1Z TDI - PORANNE ZAPALANIE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

1Z TDI - PORANNE ZAPALANIE

Post autor: RALFI » pn paź 24, 2005 09:25

Witam!!!

Zauważyłem ciekawy objaw u mnie a mianowicie w temperaturze okolo 0 stopni ( a takie już były) gdy zapalam po dodaniu gazu 1 cm łapie od razu natomiast bez gazu kręci okolo sekundy, Czy spotkaliśbie sie z czymś takim - nadmieniam że chodzi o taką temperature - w wyższych pali od pyknięcia - podejrzewam że w mrozy będzie to samo, dzieki z góry za sugestie :satan:



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » pn paź 24, 2005 11:06

u mnie jest tak ze jak jest ciepło pali na dotyk...jak sa mrozy ze 2 obroty musu zrobic...ichyba nie tylko u mnie bo kumpel ma tez tdi 1z i ma tak samo wiec ten typ tak ma!!!


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » pn paź 24, 2005 14:25

moim zdaniem diesel przy zapalaniu(jak jest zimno) czasem musi dostac wiecej paliwa.kiedys mialem corse 1.5d silnik isuzu i jak byl mroz ponizej -4 to juz dawalem gazu zeby zapalilc .pozyzej -3 bez gazu.silnik byl w super stanie 55tys. przebiegu, corsa miala 3 lata,takze silniczek brzytwa.palila nawet przy -17 ale wtedy gaz byl w podlodze.


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » pn paź 24, 2005 14:52

piotr marzec pisze:moim zdaniem diesel przy zapalaniu(jak jest zimno) czasem musi dostac wiecej paliwa.kiedys mialem corse 1.5d silnik isuzu i jak byl mroz ponizej -4 to juz dawalem gazu zeby zapalilc .pozyzej -3 bez gazu.silnik byl w super stanie 55tys. przebiegu, corsa miala 3 lata,takze silniczek brzytwa.palila nawet przy -17 ale wtedy gaz byl w podlodze.
to cos musiał o byc z nia nie tak skoro musiałes trzymac gaz...jest takie cos jak czujnik tem kótry daje impuls do kompa aby podał jakąs ilosc beznyny...ja w golfie nawet przy -20 odpalam i nie daje rzadnego gazu....po drugie w vento tdi tak samo tylko jak jest mocny mróz to musi ze 2-3 obroty wykonac....



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pn paź 24, 2005 15:41

ćwikła pisze:
piotr marzec pisze:moim zdaniem diesel przy zapalaniu(jak jest zimno) czasem musi dostac wiecej paliwa.kiedys mialem corse 1.5d silnik isuzu i jak byl mroz ponizej -4 to juz dawalem gazu zeby zapalilc .pozyzej -3 bez gazu.silnik byl w super stanie 55tys. przebiegu, corsa miala 3 lata,takze silniczek brzytwa.palila nawet przy -17 ale wtedy gaz byl w podlodze.
to cos musiał o byc z nia nie tak skoro musiałes trzymac gaz...jest takie cos jak czujnik tem kótry daje impuls do kompa aby podał jakąs ilosc beznyny...ja w golfie nawet przy -20 odpalam i nie daje rzadnego gazu....po drugie w vento tdi tak samo tylko jak jest mocny mróz to musi ze 2-3 obroty wykonac....
KTÓRY TO JEST CZUJNIK TEN TZW. ŻÓŁTY PRZY BLOKU?



piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » pn paź 24, 2005 17:27

ćwikła pisze:
piotr marzec pisze:moim zdaniem diesel przy zapalaniu(jak jest zimno) czasem musi dostac wiecej paliwa.kiedys mialem corse 1.5d silnik isuzu i jak byl mroz ponizej -4 to juz dawalem gazu zeby zapalilc .pozyzej -3 bez gazu.silnik byl w super stanie 55tys. przebiegu, corsa miala 3 lata,takze silniczek brzytwa.palila nawet przy -17 ale wtedy gaz byl w podlodze.
to cos musiał o byc z nia nie tak skoro musiałes trzymac gaz...jest takie cos jak czujnik tem kótry daje impuls do kompa aby podał jakąs ilosc beznyny...ja w golfie nawet przy -20 odpalam i nie daje rzadnego gazu....po drugie w vento tdi tak samo tylko jak jest mocny mróz to musi ze 2-3 obroty wykonac....
ta corsa to byl diesel a nie benzyna i przytakiej temperaturze bez gazu w podlodze to bym se krecil i krecil.silnik byl bez turbiny i to nie byl bezposredni wtrysk takze calkiem co innego niz twoje vento.takze wiesz...calkiem inna baja. :bigok:


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn paź 24, 2005 17:43

auto zdiagnozowac pod wzgledem kąta wtrysku. Paradoksalnie to o czym piszesz jest niemożliwe, poniewaz połozenie pedalu gazu w czasie rozruchu jest pomijane przez ECU - rozruchem steruje komp,a dodanie gazu jest mozliwe dopiero po zakończeniu sekwencji startu. Fajny efekt jest jak jest zupełnie rozjechany kat wtrysku - auto potrafi chodzić nawet i parę minut bez mozliwości dodania gazu i jazdy :) dopuki sekwencja startu nie zakończy się.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » wt paź 25, 2005 09:26

piotr marzec pisze:
ćwikła pisze:
piotr marzec pisze:moim zdaniem diesel przy zapalaniu(jak jest zimno) czasem musi dostac wiecej paliwa.kiedys mialem corse 1.5d silnik isuzu i jak byl mroz ponizej -4 to juz dawalem gazu zeby zapalilc .pozyzej -3 bez gazu.silnik byl w super stanie 55tys. przebiegu, corsa miala 3 lata,takze silniczek brzytwa.palila nawet przy -17 ale wtedy gaz byl w podlodze.
to cos musiał o byc z nia nie tak skoro musiałes trzymac gaz...jest takie cos jak czujnik tem kótry daje impuls do kompa aby podał jakąs ilosc beznyny...ja w golfie nawet przy -20 odpalam i nie daje rzadnego gazu....po drugie w vento tdi tak samo tylko jak jest mocny mróz to musi ze 2-3 obroty wykonac....
ta corsa to byl diesel a nie benzyna i przytakiej temperaturze bez gazu w podlodze to bym se krecil i krecil.silnik byl bez turbiny i to nie byl bezposredni wtrysk takze calkiem co innego niz twoje vento.takze wiesz...calkiem inna baja. :bigok:
i tak sadze ze cos jest nie tak bo u ojca w 16-letnim peugocie 1,9d auto nawet przy 20 stoponiowym mroznie pali na dotyk tylko trzeba czekac bo dłuzej swiece sie grzeją!!!!!!!!



jarek65w
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 12, 2004 23:06
Lokalizacja: Łódż

Post autor: jarek65w » wt paź 25, 2005 12:44

Witam, tak przy okazji zmieniał ktos sam w 1Z świece żarowe.Dużo to roboty? i co za klucze potrzeba.Przed zimą zmienię chyba komplet bo nie chce rannych niespodzianek.Co tam trzeba dokładnie ściągnąć ,tylko zasilanie?jak to siedzi .pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 279 gości