Kłopot z klimatyzacja
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kłopot z klimatyzacja
Witam.
Koledzy mam takie pytanie czytałem większość tematów ale na swój problem nie znalazłem odpowiedzi.
Mam MK3 94r klima (manualna) dość długo nie chodziła ale po jej nabiciu pojawił się problem .
Gdy samochód długo stoi na słońcu albo jest bardzo gorący dzień po załączeniu sprężarki pojawia się dziwny trajkotanie, podobne jakby pod elektromagnesem to łożysko miało kwadratowe kulki a gdy dodaję gazu odgłos się nasila i bardzo obciąża silnik.W chłodne dni i wieczorami jest dobrze albo przynajmniej tego nie słychać i inaczej pracuje silnik.Możecie mi coś podpowiedzieć co to może być czy to sprężarka się kończy , czy jakieś łożysko się rozwala, czy sprzęgło przy elektromagnesie,a przy okazji może ktoś wie jak się zdejmuje to koło pasowe z elektromagnesem i jakie tam jest łożysko . Sprężarka SD7V16 tak mi się wydaje bo nie mam naklejki na niej.Może ktoś ma schemat.
Dzięki za wskazówki pozdrawiam.
Koledzy mam takie pytanie czytałem większość tematów ale na swój problem nie znalazłem odpowiedzi.
Mam MK3 94r klima (manualna) dość długo nie chodziła ale po jej nabiciu pojawił się problem .
Gdy samochód długo stoi na słońcu albo jest bardzo gorący dzień po załączeniu sprężarki pojawia się dziwny trajkotanie, podobne jakby pod elektromagnesem to łożysko miało kwadratowe kulki a gdy dodaję gazu odgłos się nasila i bardzo obciąża silnik.W chłodne dni i wieczorami jest dobrze albo przynajmniej tego nie słychać i inaczej pracuje silnik.Możecie mi coś podpowiedzieć co to może być czy to sprężarka się kończy , czy jakieś łożysko się rozwala, czy sprzęgło przy elektromagnesie,a przy okazji może ktoś wie jak się zdejmuje to koło pasowe z elektromagnesem i jakie tam jest łożysko . Sprężarka SD7V16 tak mi się wydaje bo nie mam naklejki na niej.Może ktoś ma schemat.
Dzięki za wskazówki pozdrawiam.
1. załóżmy że długo nie miałeś środka chłodniczego - i była nieszczelność - w takim przypadku zapchał sie filtr osuszacza i wypadałoby go wymienic na nowy - przy okazji - jak spuści środek to wypadałoby po założeniu nowego nastawić na 20 minut na odessanie a dopiero nabić środkiem chłodniczym z dodatkiem oleju sprężarkowego - jak jest gorąco a przepustowość filtra jest mała - kompresor ma problem z pompowaniem - dlatego słychać te dźwięki
2. załóżmy że to wina jednak nie osuszacz to czego - podpina czujniki i sprawdza jakie daje ciśnienie - jeśli jest ok - kompresor jest w porządku
3. samo sprzęgiełko - jeśli uwalone by było to byś to miał jednostajnie to raz a dwa - rozłącza kompresor ? wg mnie nie
co do schematów i rysunków nie ma problema
[ Dodano: Sob Lip 12, 2008 1:02 pm ]
2. załóżmy że to wina jednak nie osuszacz to czego - podpina czujniki i sprawdza jakie daje ciśnienie - jeśli jest ok - kompresor jest w porządku
3. samo sprzęgiełko - jeśli uwalone by było to byś to miał jednostajnie to raz a dwa - rozłącza kompresor ? wg mnie nie
co do schematów i rysunków nie ma problema
[ Dodano: Sob Lip 12, 2008 1:02 pm ]
da sięnorek111 pisze:i bez odpompowania czynnika to by było coś
witam. podlacze sie do tego tematu gdyz nie bede zasmiecal nowym. mianowicie zalozylem klime do swego MK3,ale nie mam elektryki przy niej i bylem u magika od nabijania i teraz chcialbym sie dowiedziec czy mozna jakos ominac sterownik wentylatora i podlaczyc klime"na krótko" czyli bez sterownika ale zeby dzialala( np zaloczyc wentylator na stale albo cos innego?) Czy koniecznie musze miec ten sterownik??
Dobra to podjadę jeszcze do jednego mechanika od klimy i zobaczymy byłem już u dwóch pierwszy powiedział że to wina tłoczków w kompresorze ale nic nie podłączał a wymiana to coś ok 1000 zł szok , a drugi że to łożyska i wysyłali mnie do jakiejś firmy co regeneruje kompresory koszt 700 zł . Muszę kogoś znaleźć, mam jeszcze jednego to podjadę do niego i napiszę noże się uda coś zrobić ???
A klima rzeczywiście była dość długo nieszczelna ok. 6 miesięcy!!!
A klima rzeczywiście była dość długo nieszczelna ok. 6 miesięcy!!!
Ostatnio zmieniony sob lip 12, 2008 18:03 przez mac33, łącznie zmieniany 1 raz.
wawrzon, czujnik ciśnienia klimy jest po to że jak załączysz klimę i wentylatory za bardzo schodzą - robi się ciśnienie które trzeba niwelować albo wyłączając wentylatory albo wyłączając kompresor - sam sobie jak to będziesz regulował?
mac33, znajdź takiego co sprawdzi ciśnienia - jak nie to polecam chłopaków w Szydłowcu (Mazowieckie) - maja pojęcie co i jak sprawdzać - pomimo że nie posiadają urządzenia do testowania samego kompresora (na stole) - kompresor powinien ładować - czyli zwiększać ciśnienie w układzie do 20 - wyłączony kompresor to ciśnienie koło 10. w moim przypadku było tak - coś dostało się do filtra osuszacza - ciśnienie było cały czas 10 - zakład klimatyzacji w Kielcach - Ceglana 25 - stwierdził winę kompresora. Założyłem inny - świeżo wyjęty z innego auta - ciśnienie 10 - mówią znowu uwalony - pojechałem do chłopaków w Szydłowcu - stwierdził ze skoro wg mnie kompresor jest dobry to jedynym urządzeniem powodującym brak wzrostu ciśnienia jest po drodze ten filtr. Wymieniłem - ciśnienie wzrosło do 20 ale zablokowany był zawór rozprężny (rozbierali mi w Kielcach - twierdząc że poza kompresorem to jego przyczyna) - z Szydłowca - stwierdził że skoro puszcza na maszynę i maszyna ładnie rozpręża (maja takie urządzenie do odciągania środka i oczyszczania - która podaje ilość wyciągniętego środka chłodniczego - miałem nabite za dużo o 40% ) to jedynym sprawcą jest ten zawór i albo się sam odblokuje albo za kilka dni przyjadę i wymienimy. Po 20km jazdy - zawór się odblokował i climatronic chłodzi aż miło Aha - jeszcze jedno - w Kielcach nie dolali mi oleju do tego pierwszego kompresora - wiec kompresor teraz jest na 100% trup
mac33, znajdź takiego co sprawdzi ciśnienia - jak nie to polecam chłopaków w Szydłowcu (Mazowieckie) - maja pojęcie co i jak sprawdzać - pomimo że nie posiadają urządzenia do testowania samego kompresora (na stole) - kompresor powinien ładować - czyli zwiększać ciśnienie w układzie do 20 - wyłączony kompresor to ciśnienie koło 10. w moim przypadku było tak - coś dostało się do filtra osuszacza - ciśnienie było cały czas 10 - zakład klimatyzacji w Kielcach - Ceglana 25 - stwierdził winę kompresora. Założyłem inny - świeżo wyjęty z innego auta - ciśnienie 10 - mówią znowu uwalony - pojechałem do chłopaków w Szydłowcu - stwierdził ze skoro wg mnie kompresor jest dobry to jedynym urządzeniem powodującym brak wzrostu ciśnienia jest po drodze ten filtr. Wymieniłem - ciśnienie wzrosło do 20 ale zablokowany był zawór rozprężny (rozbierali mi w Kielcach - twierdząc że poza kompresorem to jego przyczyna) - z Szydłowca - stwierdził że skoro puszcza na maszynę i maszyna ładnie rozpręża (maja takie urządzenie do odciągania środka i oczyszczania - która podaje ilość wyciągniętego środka chłodniczego - miałem nabite za dużo o 40% ) to jedynym sprawcą jest ten zawór i albo się sam odblokuje albo za kilka dni przyjadę i wymienimy. Po 20km jazdy - zawór się odblokował i climatronic chłodzi aż miło Aha - jeszcze jedno - w Kielcach nie dolali mi oleju do tego pierwszego kompresora - wiec kompresor teraz jest na 100% trup
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
skoro nie możesz wytrzymać z próbami to podłącz na krótko wentylator chłodnicy (drugi bieg) i elektromagnes sprężarki. Ale to nie jest rozwiązanie na długo, powiedzmy że masz nieszczelności, czynnik wycieknie i bay bay ze sprężarką.wawrzon pisze:witam. podlacze sie do tego tematu gdyz nie bede zasmiecal nowym. mianowicie zalozylem klime do swego MK3,ale nie mam elektryki przy niej i bylem u magika od nabijania i teraz chcialbym sie dowiedziec czy mozna jakos ominac sterownik wentylatora i podlaczyc klime"na krótko" czyli bez sterownika ale zeby dzialala( np zaloczyc wentylator na stale albo cos innego?) Czy koniecznie musze miec ten sterownik??
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
to powiedzcie mi jeszcze jaki sterownik kupic pod tdi? czy to taki sam jak z benzyniaka? klima manualna bo pewnie do climatronika jest innny? i macie jakies schematy podlaczenia tego ustrojstwa (ale takie proste) bo te ksiazkowe nie sa za bardzo czytelne. Czyli mowicie ze ten sterownik sam zalacza i rozacza wentylator i sprezarke.?
[ Dodano: 12 Lip 2008 22:01 ]
a tak ogolnie to klima chodzi bo sprawdzalismy z tym gosciem od klimy. na minute zalaczalismy i wylaczalismy i chlodzila. a za caly komplet po za elektryka i sterowaniem obiegu wewnetrznego dalem 350zl
[ Dodano: 12 Lip 2008 22:01 ]
a tak ogolnie to klima chodzi bo sprawdzalismy z tym gosciem od klimy. na minute zalaczalismy i wylaczalismy i chlodzila. a za caly komplet po za elektryka i sterowaniem obiegu wewnetrznego dalem 350zl
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://allegro.pl/item395603106_sterown ... klima.html
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ok. jak cos nie bede rozumial to sie odezwe. a tymczasem pospisuje numery tych sterownikow i jutro lece na gielde moze uda mi sie cos wychaczyc.
[ Dodano: 12 Lip 2008 22:18 ]
wawrzon28@wp.pl
[ Dodano: 12 Lip 2008 22:18 ]
wawrzon28@wp.pl
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
szukaj od razu przekaźnika do klimy, on odpowiada łącznie ze sterownikiem wentylatrów za działanie, nie pamiętam numeru niestety.wawrzon pisze:jutro lece na gielde
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 315 gości