Montaz klimatyzacji

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

benyb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:08
Lokalizacja: Tarnów

Montaz klimatyzacji

Post autor: benyb » ndz cze 03, 2007 16:16

Witam wszystkich,
Mam pewien problem z klimatyzacją. Posiadam VW GOLFA 3, 1.8 8v 90KM, rok 93. Zakupiłem na allegro "kompletną" klimatyzację od modelu 2.0 8v z 93r, jest prawie kompletna, ponieważ mechanik, który mi ją zakłada, mówi, że brakuje paru części, tzn podwójnego wiatraka z obudową do przodu, wiązki kabli elektrycznych i jakiegoś przełącznika, które reguluje po naciśnięciu guzika zamknięciem i otwarciem obiegu. Proszę, jeśli to możliwe (nie znalazłem tego nigdzie na forum), co dokładnie jest mi potrzebne do założenia klimy. Posiadam na dzień dzisiejszy przewodu, chłodnicę, sprężarkę, cały termowentylator z obudową, agregat czy coś takiego. Co jeszcze będzie mi potrzebne, chciałbym nadmienić, że jest to klima manualna nie panel climatronica. Proszę o pomoc, ponieważ autko stoi mi już ponad tydzień a ja nie wiem co jeszcze brakuje. I jeszcze jedno - czy podejdzie wiązka i wentylatory do chłodnicy i klimy od wersji angielskiej!! Bo mam okazję kupić coś takiego.
Dziękuje z góry i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2007 17:18 przez benyb, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz cze 03, 2007 17:06

słabo szukałeś - tu masz z fotkami http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... i+monta%BF

[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 5:07 pm ]
benyb pisze:I jeszcze jedno - czy podejdzie wiązka i wentylatory do chłodnicy i klimy od wersji angielskiej!!
wg mnie podejdzie - jak nbędą za krótkie to przeciez można przedłużyć



benyb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:08
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: benyb » ndz cze 03, 2007 17:46

Dziękuje bardzo !!!
pozdr

[ Dodano: 03 Cze 2007 17:49 ]
Mam jeszcze jedno pytanie czy w angliku była montowana taka sama klima i czy częsci podejdą od anglika

[ Dodano: 03 Cze 2007 18:58 ]
Jeszcze jedno pytanie. Czy części typu elektryka, przekaźniki, kable sterowania, zbiornik i wężyki podejdą od 1.9 Tdi , rok 97 (anglik) do 1.8 8v benzyna



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn cze 04, 2007 08:30

Elementy podcisnienia służace sterowaniu klapy obiegu powietrza wyglądaja mniej więcej jak na poniższej fotce (jest to od psssata B3 , ale pewnie w golfi jest takie samo)
Obrazek

a tu fotka elektrozaworu od powyższego układu
Obrazek

Zawór mam na sprzedaż :grin: - 20zł z wysyłką.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt cze 12, 2007 18:10

masz go jeszcze?



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt cze 12, 2007 22:56

Mam, jak jesteś zainteresowany daj info na PW - podam Ci dane do przelwu


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr cze 13, 2007 09:08

a nie wysłałbyś mi za pobraniem ?



Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » pt mar 21, 2008 10:13

Trochę odgrzebię "trupa" :D. Koledzy, powiedzcie mi, czy z innego auta podejdą zawór i zbiornik podciśnienia? Zbiornik, jak zbiornik, bo tu raczej dużej różnicy nie będzie, bardziej chodzi mi o ten zawór.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt mar 21, 2008 11:02

Ja Ci uda sie toto popodłączać to może być i z kombajnu do buraków - w końcu zawór to zawór - otwiera lub zamyka po podaniu napiecia, a zbiotnik "akumuluje" podcisnienie i ew. wyrównuje pulsacje czy niewielkie wahania jego wartości.
Tylko zauważ że zawór ma (o ile dobrze pamietam) dwa wejścia na weżyki i jedno "odpowietrzające" - po odłączenia podcisnienia od strony żródła - pozwala na zassanie powietrza w odłączoną część układu.
Ostatnio zmieniony pt mar 21, 2008 12:01 przez Amanda, łącznie zmieniany 2 razy.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » pt mar 21, 2008 11:16

Czyli takie coś teoretycznie powinno podejść? Z podłączeniem nie będzie problemu. Nawet wtyka taka sama. O ja gupi... myślałem, że ma mieć jakieś określone parametry, ale on przecież sterowany prądem i faktycznie otwiera po wzbudzeniu solenoidu :rotfl: chyba jeszcze jedna kawa potrzebna :helm:
Obrazek
Co do odpowietrzenia... to przecież podciśnienie i po ściągnięciu węża i tak zassie powietrze. Chyba ten trzeci króciec nie jest taki bardzo potrzebny?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt mar 21, 2008 11:57

boro50 pisze:Co do odpowietrzenia... to przecież podciśnienie i po ściągnięciu węża i tak zassie powietrze. Chyba ten trzeci króciec nie jest taki bardzo potrzebny?
Pościągnięciu węża tak, ale w czasie normalnej eksploatacji raczej nie będziesz latał i sciągał węża (rozumiem że toto ma chodzić w klimie).
Po załączeniu zaworu po wpływem podcisnienia siłownik w nagrzewnicy zamknie (czy otworzy, juz nie pamiętam) obieg wewnętrzy. Gdy wyłączysz zawór to do siłownika zostanie odciety dopływ podcisnienia, ale nie będzie dopływu powietrza by powrócil on do pozycji otwarty i będzie "trzymac" aż poprzez nieszczelności układu spadnie podcisnienie
Więc.....


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » wt mar 25, 2008 21:28

I znowu go odgrzebię :D. Koledzy, wiecie może gdzie ten zaworek ze zdjęcia Amandy się znajduje? Chodzi mi o passata b3/b4 i golfa. Znalazłem facia, który ma zbiornik i najprawdopodobniej zawór, tylko nie wie, gdzie go szukać :D. U mnie w Ol-nie też mam jednego, tylko gdzie szukać tego zaworu? W którym miejscu (sciana grodziowa, gdzieś na silniku, pod jakimś zbiornikiem...)? Bardzo proszę o pomoc.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

Awatar użytkownika
mlody391
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lip 06, 2008 23:53
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mlody391 » wt lip 08, 2008 17:55

benyb ile mechanik chce za zalozenie klimy?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 279 gości