Zawor powietrza dodatkowego w NZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

golf981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lip 26, 2007 17:30
Lokalizacja: Gorlice

Zawor powietrza dodatkowego w NZ

Post autor: golf981 » sob lip 05, 2008 23:35

Prosiłbym o sposób w sprawdzeniu silniczka krokowego w golfie II NZ 1,3 . Silniczek posiada złącze 1 pinowe. Nie jestem pewny ale chyba on szwankuje , jak zapale silnik to od razu sam zgaśnie i na wolnych obrotach strasznie skacze.
Ostatnio zmieniony ndz lip 06, 2008 16:28 przez golf981, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » sob lip 05, 2008 23:44

NZ nie ma silniczka krokowego.

Są dwa możliwe uszkodzenia które przychodzą mi na myśl:
- uszkodzony przepływomierz
- padnięty czujnik temperatury niebieski (niebieski wraz z czarnym są na grubej rurze idącej do chłodnicy)

1. Powiedz jedną ważną rzecz : Czy jak trzymasz wciśnięty gaz, to silnik normalnie pracuje?
Jeżeli NIE, to na pewno NIE jest to wina zaworu dodatkowego powietrza.

Jeżeli przy dodawaniu gazu silnik dławi się, prycha, przygasa przy mocnym depnięciu, to na 99% winny jest przepływomierz powietrza(tuż za filtrem.


2. Czy masz założoną instalacje gazową?

3. Czy awaria wystąpiła nagle, czy narastała stopniowo?

Odpowiedz mi na te 3 pytania, a gwarantuję, że pomogę rozwiązać problem.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 06, 2008 11:59

Zawor Powietrza Dodatkowego Golf 2 NZ 1,3
wymontuj go , na zimnym ma puszczać powietrze, podłącz 12V, po rozgrzaniu ma sie przymknąć. Sprawdzisz zwyczajnie - dmuchając w niego. Uszkodzenie zwykle polega na tym że się nie zamyka, wtedy po rozgrzaniu obroty sa za duże. Wtedy pseudomechanik reguluje obroty śróbą na wtrysku i skład mieszanki śróba na przepływce i tym samym rozregulowywuje układ. Taki może być scenariusz, ale jasne jest że dużo innych przyczyn może być


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

golf981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lip 26, 2007 17:30
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: golf981 » ndz lip 06, 2008 13:51

Witam AndrzejP4. Jak wcisnę gaz to silnik pracuje normalnie. Instalacji gazowej nie posiadam. A ten problem narasta stopniowo. Ale ostatnio jest coraz gorzej.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » ndz lip 06, 2008 14:17

PawelMarek >Jakby zawór powietrza dodatkowego był walnięty, to by miał za wysokie obroty. A on gaśnie, więc to nie to.


1. Sprawdź, czy odma jest szczelna. Najprościej bez żadnego oglądania da się sprawdzić przez sprawdzenie szczelności całego dolotu. Wygląda to tak:
- zdejmij grubą gumową rurę z przepływomierza(tuż za filtrem powietrza)
- przyłóż usta do tej rury i dmuchaj. Powinno wejść trochę powietrza i stop. Jak możesz dmuchać bez końca to gdzieś jest dziura w dolocie i trzeba szukać.

2. Rozgrzej silnik i zdejmij wtyczkę z niebieskiego czujnika temperatury. Znajdziesz go na grubej rurze idącej od silnika do chłodnicy. Jeżeli praca się uspokoi, to winny jest ten czujnik.

Sprawdź sposoby które podałem. Jeżeli okaże się, że odma szczelna, a czujnik temp sprawny, to będziemy szukać dalej.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 06, 2008 15:27

AndrzejP4 pisze:PawelMarek >Jakby zawór powietrza dodatkowego był walnięty, to by miał za wysokie obroty. A on gaśnie, więc to nie to.
nie doczytałeś mojego scenariusza :) nie wziąłem tego z kosmosu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » ndz lip 06, 2008 22:56

Paweł Marek pisze:
AndrzejP4 pisze:PawelMarek >Jakby zawór powietrza dodatkowego był walnięty, to by miał za wysokie obroty. A on gaśnie, więc to nie to.
nie doczytałeś mojego scenariusza :) nie wziąłem tego z kosmosu
doczytałem. Ale podejrzewam, że auta jeszcze mechanik nie tykał.

Próbowałem kiedyś na siłę rozregulować dawkę, ale nie da się. Bez względu na ustawienia silnik będzie pracować(jedynie spalanie będzie inne). Uwierz :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 56 gości