problem z RP... obroty i czarny dym z rury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

problem z RP... obroty i czarny dym z rury

Post autor: x86635 » śr lip 09, 2008 23:13

Witam
objawami w moim silniku są na benzynie nierówne wolne obroty a przy tym z rury wydobywa się czarny dym dodam ze to dzieje się nie zawsze obroty wtedy spadają do ok 500 i wtedy właśnie jest ten czarny dym z rury gdy dodaje gazu silnik tak jakby się dławił i nie chciał wchodzić na obroty ale gdy wskazówka przekroczy 4000 to później idzie jak burza dodam ze na gazie żaden z tych objawów nie występuje znalazłem kiedyś podobny temat i chłopaki rozmawiali o jakimś czujniku temperatury ale teraz nie mogę tego znaleźć a nie ukrywam ze niepokoi mnie to zwłaszcza ten czarny dym... :grrr:



Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » śr lip 09, 2008 23:20

Dreak'e pisze:o jakimś czujniku temperatury
chodzi o czujnik temp niebieski, on jest odpowiedziałny za ssanie i obroty widać go od razu po otwarciu maski, zaraz przy nim jest drugi czerwony

Dreak'e pisze:ze niepokoi mnie to zwłaszcza ten czarny dym...
czarny dym wydobywa się ponieważ dostaje za dużo benzyny (zbyt bogata mieszanka) a za to jest odpowiedzialna sonda lambda

na poczatek proponowałbym reset ECU, w szukajce znajdziesz jak to sie powinno robić prawidłowo, powinno pomóc, ale zapewne na krotko

zrob reset i napisz jak sie auto zachowuje


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

gailbraith

Post autor: gailbraith » czw lip 10, 2008 00:02

papaj pisze:na poczatek proponowałbym reset ECU, w szukajce znajdziesz jak to sie powinno robić prawidłowo, powinno pomóc, ale zapewne na krotko
Czyli po prostu ściągnięcie klemy ujemnej z akumulatora na kilka minut.

Kolega papaj pisze, że może to tylko pomóc na krótki czas. Tak zgadza się ale tak będzie jeśli nie posiadasz przekaźnika, który resetuje ECU po zakończonej jeździe. Bo ECU wtedy łapie błędy od instalacji gazowej. A owy reset klemą da identycznie to samo co taki przekaźnik. Jak go masz i zresetujesz dodatkowo klemą to prawdopodobnie nic Ci to nie da.

A kiedy pojawiają Ci się te problemy? Zaraz po zapaleniu? Bo jeśli tak to ja obstawiałbym niebieski czujnik od ssania. Profilaktycznie możesz zmierzyć jego wartości oporu prądu na zimnym i ciepłym silniku.
Ostatnio zmieniony czw lip 10, 2008 00:05 przez gailbraith, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » czw lip 10, 2008 00:13

gailbraith pisze:Czyli po prostu ściągnięcie klemy ujemnej z akumulatora na kilka minut.
tak ale nie doknca, bo póżniej trza odpalić auto na benzynie i zostawić aż do momentu wlączenia sie wentylatora i w tym czasie nie dodawać gazu, wtedy ECU zaadoptuje ustawienia w każdym zakresie temperatury silnika

[ Dodano: 10 Lip 2008 00:18 ]
jest jeszcze opcja którą Homsky wynalazł zamiast robić reset na przekazniku, mianowicie ustawić emulacje lambda na wartość :emulacja typu przebieg , czas górny 0,35s czas dolny 0,45s, sa to wartości do sterownika lpg firmy autronic

a tutaj masz wartości jakie powinien wykazywać poprawnie działający czujnik tem ten niebieski

Rezystancja [kOhm]

-20 ......... 12-20
-10 ......... 8-11
0 ............ 5-7,5
+20 ......... 2-3
+40 ......... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22

ale watpie zeby to bylo przyczyną


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

gailbraith

Post autor: gailbraith » czw lip 10, 2008 00:30

papaj pisze:
gailbraith pisze:Czyli po prostu ściągnięcie klemy ujemnej z akumulatora na kilka minut.
tak ale nie doknca, bo póżniej trza odpalić auto na benzynie i zostawić aż do momentu wlączenia sie wentylatora i w tym czasie nie dodawać gazu, wtedy ECU zaadoptuje ustawienia w każdym zakresie temperatury silnika
Dobrze, dobrze ale pamiętaj, że kolega co założył temat może mieć przekaźnik od resetowania ECU więc na nic mu się to zda bo po zgaszeniu silnika te dane zostaną wykasowane. Zresztą ECU w silniku RP jest bardzo prymitywne a do jego pełnego ustawienia wystarczy uruchomienie silnika dogazowanie do 2500-3000 tys obrotów aby sonda zaskoczyła i tyle. Gitara gra.
papaj pisze: jest jeszcze opcja którą Homsky wynalazł zamiast robić reset na przekazniku, mianowicie ustawić emulacje lambda na wartość :emulacja typu przebieg , czas górny 0,35s czas dolny 0,45s, sa to wartości do sterownika lpg firmy autronic
Wszystko fajnie tylko, że nie wiemy nawet czy kolega ma autronica a skąd możemy sądzić, że będzie miał "interfejs" do połączenia pod niego i laptopa przy boku?
papaj pisze: ale watpie zeby to bylo przyczyną
Jeśli problemy pojawiają się po zapaleniu silnika to bardzo prawdopodobne, że to będzie ten czujnik. Poczekamy co napisze autor tematu, mam nadzieję, że da nam więcej informacji.
Ostatnio zmieniony czw lip 10, 2008 00:32 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » czw lip 10, 2008 06:49

sterownik od instalacji mam stag50 a problem nie pojawia się zaraz po zapaleniu lecz gdy silnik trochę pochodzi i nabierze temperatury na zimnym jak zapalam to jest wszystko w porządku.... jakich jeszcze informacji potrzeba?? powiem szczerze ze znajomy mnie trochę przestraszył bo jak zobaczył ze kopci na czarno to stwierdził ze pierścienie i w ogóle silnik do remontu



Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » czw lip 10, 2008 10:14

Dreak'e pisze:to stwierdził ze pierścienie i w ogóle silnik do remontu
nic z tych rzeczy, gdyby kopcil na niebiesko to byłby silnik do remontu


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

milsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:45
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: milsz » czw lip 10, 2008 11:13

ja też miałem ten problem tyle że nie kopcił na czarno ale dymu było kupę :grin:.wymieniłem czujnik i nic.obroty też mi rosły jak sie zagrzał.zrobiłem tak jak koledzy mówili czyli zmieniłem krokowca i teraz jest ok.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 340 gości