Dociąganie głowicy - Pytanie o moment
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dociąganie głowicy - Pytanie o moment
Witajcie.
Wymieniałem w moim MK II uszczelkę pod głowicą (1.3 NZ), Dociągałem głowicę kluczem dynamometrycznym (chyba tak się pisze ) i dociągałem wg książki tj: Pierwsza faza 40Nm, Druga faza: 60Nm, No i jest jeszcze jedna faza... trzecia w której nie wiem o co chodzi. Pisze w książce tak: Faza Trzecia: 1/2 Obrotu.... ale czego ? Klucza ? Nie da rady urwę szpilkę... Dociągnałem z momentem 70Nm... dobrze zrobiłem ? Wystarczy tyle ? ta 1/2 obrotu to z jakim momentem ? Dzięki za odp. Pozdrawiam bardzo serdecznie.
Wymieniałem w moim MK II uszczelkę pod głowicą (1.3 NZ), Dociągałem głowicę kluczem dynamometrycznym (chyba tak się pisze ) i dociągałem wg książki tj: Pierwsza faza 40Nm, Druga faza: 60Nm, No i jest jeszcze jedna faza... trzecia w której nie wiem o co chodzi. Pisze w książce tak: Faza Trzecia: 1/2 Obrotu.... ale czego ? Klucza ? Nie da rady urwę szpilkę... Dociągnałem z momentem 70Nm... dobrze zrobiłem ? Wystarczy tyle ? ta 1/2 obrotu to z jakim momentem ? Dzięki za odp. Pozdrawiam bardzo serdecznie.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jakbyś sie zastanowił to oczywiście ze obrotu klucza. Przeciez kręcisz kluczem wiec nie moze chodzic o nic innego. Na upartego mozesz krecic autem a klucz mieć w miejscu :pQler pisze:Pisze w książce tak: Faza Trzecia: 1/2 Obrotu.... ale czego ? Klucza ?
Nie bardzo rozumiem dlaczego piszesz ze jak dociągniesz jeszcze 3cią fazę to sie szpilki urwą. Dlaczego miałyby się urwać?
Sprawa jest prosta, dociągasz 60 Nm a potem jeszcze 180 stopni, jak sie cos urwie to znacyz ze szpilki wadliwe, stare albo źle ustawiłeś klucz.
tu moze warto dodać że szpilki powinny być nowe.
pozdraVWiam
[ Dodano: Pią Lip 11, 2008 16:50 ]
aha obawiam sie ze dociągniecie o 10 Nm (po wczesniejszym dociągnieciu odpowienim momentem tj 60) to jest za mało/ ze nie jest to 180 stopni tylko znacznie mniej. Lepiej trzymać się instrukcji w/g mnie
Nie można trzymać się instrukcji odnośnie dociągania szpilek w głowicy jeśli nie wymienia się ich na nowe. Ja dociągałem na starych szpilkach faza I :60Nm, II: 80Nm i III: 100 Nm + po 1/2 obrotu. Jak za pierwszym razem dociągnąłem wg książki to mi olej wywaliło do płynu chłodzącego po przejechanych około 3 m-cach. Po za tym szpilki do głowicy są sprężynujące, czyli rozciągliwe.
VWpower Golf
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tylko ze wymiana na nowe jest zdaniem konstruktora silnika obowiązkowa...GENE pisze:Nie można trzymać się instrukcji odnośnie dociągania szpilek w głowicy jeśli nie wymienia się ich na nowe.
A że nie ma instrukcji dociągania na starych porozciąganych szpilkach to dla mnie oczywiste , ich sie nie powinno używać dwukrotnie.
[ Dodano: Pią Lip 11, 2008 18:41 ]
nie prawda, sprezynowanie a rozciągliowosć to co innego ale może zsotawmy to bo nie o tym tematGENE pisze:sprężynujące, czyli rozciągliwe
Ostatnio zmieniony pt lip 11, 2008 18:42 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 70 gości