Przypalone gumy przy hamowaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Przypalone gumy przy hamowaniu

Post autor: Jozef » pn lip 14, 2008 10:49

Uratowałem się od dzwona ostrym depnięciem hamulców, siwy dym na drodze, smród z opon. Teraz problem z gumami, hamowanie bez ABS-u spowodowało przypalenie zablokowanych opon i tłuką jak w traktorze. Szkoda wyrzucić bo zrobiłem na nich dopiero 8 tys. (nówki kupiłem). Nigdy nie słyszałem czy da się coś z tym zrobić. Znajomy wulkanizator doradzał mi założenie ich na tył i jazdę na zaciągniętym lekko ręcznym hamulcu, maja się wyrównać. Jakoś mnie to nie przekonało. Czy słyszał ktoś o innych metodach?



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pn lip 14, 2008 10:58

Jozef pisze:Znajomy wulkanizator doradzał mi założenie ich na tył i jazdę na zaciągniętym lekko ręcznym hamulcu, maja się wyrównać.
Jak Ciebie nie lubi to niech to powie a nie, że od razu chce cię zabić.
Raczej nic nie zrobisz jeżeli widoczne są na wierzchniej warstwie opony ślady zdarcia gumy. Kumpel kiedyś próbował zniwelować takie zdarcie poprzez "palenie gumy" niestety efekt marny a straty duże - pół oś i przegub do wymiany...

Spójrz na to z drugiej strony, zniszczyłeś gumy za parę stów a uratowałeś siebie (bezcenne), i blachy za parę tysięcy.


Dziki

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » pn lip 14, 2008 21:31

maryjan pisze:zniszczyłeś gumy za parę stów a uratowałeś siebie (bezcenne), i blachy za parę tysięcy.
Jasne, to jest poza dyskusją, na pewno mniej będzie bolało wydanie kasy na wymianę gum. Taka "przygoda" przekonuje, że dobre hamulce i opony mogą uratować wiele. Te przypalone co najwyżej do przyczepki się nadadzą.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Przypalone gumy przy hamowaniu

Post autor: norek111 » pn lip 14, 2008 22:56

Jozef pisze:Uratowałem się od dzwona ostrym depnięciem hamulców, siwy dym na drodze, smród z opon. Teraz problem z gumami, hamowanie bez ABS-u spowodowało przypalenie zablokowanych opon i tłuką jak w traktorze. Szkoda wyrzucić bo zrobiłem na nich dopiero 8 tys. (nówki kupiłem). Nigdy nie słyszałem czy da się coś z tym zrobić. Znajomy wulkanizator doradzał mi założenie ich na tył i jazdę na zaciągniętym lekko ręcznym hamulcu, maja się wyrównać. Jakoś mnie to nie przekonało. Czy słyszał ktoś o innych metodach?
załatwiłem tak swego czasu pirelki na tyle jak ręczny zblokowałem jadąc około 100 i 600PLN poszło ale koles wstawił do asterixa i smigał dalej w moim pukało podczas jazdy



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn lip 14, 2008 23:00

Jozef pisze:Jakoś mnie to nie przekonało
to tylko potwierdza że myślisz normalnie, pech - opony do wymiany niestety - nie ma sposóbu na tego typu przypadki


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Scorpio_rulez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 08, 2007 19:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Scorpio_rulez » wt lip 15, 2008 14:00

Jozef pisze:jazdę na zaciągniętym lekko ręcznym hamulcu
maryjan pisze:zniwelować takie zdarcie poprzez "palenie gumy"
Gumy do wymiany, nie da się zniwelwać takiego zniszczenia. Hamulec czy palenie gumy nie pomoże. W obecnej sytuacji masz (można tak powiedzieć) spłaszczoną/startą gumę z jednej strony. Każde jej kolejne ścieranie powoduje, ze zużywa sie równomiernie - czyli raczej nigdy się nie wyrówna


Moje wozidło
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178827

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lip 15, 2008 19:20

szorstkowanie! jesli ktos wie o czym mówię



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 15, 2008 19:35

sas_gti pisze:szorstkowanie!
czyli :
"Szorstkowanie. Jego istotą jest uzyskanie idealnie zaokrąglonej osnowy, celem poprawy dynamiki toczenia.
Technologia szorstkowania metodą Bandaga oznacza o wiele więcej niż usuwanie pozostałości gumy. Dzięki możliwości uzyskania idealnego obrysu osnowa odzyskuje oryginalne punkty ugięcia, co redukuje naprężenia. W ten sposób zwiększa się niezawodność osnowy. Precyzja uchwytów samocentrujących umożliwia wyprodukowanie opony bardziej okrągłej niż nowa. Uzyskany efekt, to płynna jazda, redukcja drgań i stopnia zmęczenia kierowcy oraz zwiększenie ogólnej wydajności."


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lip 15, 2008 19:43

dok ład nie :grin:



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » wt lip 15, 2008 20:49

nie negocjuj ceny na własne życie i tych których wozisz ( bezcenne)wymień gumy i nie kombinuj. :hmm: :hmm:


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lip 16, 2008 00:07

ale jakie kombinowanie? czytałeś Ty w ogóle co to jest szorstkowanie i gdzie je się stosuje i w jakim celu?



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr lip 16, 2008 01:11

próbowałeś upuscic troche powietrza i co wtedy bedzie?


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » czw lip 17, 2008 08:08

CSR_GTI, :bajer:


Dziki

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lip 17, 2008 17:05

CSR_GTI pisze:próbowałeś upuscic troche powietrza i co wtedy bedzie?
będzie biło a do tego będzie flak



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 237 gości