1.6 PN spalanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 PN spalanie
powiedzcie mi na jakim biegu jest najekonomiczniejsze spalanie ?
z tego co wyczytałem to w starszych silnikach z gaźnikiem lepiej jest jak sie jedzie na luzie niż hamuje silnikiem ?
aha i jeszcze jedno: zna ktoś max moment obrotowy dla tego silnika ? szukałem i nic nie znalazłem
z tego co wyczytałem to w starszych silnikach z gaźnikiem lepiej jest jak sie jedzie na luzie niż hamuje silnikiem ?
aha i jeszcze jedno: zna ktoś max moment obrotowy dla tego silnika ? szukałem i nic nie znalazłem
Ostatnio zmieniony śr cze 25, 2008 15:19 przez rafal700, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Najekonomiczniejsze spalanie oczywiście na 5 biegu , ew. jesli masz skrzynie 4 biegową to na 4 biegu.
Co do hamowania silnikiem to niektóre gaźniki mają odciecie paliwa. Np pierburg 2e2 może mieć ale równiez i może nie podsadać odcięcia paliwa.
Ty masz pierburga 2EE (chyba że zmieniłeś na 2e2), i wydaje mi się, że ten ma tyle elektoroniki że odcięcie powinien posiadać. Jednak czy warto hamowac zawsze silnikiem - wątpie. Może w nowych samochodach to się jeszcze opłaca ale w starszych raczej nie.
Co do momentu obortowego to silnik PN osiąga najwyższy moment 118 Nm / 2700 obr/min. (coś słabo szukasz) >>> http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=90
Najekonomiczniejsze spalanie oczywiście na 5 biegu , ew. jesli masz skrzynie 4 biegową to na 4 biegu.
Co do hamowania silnikiem to niektóre gaźniki mają odciecie paliwa. Np pierburg 2e2 może mieć ale równiez i może nie podsadać odcięcia paliwa.
Ty masz pierburga 2EE (chyba że zmieniłeś na 2e2), i wydaje mi się, że ten ma tyle elektoroniki że odcięcie powinien posiadać. Jednak czy warto hamowac zawsze silnikiem - wątpie. Może w nowych samochodach to się jeszcze opłaca ale w starszych raczej nie.
Co do momentu obortowego to silnik PN osiąga najwyższy moment 118 Nm / 2700 obr/min. (coś słabo szukasz) >>> http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=90
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Silnik PN ma odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Jest to potrzebne po to, żeby zabezpieczyć katalizator przed uszkodzeniem, ale oszczędza również paliwo. Kiedyś miałem takie hobby - oszczędzanie paliwa. Hamowanie silnikiem bardzo pomagało.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Tak, odcięcie do pewnej granicy - chodzi o to, że gdybyś puścił gaz i już go nie dodawał, to samochód w końcu by się zatrzymał, a silnik razem z nim. Dlatego muszą być podtrzymane obroty silnika i układ sterowania nie pozwala im spaść po niżej pewnego progu.
Na którym biegu? - to zależy z jaką prędkością jedziesz - jeżeli np. puściłeś gaz na 5. biegu i samochód zwalnia powoli, to wrzucasz na 4. bieg itd. - ogólnie wszystko ma być płynnie i bez szarpnieć. Zawsze redukujesz biegi po kolei. Oczywiście po wrzuceniu niższego biegu obroty silnika wzrosną - trzeba tak ucelować, aby nie były jakieś kosmiczne.
Po redukcji puszczasz delikatnie sprzęgło - aby obroty silnika wzrosły w miarę płynnie i tyle. Jak będziesz szarpał przy redukcji, to możesz np. zerwać pasek rozrządu.
Na którym biegu? - to zależy z jaką prędkością jedziesz - jeżeli np. puściłeś gaz na 5. biegu i samochód zwalnia powoli, to wrzucasz na 4. bieg itd. - ogólnie wszystko ma być płynnie i bez szarpnieć. Zawsze redukujesz biegi po kolei. Oczywiście po wrzuceniu niższego biegu obroty silnika wzrosną - trzeba tak ucelować, aby nie były jakieś kosmiczne.
Po redukcji puszczasz delikatnie sprzęgło - aby obroty silnika wzrosły w miarę płynnie i tyle. Jak będziesz szarpał przy redukcji, to możesz np. zerwać pasek rozrządu.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Napiszę tutaj i żeby nie było że nie użyłem opcji "szukaj"
Chodzi mi o to hamowanie silnikiem. Mam MK3 z silnikiem 1.8 na jednopunktowym wtrysku z 96r. Kiedyś czytałem taki artykulik o oszczędzaniu paliwa właśnie tą metodą, z tym że napisali że to chodzi o nowsze auta. Czy moje auto zalicza się do tych nowszych i przy puszczeniu gazu elektronika odcina paliwko
Chodzi mi o to hamowanie silnikiem. Mam MK3 z silnikiem 1.8 na jednopunktowym wtrysku z 96r. Kiedyś czytałem taki artykulik o oszczędzaniu paliwa właśnie tą metodą, z tym że napisali że to chodzi o nowsze auta. Czy moje auto zalicza się do tych nowszych i przy puszczeniu gazu elektronika odcina paliwko
Ostatnio zmieniony ndz lip 06, 2008 08:54 przez Kamada, łącznie zmieniany 2 razy.
- 18damian18
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 11:00
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Równierz dołaczam się do pytania Kamada mam golfa III 1.4 na jednopunkcie.
Ostatnio zmieniony sob lip 05, 2008 11:31 przez 18damian18, łącznie zmieniany 1 raz.
- 18damian18
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 11:00
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Oczywiście na piątym biegu najekonomiczniej. Dużo oszczędzisz odpowiednio wcześniej wrzucając następny bieg przy przyspieszaniu. A co do hamowania silnikiem to rzeczywiście Pierburg 2EE ma funkcje odcięcia paliwa, ale nie wydaje mi się rozsądne redukowanie biegu z 5-ki na 4-kę, z czwórki na 3, 3-ki na 2-kę. Jedziesz np. na 5-ce i widzisz czerwone światło w oddali to puszczasz gaz, a jak obroty już na tyle spadną że niemożliwe jest dalej jechać bez redukcji biegu wrzucasz na luz i ,,dotaczasz" się do skrzyżowania. Redukując biegi po kolei zawsze obroty skoczą ci trochę do góry więc silnik pobierze w tym czasie paliwo - żadna oszczędność.
Pzdr.
Pzdr.
[b]Volkswagen Team Łódź[/b]
fenk juLipek81 pisze:Kamada, 18damian18, odłącza.
Nie no spox, w żadne redukcje bawić się nie mam zamiaru, ale fajnie jest wiedzieć że jak na trasie przy 150km/h na 5 biegu puszcze gaz to przez jakiś czas jadę za darmoandy_lodz pisze:a jak obroty już na tyle spadną że niemożliwe jest dalej jechać bez redukcji biegu wrzucasz na luz i ,,dotaczasz" się do skrzyżowania. Redukując biegi po kolei zawsze obroty skoczą ci trochę do góry więc silnik pobierze w tym czasie paliwo - żadna oszczędność.
4xAir Bag, A/C, Fabrycznie szyta skóra z czerwoną nicią (kierownica, dźwignia biegów i ręcznego), głębokie fotele przód, wsp. kierownicy, czarny metalic, relingi. Wszystko tak jak fabryka dała, żadnych udziwnień ;-)
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- chyba coś pomieszałeś - to że silnik ma wysokie obroty przy hamowaniu silnikiem, wcale nie oznacza, że bierze paliwo. Wyższe obroty wynikają z tego, że toczący się pojazd napędza wał korbowy i tyle. Układ sterowania porównuje położenie przepustnicy z prędkością obrotową wału korbowego - jeżeli przepustnica jest zamknięta, a obroty silnika wysokie - odcina paliwo i tyle. Działa to na każdym biegu, redukcja biegu nie ma znaczenia.andy_lodz pisze:Redukując biegi po kolei zawsze obroty skoczą ci trochę do góry więc silnik pobierze w tym czasie paliwo - żadna oszczędność.
Jeżeli byłoby tak, jak piszesz, to np. jadąc na 5. biegu 160 i puszczając gaz też nie byłoby odcięcia, bo silnik ma wysokie obroty?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Reasumując...jeśli puszczamy gaz to do momentu aż obroty są wyższe niż te około 1200-1400, jedziemy za darmo
4xAir Bag, A/C, Fabrycznie szyta skóra z czerwoną nicią (kierownica, dźwignia biegów i ręcznego), głębokie fotele przód, wsp. kierownicy, czarny metalic, relingi. Wszystko tak jak fabryka dała, żadnych udziwnień ;-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 301 gości