Wymiana termostatu w MKIII?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pokrak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:43
Lokalizacja: Kutno

Wymiana termostatu w MKIII?

Post autor: Pokrak » sob paź 29, 2005 20:48

Witam wszystkich. Mam jednen problem do rozwiązania. Chcę wymienić termostat w moim MKIII, zakupiłem już nowy w sklepie, ściągnąłem z forum książkę o naprawach golfa, i chciałem się zabrać do roboty. Stwierdziłem, że aby wymienić termostat muszę zdemontować pompę wspomagania układu kierowniczego, jeśli ktoś zna prostszy sposób proszę o kilka cennych wskazówek. A jak nikt nie będzie znał prostszego sposobu to również proszę o pomoc, co jak i kiedy mam odkręcić aby nie wpaść w jakieś tarapaty. Proszę o pomoc.


Pokrak

Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » sob paź 29, 2005 21:16

szklana kula sie potłukła i za bardzo nie wiadomo jaki tam masz silnik .

Jak 1.8 lub 2.0 to wygodniej zdjąć pompe wody


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob paź 29, 2005 21:26

no właśnie, jaki masz silnik ??- to najistotniejsze



Awatar użytkownika
Pokrak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:43
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Pokrak » sob paź 29, 2005 21:29

Silnik mam 2E jeśli o to wam chodzi auto jest z 93r pojemność 2,0 posiada wspomaganie i klimę


Pokrak

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob paź 29, 2005 21:35

Pokrak pisze:Silnik mam 2E jeśli o to wam chodzi auto jest z 93r pojemność 2,0 posiada wspomaganie i klimę
to musisz odkręcić 4 śruby mocujące podstawę pompy wspomagania, najlepiej na podnośniku lub kanale (do 2 jest dość trudny dostęp), podwiesić pompę na jakimś drucie. W następnej kolejności zdjąć wąż z krućca, odkręcić obudowę termostatu, wymienić termostat, poskładać w odwrotnej kolejnośći, naciągnąć pasek pompy wsp., zalać płyn i gotowe


wymiana w warsztacie kosztuje 40pln



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob paź 29, 2005 21:43

Pewno to moje czytałeś: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=25503
tu zdjęcie: http://img410.imageshack.us/my.php?imag ... ia27fd.gif
Tylko dalej nie wiem.
Ostatnio zmieniony sob paź 29, 2005 22:45 przez JAFO, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Pokrak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:43
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Pokrak » sob paź 29, 2005 22:03

Dzięki za zainteresowanie tematem, jutro będę działał przy moim Golfiku, jeśli znajdę te 4 śruby od podstawy pompy to ją odkręcę i wymienię termostat, a jeszcze jedno pytanko.

Chcę wymienić termostat bo myślę, że mój pojazd wolno się nagrzewa a temperaturę 90 stopni Celsjusza osiąga tylko w korkach miejskich. Coś tu chyba nie gra. Moim zdaniem powinien po rozgrzaniu utrzymywać temperaturę ok. 80 stopni Celsjusza.

[ Dodano: Sob Paź 29, 2005 22:13 ]
A mam jeszcze jedno pytanko do Wojteks'a jaką temperaturę utrzymuje twój mk3 przy dzisiejszej pogodzie i czy szybko się nagrzewa?


Pokrak

Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob paź 29, 2005 22:13

Jeśli masz możliwość, to byłbym wdzięczny, gdybyś umieścił fotkę, lub jakiś opis, gdzie znajdują się te dwie niewidoczne śruby.



Awatar użytkownika
Pokrak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:43
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Pokrak » sob paź 29, 2005 22:21

Do JAFO

Jak jutro wymienię termostat to przyślę ci zdjęcia z czterema śrubami mocującymi wspornik pompy wspomagania


Pokrak

Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob paź 29, 2005 22:31

Super.

A tak w ogóle, to jak działa wysyłanie zdjęc na forum, bo ja nie mogę zamieścić żadnego załącznika. (komunikat :chytry: )



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz paź 30, 2005 08:10

Pokrak pisze:A mam jeszcze jedno pytanko do Wojteks'a jaką temperaturę utrzymuje twój mk3 przy dzisiejszej pogodzie i czy szybko się nagrzewa?

temperatura na wskaźniku stoi po nagrzaniu ponad 80*, w korku rośnie do 90 i włącza się wentylator, wnioskuję z tego lekkie oszukiwanie wskaźnika (tak z 8-10* za mało pokazuje) ale przyzwyczaiłem się do tego. VAG pokazuje 90* (ten sam 4-ro stykowy czujnik).
Nagrzewa się dość szybko, ciepłe z nawiewu leci po 600m (temp zewn -2*)



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » ndz paź 30, 2005 23:17

Pokrak pisze:Jak jutro wymienię termostat to przyślę ci zdjęcia z czterema śrubami mocującymi wspornik pompy wspomagania
... :chytry: ... :food: :food: :food: . Również proszę o foteczki :grin: ...


Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 450 gości