Aparat zapłonowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
woytasss_81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Aparat zapłonowy

Post autor: woytasss_81 » sob lip 12, 2008 15:43

Witam
Czy da sie jakoś naprawić lub zregenerować aparat zapłonowy w silniku ABS?
Podczas ustawiania na lampie strasznie znaki pływają, nie wspomne już o pracy silnika.
Pomóżcie prosze jak sie do tego zabrać?


SPRZEDAM NOWE CZĘŚCI SAMOCHODOWE MARKOWE, RÓŻNE MODELE, ZAPRASZAM, kontakt GG PW lub tel. 608-65-67-67

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 12, 2008 19:12

A czy warto? Używka max 150 zeta a trzeba by panewki dotaczać, o ile aparat jest winien temu skakaniu faktycznie. Zdejm kopułkę popatrz czy ma luzy szarpiąc za palec rozdzialacza na boki, jeśli niema to gdzie indziej szukaj przyczyny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
woytasss_81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: woytasss_81 » sob lip 12, 2008 22:17

Dodam że tam jest I generacja gazu, te obroty pływają w ten sposób że jak ustawisz a przegazujesz to później nie wraca punkt zapłonu w to miejsce co ustawiłem.
Przy pierwszej generacji sonda sie wyklucza, zresztą jest nowa i tak odcieta przy pracy na gazie (obwód otwarty)
dolot powietrza, filtr nówka, wywaliłem te klapke ciepło zimno.
zostaje silniczek krokowy, ale co on ma do zapłonu(zapłon pływa), silniczek stara sie utrzymywac obr ok 900, jesli chodzi o zapłon to palec kopółka , siewce i kable aż lśnią od nowości
Przeciez to silnik prosty jak sieczkarnia.
Jutro sprawdze czy luzu nie ma sworzen na którym jest zamocowany palec.

[ Dodano: 12 Lip 2008 22:20 ]
A może by tak przelożyc na próbe aparat z g II z tego co zboku na rysunku (silnik RP) tylko że tam jest podciśnienie, ale naprawde nie wiem już gdzie może być przyczyna


SPRZEDAM NOWE CZĘŚCI SAMOCHODOWE MARKOWE, RÓŻNE MODELE, ZAPRASZAM, kontakt GG PW lub tel. 608-65-67-67

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 12, 2008 22:39

wyprzedzeniem zapłonu steruje ECU, podstawowe ustawia się stroboskopem na wolnych obrotach.
Być może więc ECU zgłupiał od instalki LPG I-generacji. Sprawdź ten luz, jeśli go niema spróbuj resetu ECU, jak nie pomoże poczytaj na dziale LPG, zwłaszcza posty homskyego o kłopotach i ustawianiu TPS.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
woytasss_81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: woytasss_81 » sob lip 12, 2008 22:45

Jutro sprawdze luz.
Powiem Ci że nawet jak wcześniej była instalacja II generacji autronik al 700 to i tak auto było słabe i te obroty szalały jak równiez i zapłon, jak założyłem srube to o niebo lepiej chodzi.
myślisz że jak bym porządnie zresetował komputer ECU to by coś pomogło, jak by to wyleczyć? jak sie ma do tego tps( ustawiony prawidłowo i nie ma przerwy w ścieżkach)

[ Dodano: 12 Lip 2008 22:47 ]
A niebieski czujnik temperatury? może wymienić bo mam taki


SPRZEDAM NOWE CZĘŚCI SAMOCHODOWE MARKOWE, RÓŻNE MODELE, ZAPRASZAM, kontakt GG PW lub tel. 608-65-67-67

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 12, 2008 22:48

woytasss_81 pisze:to by coś pomogło, ja
może pomóc do czasu aż znów pojeździsz na gazie, o ile instalka LPG jest winna czego jeszcze nie wiadomo. Nie lepiej jechać do kumatych gazowników i założyć elektronikę drugiej generacji jak należy?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
woytasss_81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: woytasss_81 » sob lip 12, 2008 22:58

Zastanawiam sie czy pomogło by założenie tzw resetu ECU? tylko po odpaleniu taki ECU "uczy sie" , jakby adaptacja. teraz obwód jest otwarty, wiec niepowinien łapac błedów. Wczesniej jak była tam 2 generacja to 30 gazowników reciło i auto słabe i duzo paliło nie mówiąc już o obr wolnych. Założyłem srube to chociaż mniej pali do 11-12, nie wspomne że ja też siedziałem pare dni z laptopem w garazu nad tym autem.
Poprostu problem w tym że po podłączeniu lampy znaki pojawiają sie i znikają, jakby takie pływanie, pokrece troche aparatem na oko i jest dobrze a za chwile znowu szaleje, jak przygazuje to znaki tanczą raz wyprzedza raz opóżnia.
Myslisz że to błędy w ECU>?

[ Dodano: 12 Lip 2008 23:19 ]
Jeśli ustawie zapłon tak na 6- 10 st , jesli to sie uda w tej niestabilności to auto wogóle nie jedzie, rowerem bym go prześcignął


SPRZEDAM NOWE CZĘŚCI SAMOCHODOWE MARKOWE, RÓŻNE MODELE, ZAPRASZAM, kontakt GG PW lub tel. 608-65-67-67

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 12, 2008 23:21

tyle mi średnio nie pali moja dwulitrówka. Co do tańczenia znaków naprawde nie wiem, uzgodniliśmy już że trzeba sprawdzić aparat zapłonowy i oby to było to.
I jeszcze jedno. Jeśli wywaliłeś klapkę spod filtra a nie zatkałeś rury dolotowej od strony kolektra wydechowego to ciągnie ci sporo gorącego powietrza od wydechu i tracisz na tym po rozgrzaniu silnika tak na oko z 5-10 kucy. Więc klapkę załóż, najwyżej wężyków nie podłączaj żeby była w pozycji na zimne, albo zamknij rurę od strony kolektora wydechowego
Ostatnio zmieniony sob lip 12, 2008 23:21 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
woytasss_81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: woytasss_81 » pn lip 14, 2008 20:18

Znalazłem rozwiązanie.
Pasek był złe ustawiony, prawdopodobnie przeskoczył, górne koło rozrządu było przestawione do tyłu o jeden ząb w stosunku do koła wału głównego, teraz to wiem że to jest silnik 1.8 :)
Dziekuje Pozdrawiam


SPRZEDAM NOWE CZĘŚCI SAMOCHODOWE MARKOWE, RÓŻNE MODELE, ZAPRASZAM, kontakt GG PW lub tel. 608-65-67-67

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 85 gości