Kłopot z klimatyzacja

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mac33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 03, 2007 22:44
Lokalizacja: Kutno

Kłopot z klimatyzacja

Post autor: mac33 » czw lip 10, 2008 23:32

Witam.
Koledzy mam takie pytanie czytałem większość tematów ale na swój problem nie znalazłem odpowiedzi.
Mam MK3 94r klima (manualna) dość długo nie chodziła ale po jej nabiciu pojawił się problem .
Gdy samochód długo stoi na słońcu albo jest bardzo gorący dzień po załączeniu sprężarki pojawia się dziwny trajkotanie, podobne jakby pod elektromagnesem to łożysko miało kwadratowe kulki a gdy dodaję gazu odgłos się nasila i bardzo obciąża silnik.W chłodne dni i wieczorami jest dobrze albo przynajmniej tego nie słychać i inaczej pracuje silnik.Możecie mi coś podpowiedzieć co to może być czy to sprężarka się kończy , czy jakieś łożysko się rozwala, czy sprzęgło przy elektromagnesie,a przy okazji może ktoś wie jak się zdejmuje to koło pasowe z elektromagnesem i jakie tam jest łożysko . Sprężarka SD7V16 tak mi się wydaje bo nie mam naklejki na niej.Może ktoś ma schemat.
Dzięki za wskazówki pozdrawiam.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt lip 11, 2008 07:09



Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

mac33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 03, 2007 22:44
Lokalizacja: Kutno

Post autor: mac33 » pt lip 11, 2008 22:42

A da się to łożysko w sprzęgle wyjąć bez wyjmowania sprężarki ??



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt lip 11, 2008 23:24

mac33 pisze:A da się to łożysko w sprzęgle wyjąć bez wyjmowania sprężarki ??
i bez odpompowania czynnika to by było coś



greg

Post autor: greg » sob lip 12, 2008 13:01

1. załóżmy że długo nie miałeś środka chłodniczego - i była nieszczelność - w takim przypadku zapchał sie filtr osuszacza i wypadałoby go wymienic na nowy - przy okazji - jak spuści środek to wypadałoby po założeniu nowego nastawić na 20 minut na odessanie a dopiero nabić środkiem chłodniczym z dodatkiem oleju sprężarkowego - jak jest gorąco a przepustowość filtra jest mała - kompresor ma problem z pompowaniem - dlatego słychać te dźwięki
2. załóżmy że to wina jednak nie osuszacz to czego - podpina czujniki i sprawdza jakie daje ciśnienie - jeśli jest ok - kompresor jest w porządku
3. samo sprzęgiełko - jeśli uwalone by było to byś to miał jednostajnie to raz a dwa - rozłącza kompresor ? wg mnie nie
co do schematów i rysunków nie ma problema

[ Dodano: Sob Lip 12, 2008 1:02 pm ]
norek111 pisze:i bez odpompowania czynnika to by było coś
da się



wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » sob lip 12, 2008 16:51

witam. podlacze sie do tego tematu gdyz nie bede zasmiecal nowym. mianowicie zalozylem klime do swego MK3,ale nie mam elektryki przy niej i bylem u magika od nabijania i teraz chcialbym sie dowiedziec czy mozna jakos ominac sterownik wentylatora i podlaczyc klime"na krótko" czyli bez sterownika ale zeby dzialala( np zaloczyc wentylator na stale albo cos innego?) Czy koniecznie musze miec ten sterownik?? ](*,)



mac33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 03, 2007 22:44
Lokalizacja: Kutno

Post autor: mac33 » sob lip 12, 2008 17:54

Dobra to podjadę jeszcze do jednego mechanika od klimy i zobaczymy byłem już u dwóch pierwszy powiedział że to wina tłoczków w kompresorze ale nic nie podłączał a wymiana to coś ok 1000 zł szok , a drugi że to łożyska i wysyłali mnie do jakiejś firmy co regeneruje kompresory koszt 700 zł . Muszę kogoś znaleźć, mam jeszcze jednego to podjadę do niego i napiszę noże się uda coś zrobić ???
A klima rzeczywiście była dość długo nieszczelna ok. 6 miesięcy!!!
Ostatnio zmieniony sob lip 12, 2008 18:03 przez mac33, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » sob lip 12, 2008 21:26

wawrzon, czujnik ciśnienia klimy jest po to że jak załączysz klimę i wentylatory za bardzo schodzą - robi się ciśnienie które trzeba niwelować albo wyłączając wentylatory albo wyłączając kompresor - sam sobie jak to będziesz regulował?
mac33, znajdź takiego co sprawdzi ciśnienia - jak nie to polecam chłopaków w Szydłowcu (Mazowieckie) - maja pojęcie co i jak sprawdzać - pomimo że nie posiadają urządzenia do testowania samego kompresora (na stole) - kompresor powinien ładować - czyli zwiększać ciśnienie w układzie do 20 - wyłączony kompresor to ciśnienie koło 10. w moim przypadku było tak - coś dostało się do filtra osuszacza - ciśnienie było cały czas 10 - zakład klimatyzacji w Kielcach - Ceglana 25 - stwierdził winę kompresora. Założyłem inny - świeżo wyjęty z innego auta - ciśnienie 10 - mówią znowu uwalony - pojechałem do chłopaków w Szydłowcu - stwierdził ze skoro wg mnie kompresor jest dobry to jedynym urządzeniem powodującym brak wzrostu ciśnienia jest po drodze ten filtr. Wymieniłem - ciśnienie wzrosło do 20 ale zablokowany był zawór rozprężny (rozbierali mi w Kielcach - twierdząc że poza kompresorem to jego przyczyna) - z Szydłowca - stwierdził że skoro puszcza na maszynę i maszyna ładnie rozpręża (maja takie urządzenie do odciągania środka i oczyszczania - która podaje ilość wyciągniętego środka chłodniczego - miałem nabite za dużo o 40% ) to jedynym sprawcą jest ten zawór i albo się sam odblokuje albo za kilka dni przyjadę i wymienimy. Po 20km jazdy - zawór się odblokował i climatronic chłodzi aż miło :grin: Aha - jeszcze jedno - w Kielcach nie dolali mi oleju do tego pierwszego kompresora - wiec kompresor teraz jest na 100% trup



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 12, 2008 21:39

wawrzon pisze:witam. podlacze sie do tego tematu gdyz nie bede zasmiecal nowym. mianowicie zalozylem klime do swego MK3,ale nie mam elektryki przy niej i bylem u magika od nabijania i teraz chcialbym sie dowiedziec czy mozna jakos ominac sterownik wentylatora i podlaczyc klime"na krótko" czyli bez sterownika ale zeby dzialala( np zaloczyc wentylator na stale albo cos innego?) Czy koniecznie musze miec ten sterownik??
skoro nie możesz wytrzymać z próbami to podłącz na krótko wentylator chłodnicy (drugi bieg) i elektromagnes sprężarki. Ale to nie jest rozwiązanie na długo, powiedzmy że masz nieszczelności, czynnik wycieknie i bay bay ze sprężarką.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » sob lip 12, 2008 21:55

to powiedzcie mi jeszcze jaki sterownik kupic pod tdi? czy to taki sam jak z benzyniaka? klima manualna bo pewnie do climatronika jest innny? i macie jakies schematy podlaczenia tego ustrojstwa (ale takie proste) bo te ksiazkowe nie sa za bardzo czytelne. Czyli mowicie ze ten sterownik sam zalacza i rozacza wentylator i sprezarke.?

[ Dodano: 12 Lip 2008 22:01 ]
a tak ogolnie to klima chodzi bo sprawdzalismy z tym gosciem od klimy. na minute zalaczalismy i wylaczalismy i chlodzila. a za caly komplet po za elektryka i sterowaniem obiegu wewnetrznego dalem 350zl :hmm:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 12, 2008 22:06



Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg

Post autor: greg » sob lip 12, 2008 22:10

wawrzon, daj maila dam ci schematy a jak nie będziesz umiał ich odczytać to się odezwiesz na gg to ci wytłumaczę na chłopski rozum



wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » sob lip 12, 2008 22:18

ok. jak cos nie bede rozumial to sie odezwe. a tymczasem pospisuje numery tych sterownikow i jutro lece na gielde moze uda mi sie cos wychaczyc. :helm:

[ Dodano: 12 Lip 2008 22:18 ]
wawrzon28@wp.pl



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 12, 2008 22:24

wawrzon pisze:jutro lece na gielde
szukaj od razu przekaźnika do klimy, on odpowiada łącznie ze sterownikiem wentylatrów za działanie, nie pamiętam numeru niestety.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 315 gości