Jak sciagnac skrzynie biegow?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Maniek485
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob lip 05, 2008 20:09
Lokalizacja: Oświęcim

Jak sciagnac skrzynie biegow?

Post autor: Maniek485 » sob lip 05, 2008 20:18

Witam! Chciałem żeby ktoś mi doradził jak ściągnąć skrzynie biegów w Golfie II 1.8GTI.
Moje wielokrotne próby zakończyły sie niczym, odkręciłem już całą skrzynie od silnik i obie półosie, lecz przy zdejmowaniu skrzyni kielich od prawej półosi minimalnie zachacza o koło zamachowe silnika co nie pozwala zsunąć mi skrzyni. Bardzo prosze o jakieś porady.....
Ostatnio zmieniony ndz lip 06, 2008 16:29 przez Maniek485, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » sob lip 05, 2008 22:14

sprawa jest prosta- jak kielich wadzi to trzeba go zdemontować czyli- wyczyścić kielich, delikatnie wydłubać zaślepkę metalowo-gumową, wyjąć pierścień osadczy i wysunąć kielich- ma prawo polecieć olej ze skrzyni
wszystko to brzmi ładnie, ale czasem kielich sam zejdzie(odpycha go na zewnątrz sprężyna), czasem trzeba go zbić lub użyć ściągacza(mało miejsca na ściągacz) bo kielich potrafi się zapiec na wielowypuście
ogólnie to by było na tyle


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lip 05, 2008 22:52

Nic z tych rzeczy. Aby to sprawnie poszło to wystarczy opuścić silnik nieco na podnośniku i obrócić troche skrzynie biegów. Przyczyną niepowodzenia może też być kawałek przykręcanego dekla przy samej flanszy napędowej. Jest to ustrojstwo przykręcane na dwi śrubki na klucz 10 lub 11.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz lip 06, 2008 18:32

t-tas pisze:jak kielich wadzi to trzeba go zdemontować
Ja bym tego nie robił. Szkoda na to czasu. Wystarczy podnieść nieco skrzynie i przekręcić ją do góry i spokojnie wyjdzie. Trzeba przy tym pamiętac o zdemontowaniu wspornika skrzyni biegów. Aha pomiędzy silnikiem a skrzynią jest metalowa osłona. Jeśli nie odkręcisz śrub które ją przytrzymują (klucz 11mm) nie wyjmiesz skrzyni. Są tam 2 śruby , jedna z tyłu silnika , druga na samym dole.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » pn lip 07, 2008 20:30

Czasami wystarczy też odpowiednio ustawić koło zamachowe,w któryms silniku widziałem specjalne podcięcie na nim.Flanszy na pewno nie trzeba zdejmować.



Maniek485
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob lip 05, 2008 20:09
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Maniek485 » wt lip 08, 2008 01:36

Zabrałem sie za zdemontowanie kielicha, jednak bez ściągacza nie ma szans go ściągnąć. Wszystko już mam odkręcone co mogło trzymać skrzynie, i tylko ten kielich przeszkadza mi w zdemontowaniu. Jeszcze chyba tylko zostało mi obracanie i szarpanie tej skrzyni i może zejdzie, chociaż poprzednio nie dało to żadnego efektu. Nie wiem jak w innych wersjach golfa II ta skrzynia schodzi, ale 1.8 GTI jest naprawdę maskara!!!!Kto nie musi niech sie za to sam w domu nie zabiera.....Osobiście przy tym już straciłem dużo nerwów i czasu.....i bez efektu. :grrr: :grrr: :grrr:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lip 08, 2008 06:16

Opisz proszę jak wy to wyjmujecie i czy silnika da radę przesuwać do przodu i do tyłu oraz podnosić do góry i na dół.



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » wt lip 08, 2008 06:18

Zrób tak jak koledzy wyżej pisali,popróbuj podnieść/opuścić zespół napędowy i wtedy przekaszająć powinna skrzynia wyjść.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lip 08, 2008 08:12

W zwyklym GTI w mk2 to żaden problem. Tam jest sprzeglo tylko 210 mm, wychodzi luzakiem. W skrzyniach na hydraulike ze sprzeglem 228 nie radziłbym zdejmować skrzyni bez zdjęcia flanszy. Ja to raz robilem i zdecydowanie dziękuję za taką przyjemność.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 324 gości