Zawor powietrza dodatkowego w NZ
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zawor powietrza dodatkowego w NZ
Prosiłbym o sposób w sprawdzeniu silniczka krokowego w golfie II NZ 1,3 . Silniczek posiada złącze 1 pinowe. Nie jestem pewny ale chyba on szwankuje , jak zapale silnik to od razu sam zgaśnie i na wolnych obrotach strasznie skacze.
Ostatnio zmieniony ndz lip 06, 2008 16:28 przez golf981, łącznie zmieniany 1 raz.
NZ nie ma silniczka krokowego.
Są dwa możliwe uszkodzenia które przychodzą mi na myśl:
- uszkodzony przepływomierz
- padnięty czujnik temperatury niebieski (niebieski wraz z czarnym są na grubej rurze idącej do chłodnicy)
1. Powiedz jedną ważną rzecz : Czy jak trzymasz wciśnięty gaz, to silnik normalnie pracuje?
Jeżeli NIE, to na pewno NIE jest to wina zaworu dodatkowego powietrza.
Jeżeli przy dodawaniu gazu silnik dławi się, prycha, przygasa przy mocnym depnięciu, to na 99% winny jest przepływomierz powietrza(tuż za filtrem.
2. Czy masz założoną instalacje gazową?
3. Czy awaria wystąpiła nagle, czy narastała stopniowo?
Odpowiedz mi na te 3 pytania, a gwarantuję, że pomogę rozwiązać problem.
Są dwa możliwe uszkodzenia które przychodzą mi na myśl:
- uszkodzony przepływomierz
- padnięty czujnik temperatury niebieski (niebieski wraz z czarnym są na grubej rurze idącej do chłodnicy)
1. Powiedz jedną ważną rzecz : Czy jak trzymasz wciśnięty gaz, to silnik normalnie pracuje?
Jeżeli NIE, to na pewno NIE jest to wina zaworu dodatkowego powietrza.
Jeżeli przy dodawaniu gazu silnik dławi się, prycha, przygasa przy mocnym depnięciu, to na 99% winny jest przepływomierz powietrza(tuż za filtrem.
2. Czy masz założoną instalacje gazową?
3. Czy awaria wystąpiła nagle, czy narastała stopniowo?
Odpowiedz mi na te 3 pytania, a gwarantuję, że pomogę rozwiązać problem.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wymontuj go , na zimnym ma puszczać powietrze, podłącz 12V, po rozgrzaniu ma sie przymknąć. Sprawdzisz zwyczajnie - dmuchając w niego. Uszkodzenie zwykle polega na tym że się nie zamyka, wtedy po rozgrzaniu obroty sa za duże. Wtedy pseudomechanik reguluje obroty śróbą na wtrysku i skład mieszanki śróba na przepływce i tym samym rozregulowywuje układ. Taki może być scenariusz, ale jasne jest że dużo innych przyczyn może byćZawor Powietrza Dodatkowego Golf 2 NZ 1,3
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
PawelMarek >Jakby zawór powietrza dodatkowego był walnięty, to by miał za wysokie obroty. A on gaśnie, więc to nie to.
1. Sprawdź, czy odma jest szczelna. Najprościej bez żadnego oglądania da się sprawdzić przez sprawdzenie szczelności całego dolotu. Wygląda to tak:
- zdejmij grubą gumową rurę z przepływomierza(tuż za filtrem powietrza)
- przyłóż usta do tej rury i dmuchaj. Powinno wejść trochę powietrza i stop. Jak możesz dmuchać bez końca to gdzieś jest dziura w dolocie i trzeba szukać.
2. Rozgrzej silnik i zdejmij wtyczkę z niebieskiego czujnika temperatury. Znajdziesz go na grubej rurze idącej od silnika do chłodnicy. Jeżeli praca się uspokoi, to winny jest ten czujnik.
Sprawdź sposoby które podałem. Jeżeli okaże się, że odma szczelna, a czujnik temp sprawny, to będziemy szukać dalej.
1. Sprawdź, czy odma jest szczelna. Najprościej bez żadnego oglądania da się sprawdzić przez sprawdzenie szczelności całego dolotu. Wygląda to tak:
- zdejmij grubą gumową rurę z przepływomierza(tuż za filtrem powietrza)
- przyłóż usta do tej rury i dmuchaj. Powinno wejść trochę powietrza i stop. Jak możesz dmuchać bez końca to gdzieś jest dziura w dolocie i trzeba szukać.
2. Rozgrzej silnik i zdejmij wtyczkę z niebieskiego czujnika temperatury. Znajdziesz go na grubej rurze idącej od silnika do chłodnicy. Jeżeli praca się uspokoi, to winny jest ten czujnik.
Sprawdź sposoby które podałem. Jeżeli okaże się, że odma szczelna, a czujnik temp sprawny, to będziemy szukać dalej.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie doczytałeś mojego scenariuszaAndrzejP4 pisze:PawelMarek >Jakby zawór powietrza dodatkowego był walnięty, to by miał za wysokie obroty. A on gaśnie, więc to nie to.

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
doczytałem. Ale podejrzewam, że auta jeszcze mechanik nie tykał.Paweł Marek pisze:nie doczytałeś mojego scenariuszaAndrzejP4 pisze:PawelMarek >Jakby zawór powietrza dodatkowego był walnięty, to by miał za wysokie obroty. A on gaśnie, więc to nie to.nie wziąłem tego z kosmosu
Próbowałem kiedyś na siłę rozregulować dawkę, ale nie da się. Bez względu na ustawienia silnik będzie pracować(jedynie spalanie będzie inne). Uwierz

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości