Pompa paliwa przyczyną gromadzenia się benzyny w oleju ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arek1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 13, 2007 10:35
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Pompa paliwa przyczyną gromadzenia się benzyny w oleju ?

Post autor: arek1234 » pn lip 14, 2008 15:19

Czy przyczyną gromadzenia się benzyny w oleju może być pompa paliwa ?Mam VW Golfa II GTI z silnikiem 1,8 oznaczony jako PB.Są tam dwie pompy paliwa jedna w baku , a druga przy podwoziu.Czy uszkodzenie pompy paliwa przy podwoziu może powodować gromadzenie się paliwa w oleju?Taką informację uzyskałem od mechanika.Czy w tej pompie przy podwoziu można zmienić sam wkład?Może ktoś zna symbol lub oznaczenie tego wkładu.Jest to pompa z kondensatorem paliwa, a może uszkodzony kondensator paliwa daje taki skutek?



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 14, 2008 15:25

Witam :D
Jeśli pompa jest poza blokiem silnika to nie ma prawa benzyna byc w oleju. To stara anegdota, gdyż pompy paliwa w golfach były także montowane w bloku silnika. Były to pompy zarówno mechaniczne, napędzane od walka pośredniego oraz pompy elektryczne. Wtedy przy nieszczelności we wnętrzu pompy benzyna wpadała do silnika i mieszała sie z olejem. Ale jeśli masz jedną pompę przy baku drugą pod silnikiem to benzyna nie będzie wpadać do oleju.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

arek1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 13, 2007 10:35
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: arek1234 » pn lip 14, 2008 15:27

Czyli pompę paliwa lub kondensator paliwa można wykluczyć ?



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 14, 2008 15:32

Sądze że jeśli nie masz jej jak większość golfów w bloku nad filtrem oleju to tak. Benzyna w oleju to może być prędzej przy tak mocnym silniku (PB - G60) kwestia zużycia silnika - pierścieni tłokowych , ew. wpada mi jeszcze do gowy uszczelka pod głowicą, ale wtedy jescze w oleju byłaby woda(płyn chłodniczy) .

[ Dodano: 14 Lip 2008 15:43 ]
ale dla pewności zrób jeszcze fotkę tej pompy jesle mozesz to wtedy będziemy pewni. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

arek1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 13, 2007 10:35
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: arek1234 » pn lip 14, 2008 15:44

Gromadzenie benzyny w oleju obserwuje tylko w jeździe miejskiej, na trasie tz po przejechaniu 600 km nie przybywa ani trochę.W mieście jeżdżę na krótkich odcinkach często nawet po 2 lub 3 km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 15:45 przez arek1234, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 14, 2008 15:50

hmmm na krótkich odcinkach, trzeba pamiętać że krotkie odcinki = zimny silnik = większa dawka paliwa = ssanie. Więcej paliwa w cilindrach to możliwośc mocniejszego przepuszczania benzyny na pierściniach. Ale trzeba dokłądnie sie zastanowić. Jesli zauważyłeś ze cos sie dzieje z olejem, ubywa go, to własnie mogą byc pierscienie.
Zreszta przy zbyt bogatej mieszance będzie ci dymił na czarno , a przy spalaniu oleju zauwazysz niebieski dym wydobywajacy sie z rury wydechowej.
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 15:52 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

arek1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 13, 2007 10:35
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: arek1234 » pn lip 14, 2008 15:57

Oleju mi nie ubywa, a raczej przybywa."Wody" w oleju nie mam.W zbiorniku wyrównawczym jest taki sam poziom płynu.Utraty mocy nie zaobserwowałem.Jest jeszcze jedno, w mieście spala mi ponad 15 litrów ! , a na trasie każdorazowo ok 6 litrów.Nic z tego nie rozumiem.Niebieskiego dymu z rury nie mam.Czy może być to uszkodzony Digifant lub czujnik temp. powietrza ?
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 15:59 przez arek1234, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 14, 2008 16:03

Hmmm dużo jezdzisz na zimnym silniku , ale 15 l /100km to za duzo. Silnik PB mysle ze 11-12 l / mołby w miescie łyknac ale 15l /100km - to tylko przy szalonej jezdzie lub rozregulowanym wtrysku. Po prostu do cylindra dostaje sie tyle paliwa ze byc moze silnik go nie zdarzy przepalic i nadmiar przelatuje przez pierscienie do silnika czyli do oleju. Sprawdz czy przypadkiem w spalinach nie czuc benzyny to wtedy moje przypuszczenie sie potwierdzi. :D
Mozliwe ze bedziesz musiał z tym zyc. W kazdym razie nie zawsze nalezy ufac mechanikom i pakowac kase w błoto. :D
Osobiscie mysle ze regulacja wtrysku powinna pomóc, byc moze którys wtryskiwacz "leje" , moze na któryms cylindrze jest gorsze sprezanie(wtedy silnik torszke by kulał na biegu jaowym), a moze i swiece upominaja sie o wymiane. Zrób rachunek sumienia i sprawdz czy czegos nie zaniedbałeś. Pewnie pomoże :D
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 16:11 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

arek1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 13, 2007 10:35
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: arek1234 » pn lip 14, 2008 16:12

Wydaje mi się że czuć paliwem.Ale co rozumiesz pod pojęciem "rozregulowany wtrysk".Czy to jest kwestia uszkodzonego Digifanta lub jego oprzyrządowania (czyli czujniki), lub też uszkodzenie samych wtrysków lub zaworu stabilizacji ciśnienia na wtryskach.Czy może to być źle ustawiony zapłon ?
Wolne obroty mam dość stabilne.Świece mają ze 4 lata.
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 16:15 przez arek1234, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 14, 2008 16:20

Moze zapłon to nie bo on jest w tym silniku zapewne mikroprocesorowy. Ale słyszałem o wadliwych wtryskiwczach, wymianach listwy wtryskowej. Co do samego wtrysku, jest jeszcze czujnik temperatury silnika który podaje sygnał do kompa i na tej podstawie komputer dawkuje paliwo do silnika. Jest sonda lambda. Musisz sprawdzic te elementy to wtedy praca na zimnym silniku powinna byc o niebo lepsza. Moze cos byc z filtrem powietrza (zaolejony) , przepływomierzem. W Gigifancie masz 2 czujniki przy wejsciu do głowicy, jeden jest czarny a drugi bodaj niebieski. Czarny był chyba od licznika , to niebieski najczesciej to ten od dawki paliwa. Schematy wtrysku pewnie masz , wiec trzeba to posprawdzac.

[ Dodano: 14 Lip 2008 16:23 ]
arek1234 pisze:Świece mają ze 4 lata.
To juz duzo. Powinno sie je wymieniac co 30 000 km.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn lip 14, 2008 16:28

Może być walnięty regulator ciśnienia i paliwo leci w dolot.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

arek1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 13, 2007 10:35
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: arek1234 » pn lip 14, 2008 16:31

A więc zrobiłem pomiary czujnika temp płynu chłodzącego (kolor niebieski) przy temp ok 42 stopni ok 1 kohm (pomiar wykonałem przy użyciu Metex i cyfrowy miernik temp)
Rezystancja czujnika temp. tego przy przepływomierzu wunosi przy 30 stopniach ok 1,47 kohm.Czyli mniej więcej zgadza się wg tabeli serwisowej.A jak sprawdzić wtryski czy nie leją ?



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 14, 2008 16:52

Trzeba by przejrzec forum aby zbadac wtryski, na dole strony jest dobra wyszukiwarka. pisz np "lejące wtrsykiwacze" , "leją wtryskiwacze" , sprawdzenie wtryskiwaczy".... tutaj np jeden przykład >>> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142789


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości