Wymiana elementów zawieszenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marcinicho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt maja 23, 2008 12:25
Lokalizacja: Trójmiasto

Wymiana elementów zawieszenia

Post autor: marcinicho » ndz lip 20, 2008 11:37

Cześć,

3 miesiące temu byłem w ASO, na generalnym przeglądzie 13 letniego golfika. Mechanik zdiagnozował, że do wymiany są:
1. łożyska górne amortyzatorów przód.
2. tuleje tylne przednich wahaczy (sparciała guma)
3. tuleje tylnej belki (sparciała guma i rdza)
4. zbijaki amortyzatorów tylnych
5. płyn hamulcowy
6. szczęki hamulcowe tylne
7. skorodowana rura wydechu (w części przy silniku widać mały otwór ok 1mm i okopcona okolica)

Pytanie:
Zależy mi na bezpieczeństwie jazdy. Które z tych rzeczy należy wymienić w pierwszej kolejności? Które z tych napraw będzie najbardziej kosztowne?


Panie Boże, lubiłem dżem truskawkowy
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » ndz lip 20, 2008 12:56

Ja zrobiłbym wszystko za jednym razem, ale do rzeczy:

punkt 5 i 6 w pierwszej kolejności - hamulce to podstawa
punkt 1 i 2 to prowadzenie przodu auta, więc też bardzo ważne
punkt 3 i 4 to prowadzenie tyłu auta - też ważne
punkt 7 - w ostatniej kolejności.

PS. Odnośnie punktu 4 (odbojniki amortyzatorów tylnych) sprawdź dokładnie właśnie amortyzatory. Jeżeli masz seryjne zawieszenie, a odbojniki są zniszczone to 99% pewności, że amortyzatory są do wymiany!

Co do kosztów:

1, 2, 3, 4 - to będzie najdroższe, 5 i 6 - ok. 100zł i 7 - to :kufel:, chyba, że trzeba będzie wymienić całą rurę przednią.

Powodzenia.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » ndz lip 20, 2008 12:59

Najbardziej kosztowna będzie wymiana tulei tylnych wahaczy i górnych mocowań przednich amortyzatorów.Generalnie punkt 1 i 2 dobrze zrobić razem.Jeśli zaś chodzi o bezpieczeństwo ,to w takiej kolejności 2,5 i 6.Tłumik na sam koniec ,bo on tylko ma wpływ na komfort jazdy ,no i jeżeli będzie za głośny ,to może się przyczepić policja.Na twoim miejscu kupiłbym części w zamiennikach do Mk3 jest naprawdę duży wybór i producentów ,i cenowy.Nie bierz tylko tych najtańszych,a na wymianę poszukaj jakiś dobry warsztat (nie ASO bo tam drogo).



marcinicho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt maja 23, 2008 12:25
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: marcinicho » ndz lip 20, 2008 13:32

AFN140KM pisze: PS. Odnośnie punktu 4 (odbojniki amortyzatorów tylnych) sprawdź dokładnie właśnie amortyzatory. Jeżeli masz seryjne zawieszenie, a odbojniki są zniszczone to 99% pewności, że amortyzatory są do wymiany!
W jaki sposób sprawdzić czy amortyzatory tylne nie są zniszczone? Odkręcam koło i widzę amortyzator - na co zwrócić uwagę? Wieczorem zamieszczę zdjęcie.


Panie Boże, lubiłem dżem truskawkowy
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » ndz lip 20, 2008 20:46

marcinicho pisze:...W jaki sposób sprawdzić czy amortyzatory tylne nie są zniszczone...?
"Na oko" możesz ocenić tylko, czy nie jest "wylany", przy czym jeśli jest suchy to mógł się wylać tak dawno, że nie będzie widać wycieków oleju. Poprzez uginanie tyłu auta można ocenić stan, ale nie jest to dokładne. Najlepszym rozwiązaniem byłoby podjechać na badanie amortyzatorów, ale zniszczone tulejki w belce będą miały wpływ na pomiar.
Jest jeszcze jedno rozwiązanie. Jeśli bedziesz wymieniał odboje, to amortyzator będziesz miał w ręce i wtedy można ocenić, czy pracuje poprawnie, ale to też tylko tak na 50%.

Jeśli naprawdę zależy Ci na bezpieczeństwie jazdy, to się nie zastanawiaj nad wymianą amortyzatorów. One nie są aż takie drogie (szczególnie olejowe KYB). Napewno nie wiesz ile te stare mają przejechane kilometrów, a jeżeli chcesz mieć spokój na dłużej to je wymień.
Pozdrawiam.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości