[mkIII] Opony z tyłu na przód??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[mkIII] Opony z tyłu na przód??

Post autor: Unicron » sob paź 29, 2005 19:03

Witam

Chciałbym zamienić przednie opony z tylnimi tylko, że przednie mam zjechane z jednej krawędzi i mają 3 min bieżnika, zaś przy drugiej są normalnie. I tu pojawia się pytanie, jeśli dam taki opony na tył a te z tyłu o normalnym bieżniku na przód to czy auto nie będzie się gorzej zachowywało?? Wiem, że powinno się takie opony wywalić ale narzazie jestem bez pieniędzy i do zimy chciałbym na nich pojeździć.


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob paź 29, 2005 19:35

jeżeli zlikwidowałeś przyczynę "Ścinania" opon to spokojnie możesz tylne dobre opony (z równym bieżnikiem) założyć na przód a te lekko ścięte na tył, nic nie będzie się działo, jeszcze można pomyśleć o przełożeniu opon na felgah aby to ścięte było od wewnętrznej strony koła.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » ndz paź 30, 2005 00:59

wojteks pisze:jeżeli zlikwidowałeś przyczynę "Ścinania" opon to spokojnie możesz tylne dobre opony (z równym bieżnikiem) założyć na przód a te lekko ścięte na tył, nic nie będzie się działo, jeszcze można pomyśleć o przełożeniu opon na felgah aby to ścięte było od wewnętrznej strony koła.
nie powinno sie łysych opon dawać na tył, tak ci powie każdy wulkanizator i osoba która sie zna na rzeczy!
z tyłu powinny byc opony lepsze niz z przodu, wiem, na odwrót niz t co myslaleś, ale zastanów sie w którym miejscu auto ma najmniejszy nacisk na oś? z tyłu!! i wyobraż sobie ze lekko popadało, mówie lekko a przecież idzie itak zima!!!! i jedziesz znów lekkim łukiem, nagle przychamowywujesz bo zauważyłeś cos, niekoniecznie gwałtownie. i znów sie zastanów gdzie teraz sie rozkładają siły na osiach, wszuystko idzie na przdnią oś, czyli przednie koła są dociskane mocno do asfaltu, a tylne? tylne teraz przy braku bieżnika tracą całkowicie przyczepność obraca ci całe nadwozie tyłem do przodu albo sciaga do rowu. czesto tak jest nawet jak nie hamujesz, wystarczy troche za szybko wejsc w zakręt, a "łyse" tylne opony mają tu ogromne znaczenie!!
OSOBIŚCIE ODRADZAM TAKĄ ZAMIANE!
Lepiej kup tanie używki które maja z 4-5mm conajmnie i pojeżdzija jakiś czas, a najlepiej nowe kup. tylko najpierw sprawdz czy nie ścina ci dalej opon.
3mka brachu


Mk3 GTI 16V ABF

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz paź 30, 2005 08:50

igor002 pisze:nie powinno sie łysych opon dawać na tył, tak ci powie każdy wulkanizator i osoba która sie zna na rzeczy!
z tyłu powinny byc opony lepsze niz z przodu

a czy ja pisałem o "łysych", 3 mm bieżnika to nie łyse (może i nie najlepsze ale nie łyse). Jedni posiadacze samochodów wymieniają opony na nowe jak mają 3-4mm inni zjeżdżają opony do znaczników (1.5mm) więc wiele zależy od własnych doświadczeń, sposobu jazdy i jeszcze wielu innych czynników.

igor002 pisze:Lepiej kup tanie używki które maja z 4-5mm conajmnie i pojeżdzija jakiś czas, a najlepiej nowe kup. tylko najpierw sprawdz czy nie ścina ci dalej opon.
i to pewnie byłoby najlepsze rozwiązanie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości