rozczulić i w końcu napisze dosadnie i do rymu . :hmm: :hmm: :grrr: :grrr:


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » wt lip 15, 2008 21:57

Hmm... ja experymentuje wlasnie na zepsutych zaciskach.. narazie zaspawany jest otwor po starym odpowietrzniku ale material sie utwardzil strasznie
tak wiec myslalem aby wyzarzyc zrobic nowy otwor na odpowietrznik potem podac duze cisnienie i zostaiwc na noc aby sprawdzic czy nic sie nie stanie ;)
Ostatnio zmieniony wt lip 15, 2008 23:16 przez abrams, łącznie zmieniany 1 raz.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » ndz lip 20, 2008 09:19

Powiem tak - moim skromnym zdaniem to trzeba spróbować wykręcić (słyżą do tego wykrętaki). Idzie o to, żeby nie uszkodzić gwintu.Jak się nie uda, to nie ma co się zastanawiać, tylko wymienić zacisk. Ciśnienie jakie panuje w układzie hamulcowym może osiągnąć w trakcie gwałtownego hamowania watrości rzędu stokilkadziesiąt...dwieście atmosfer (tak twierdzą technolodzy u mnie w fabryce - robimy właśnie hamulce). Jak powiększysz kaliber otworu to również zwiekszysz powierzchnię (z 10mm na 12mm tak? To daje mniej więcej 0,8cm^2 powiększone do 1,1cm^2, czyli niemal połowę większą siłę zrywającą gwint) - warto to sobie przeliczyć (przypominam - trzeba uwzględnić nawet 200 atmosfer). Taki odpowietrznik na pewno nie wystrzeli z zacisku na postoju, ani podczas delikatnej jazdy, tylko akurat wtedy gdy będziesz go najbardziej potrzebował.

Że tak spytam offtopic - masz dzieci? Wozisz je autem?



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz lip 20, 2008 23:36

Chłopie daj spokój kup sobie drugi zacisk i będziesz miał problem z głowy.Jakie spawanie zacisku zastanów się co robisz :grrr: Ile może kosztować taki zacisk czy aż tak dużo żeby było warto zastanawiać się czy dzisiaj dojedziesz do domu cały
Ostatnio zmieniony ndz lip 20, 2008 23:38 przez J.B.S., łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn lip 21, 2008 08:10

Ale chrzanicie <lol2> Z tyłu poszed mi kiedys odpowietrznik, wziołem na frezarke rozwierciłem, i nagwintowałem na taki odpowietrznik jak z przodu w zacisku występuje, od ok roku jezdzi bez problemu. Da sie naprawic, tylko trzeba miec sprzęt do tego.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » wt lip 22, 2008 22:56

co do 200 barow do uzyskania dobra prasa ;)
Da sie naprawic, tylko trzeba miec sprzęt do tego.
otoz to.. a ten topic po to aby zaczerpnac nowych informacji
kleki, jak sam napisales zajmujesz sie tym wiec pewinienies duzo o tym wiedziec moze podziel sie przemysleniami pomoz moze uda sie do czegos sensownego dojsc.. a nie odrazu zalowac moich dzieci...;)

pozdro


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » pt lip 25, 2008 08:02

Co mam poradzić jako automatyk? ;-) Tu trzeba technologa. :-) Przy testach szczelności fugometr nastawiany jest na 130...140 atmosfer. Dla mnie to respekt. Nowy odpowietrznik to jest małe piwo, ważne jest osadzenie. Zwichrujesz otwór, to zapomnij że odpowietrznic wejdzie centrycznie z dziurką wewnątrz zacisku, co za tym idzie można przestać się łudzić co do pewności zatkania otworu stożkiem. Dalej jest już 150...200 atmosfer przy raptownym hamowaniu azy powierzchnia przekroju odpowietrznika (a nie dziurki wewnątrz) i daje to sporą siłę wyrywającą odpowietrznik.

Jak za mocno lub za słabo wkręca się odpowietrznik to korpus zacisku (nowiutki !) idzie na złom.

pzdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 209 gości