Ukręcona szpilka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ishtar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 21:55
Lokalizacja: strzelce op.
Kontakt:

Ukręcona szpilka

Post autor: ishtar » pn lip 07, 2008 17:57

Witam wszystkich.Mam mały dylemacik a mianowicie dzisiaj podczas dokręcania tylnego koła przegiełem i ukręciłem szpilkę.Ukręciła się tak niefortunnie,że nie wystaje ani kawałek gwintu więc dospawanie nakrętki aby odkręcić odpada.Może znacie jakieś sprawdzone sposoby na wykręcenie tej nieszczęsnej szpilki???Czy może jedynym rozwiązaniem jest kupno nowej piasty koła?Pozdrawiam.


azazel

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn lip 07, 2008 18:08

Rozwierceniemałym wiertłem puźniej większym a dalej rozwiertakiem [gwintownikiem] zalecał bym wiertarkę stołową lub kolumnową



przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Post autor: przemooo8905 » pn lip 07, 2008 18:15

wiertelko np 6 i wywiercic dziurke dlugosci gdzies 1cm i wbic w to jakiegos torksa( gwiazdke nasadowa),wziac ramie albo grzechotke i odkrecac, powinna ladnie wyjsc. Ja tak zawsze robie.
Ostatnio zmieniony pn lip 07, 2008 18:17 przez przemooo8905, łącznie zmieniany 2 razy.



diodakos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn maja 16, 2005 19:42

Post autor: diodakos » pn lip 07, 2008 22:19

Jak się ma gdzie to można zdjąć bęben migomatem przyspawać z tylnej strony (po ukręceniu napewno trochę wystaje) śrubę choćby 6-kę i wykręcić. Ja imbusa szóstkę ukręciłem w amorku i przyspawując gwoździa go wyjąłem.



skorpion79-s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 07, 2008 16:14
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: skorpion79-s » pn lip 07, 2008 22:35

To co Ty kolego skaczesz po tych szpilkach że się ukręcają????!!! To już jest całkowita przesada! Gwinty samo dociskowe,dlatego nawet wg. instr. to nie jest aż tak mocna siła dokręcenia! A reszta tak ja koledzy w/w żaden problem wykręcić ze względu na dostęp z jednej jak i drugiej strony.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt lip 08, 2008 15:07

Hey
Ja bym tego nie rozwiercał, stało mi sie tak samo. Poprostu popuść pozostałe śruby i targaj koło na zewnątrz , wyjdzie śruba bez problemu. Tak apropo to te śruby mimo że hartowane są , to lubia się po jakimś czasie przekręcić. Ja ukreciłem ze 4 , a przecież normalnie dokręcałem. Dodam że nowa śruba kosztuje ok 2,5zł. Spoko wyjdzie napewno bez problemów.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » wt lip 08, 2008 15:17

Maćkooo pisze:Hey
Ja bym tego nie rozwiercał, stało mi sie tak samo. Poprostu popuść pozostałe śruby i targaj koło na zewnątrz , wyjdzie śruba bez problemu. Tak apropo to te śruby mimo że hartowane są , to lubia się po jakimś czasie przekręcić. Ja ukreciłem ze 4 , a przecież normalnie dokręcałem. Dodam że nowa śruba kosztuje ok 2,5zł. Spoko wyjdzie napewno bez problemów.
co Ty opowiadasz, jak mu sie szpilka w piaście ukręciła to co to da że kołem będzie targał, panowie trochę powagi... rozwierć ale nie wiadomo czy Ci tam w piaście gwintu nie uszkodziło??? jeżeli tak to lipa, albo rozwiercić na 14 (bo oryginalny otwór jest na 12) albo wymiana piasty


the mechanic

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » wt lip 08, 2008 15:24

Sprubuj cienkim przecinakiem albo srubokretem sukac pod kontem, w strone jak sie odkreca srube, jak gwint jest dobry powinna wyjsc :bigok:



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt lip 08, 2008 16:05

adamgti pisze:co Ty opowiadasz, jak mu sie szpilka w piaście ukręciła to co to da że kołem będzie targał, panowie trochę powagi... rozwierć ale nie wiadomo czy Ci tam w piaście gwintu nie uszkodziło??? jeżeli tak to lipa, albo rozwiercić na 14 (bo oryginalny otwór jest na 12) albo wymiana piasty
Hee nie opowiadam a zdaje relacje. Naprawiałem to więc wiem co mówię. Jesli łeb śruby nie jest urwany to śruba wyjdzie. MNe wierzysz toprzyjedz do mnie pokaze ci te śruby, ew. jak chcesz to zamiescze foty. Po co komplikowac sprawe, zresztą to nie plastik żeby rozwiercać, a hartowane śruby!!!
Ostatnio zmieniony wt lip 08, 2008 16:06 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » wt lip 08, 2008 16:18

a widzisz my mówimy o dwóch różnych przypadkach, zgadza sie to co mówisz jeżeli sie ukręciła szpilka na gwincię a jeżeli urwała się czyli pękła to tylko wiercić albo jak kolega pisał przecinakiem próbować odkręcać


the mechanic

Awatar użytkownika
dolores80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob cze 23, 2007 22:02
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: dolores80 » wt lip 08, 2008 17:39

rozwiercic to pracochłonne ale skuteczne!! Na drugi raz nie pij redbula,zebys nie miał tyle pałera


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218151.html][img]http://images.spritmonitor.de/218151.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości