[mkIII] Jakie obroty silnika są optymalne-ekonomiczne w TDI?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » śr paź 26, 2005 15:34

a u mnie nie chce zejsć ponizej 6litrów :otepienie:


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr paź 26, 2005 15:44

Unicron pisze:a u mnie nie chce zejsć ponizej 6litrów :otepienie:
Nie chce ???

Może słabo się starsz... :jezor:

Ja jeszcze nigdy nie miałem 6 litrów w 19-to letnim 1.6 D... :okej:


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr paź 26, 2005 15:44

marekos pisze:Ginter masz racje że jazda przy takich obrotach jak napisałem wcześniej to jazda emeryta, ale ile robi się kilometrów na jednym baku, a jak napisałeś że spala Ci 5,5 to wcale to takie ekonomiczne nie jest jak na TDI
Wyjasniam doglebnie: trasa:4,3 miasto:6, mieszana: 5,5. No i nie jestem emerytem, reszte sobie dopisz.. A te twoje 6l to gdzie spala?

Pozdro
Gitner

[ Dodano: Sro Paź 26, 2005 3:47 pm ]
Unicron pisze:a u mnie nie chce zejsć ponizej 6litrów :otepienie:
Skoro spala Ci > 6l to jak mogles sie przekonac swoim samochodem o ekonomicznosci TDI? Cos tu nie logicznego smierdzi :grin:

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » śr paź 26, 2005 16:15

Gitner pisze:[
Skoro spala Ci > 6l to jak mogles sie przekonac swoim samochodem o ekonomicznosci TDI? Cos tu nie logicznego smierdzi :grin:

Pozdro
Gitner
tylko problem w tym, że to nie ja pisałem o ekonomicznosci :grin:

A co do tych 6literków to fakt, że do pracy mam koło 10km i tylko z lenistwa jeżdże autem i pewnie dlatego pali w granicy 6litrów


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

2,1tys obr/min = 100km/h

Post autor: BartekC » sob paź 29, 2005 07:52

tak to mniej wiecej wyglada u mnie jadaqc na 5 biegu 100km/h obrotomierz pokazuje ok 2100 obr/min - i z tego co zdazylem zaobserwowac przez miesiac bo tyle mam samochod to taka jazda jest w miare ekonomiczna choc duzy a moze najwiekszy wplyw ma to jak sie rozpedzamy i jak wyprzedzamy - do jakich obrotow ciagniemy na poszczegolnych biegach.
a co do ekonomicznosci to jak sadzicie jakie wplyw ma rozmiar opon?
tzn czy na oponach 195x50 R15 bedzie wiecej palil niz na 185x60 R14 - te i te byly seryjnie montowane!!



Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: 2,1tys obr/min = 100km/h

Post autor: Lukbro » sob paź 29, 2005 10:07

BartekC pisze: a co do ekonomicznosci to jak sadzicie jakie wplyw ma rozmiar opon?
tzn czy na oponach 195x50 R15 bedzie wiecej palil niz na 185x60 R14 - te i te byly seryjnie montowane!!
opona bez watpienia ma znaczenie. czym szersza tym spali wiecej. to oczywiste. ale roznice sa minimalne. np na 185 spali Ci 5l to na 195 spali Ci pewnie max 5,2.


btw kiedys czytalem instrukcje jakiegos auta ( tylko ze to bylo dawno i nie pamietam co to bylo za autko ;) w kazdym badz razie apropos ekonomicznej jazdy byla tam taka porada : wciskaj zawsze tak pedal gazu jakby miedzy twoim butem a pedalem bylo umieszczone jajko > czyli naciskaj zawsze bardzo bardzo delikatnie i powoli pedal gazu ;)



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: 2,1tys obr/min = 100km/h

Post autor: Gitner » ndz paź 30, 2005 00:38

Lukbro pisze:btw kiedys czytalem instrukcje jakiegos auta ( tylko ze to bylo dawno i nie pamietam co to bylo za autko ;) w kazdym badz razie apropos ekonomicznej jazdy byla tam taka porada : wciskaj zawsze tak pedal gazu jakby miedzy twoim butem a pedalem bylo umieszczone jajko > czyli naciskaj zawsze bardzo bardzo delikatnie i powoli pedal gazu ;)
Dylemat teraz czy jajko na twardo czy na miekko :kac:

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości