mk2 - problem z ogrzewaniem / kolejne starcie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
blue
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 04, 2004 11:50
Lokalizacja: Kraków

mk2 - problem z ogrzewaniem / kolejne starcie

Post autor: blue » pt paź 28, 2005 21:07

Witam, wiem ze ten temat byl walkowany juz pare razy ale wydaje mi sie ze ma nietypowy przypadek :)
Ucieka mi gdzies plyn chlodniczy tak srednio 0.7 l na 1000km nigdzie nie widac wycieku a przy tym jeszcze jest problem z ogrzewaniem jak dodam gazu to ogrzewanie jest, a na wolnych nie ma szans takze jak silnik sie rozgrzeje i posci drugi obieg, to znaczy termostat sie wlaczy to zaczyna leciec cieple powietrze co to moze byc???


....

Awatar użytkownika
Sebastian Brzeziński
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw maja 26, 2005 23:29
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: Sebastian Brzeziński » pt paź 28, 2005 22:15

Witam
Według mnie mogą być dwa powody:
1. Masz dziurawą chłodnice lub cieknie ci w miejscu przymocowania chłodnicy do wzmocnienia (sparciała guma stanowiąca amortyzator drgań mocowania).
2. Poszła uszczelka pod głowicą.

Dla 1 nie widzisz uciekającego płynu gdyż zdąży on odparować. Ja miałem taki przypadek w MK2 1,3 NZ i zauważyłem przypadkiem gdy stałem na górce przodem do góry.

Drugie możesz sprawdzić w zbiorniku wyrównawczym czy nie masz bąbelkowania płynu.
Uszkodzenie uszczelki nie koniecznie może spowodować dostania się płynu do oleju ale ucieczka płynu "poprzez wydech" (niebieski dym).

Oba te przypadki mogą spowodować zapowietrzenie układu chlodzącego i kopoty z ogrzewaniem.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt paź 28, 2005 22:58

wiec ostatnio na zlocie w katowicach pekl mi waz od chlodnicy .. niedziela a ja musialem dojechac do czwy... i jechalem dolewajac wody .. wymienilem waz na nastepny dizne i tez wspomaganie raz bylo raz nie... sytauacj byla taka ze przegrzal sie uszczelka pod glowica do wymiany i ci nabija spalin do nagrzewnicy bo ona jest 1 po bloku i ci nei grzeje.. zobacz czy nie wywala ci plynu jak zgasisz otowrz maske i zoabcz cyz nei mokro wkolo zbiorniczka.. i czy po zgaszeniu nie slychac bulgotanie w nagrzewnicy... jak tak to uszczelka pod glowica
pzdr


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
thomson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 18:34
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: thomson » sob paź 29, 2005 13:58

mam podobny problem co blue tez w silniku 1,3 na wyzszych obrotach jest ok pgrzewanie jest ale na wolnych sie traci >



Awatar użytkownika
blue
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 04, 2004 11:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: blue » sob paź 29, 2005 18:15

dzis bylem u mechanika, mowi ze to jest obiaw zapowietrzonego ukladu a najprawdopodobniej bierze go z nagrzewnicy, cisnienie trzyma, plyn jest czysciutenki korek tez jest czarny bez masla, wiec najprawdopodobniej nagrzewnica do wymiany i bedzie gites , w srode lub w czwartek daje go do roboty wiec zobaczymy co bedzie.


....

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 29, 2005 18:44

Miałem taki problem i okazało sie że faktycznie nagrzewnica była zasyfiona. Nie wierzyłem początkowo w to bo oba węże dochodzące do nagrzewnicy były gorace, więc myślałem sobie że obieg płynu musi być ok. A jednak po wymianie nagrzewnicy zrobiło sie ciepło jak w saunie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » sob paź 29, 2005 22:44

blue pisze:dzis bylem u mechanika, mowi ze to jest obiaw zapowietrzonego ukladu a najprawdopodobniej bierze go z nagrzewnicy, cisnienie trzyma, plyn jest czysciutenki korek tez jest czarny bez masla, wiec najprawdopodobniej nagrzewnica do wymiany i bedzie gites , w srode lub w czwartek daje go do roboty wiec zobaczymy co bedzie.
ale to wtedy plynu by nie ubywalo ci raczej.. a jak ci wywala to dla mnei jest uszczelka.. bo sam to teraz mialem tez byla opcja nagrzewnicy... po plynie nie bylo nic widac korek byl tez ciemny i bagnet tez... ew odepnij jeden z wezy nagrzewnicy i dmuchnij mocno jak zasyfiona to przedmuchaj ew przeplucz domestosem .. jak neipomoze to uszczelka..
pzdr


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości