1.6 PN spalanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafal700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 25, 2008 15:02
Lokalizacja: ertr

1.6 PN spalanie

Post autor: rafal700 » śr cze 25, 2008 15:04

powiedzcie mi na jakim biegu jest najekonomiczniejsze spalanie ?

z tego co wyczytałem to w starszych silnikach z gaźnikiem lepiej jest jak sie jedzie na luzie niż hamuje silnikiem ?

aha i jeszcze jedno: zna ktoś max moment obrotowy dla tego silnika ? szukałem i nic nie znalazłem
Ostatnio zmieniony śr cze 25, 2008 15:19 przez rafal700, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr cze 25, 2008 16:03

Witam :D
Najekonomiczniejsze spalanie oczywiście na 5 biegu , ew. jesli masz skrzynie 4 biegową to na 4 biegu.
Co do hamowania silnikiem to niektóre gaźniki mają odciecie paliwa. Np pierburg 2e2 może mieć ale równiez i może nie podsadać odcięcia paliwa.
Ty masz pierburga 2EE (chyba że zmieniłeś na 2e2), i wydaje mi się, że ten ma tyle elektoroniki że odcięcie powinien posiadać. Jednak czy warto hamowac zawsze silnikiem - wątpie. Może w nowych samochodach to się jeszcze opłaca ale w starszych raczej nie.
Co do momentu obortowego to silnik PN osiąga najwyższy moment 118 Nm / 2700 obr/min. (coś słabo szukasz) >>> http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=90


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr cze 25, 2008 23:11

Silnik PN ma odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Jest to potrzebne po to, żeby zabezpieczyć katalizator przed uszkodzeniem, ale oszczędza również paliwo. Kiedyś miałem takie hobby - oszczędzanie paliwa. Hamowanie silnikiem bardzo pomagało.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

rafal700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 25, 2008 15:02
Lokalizacja: ertr

Post autor: rafal700 » czw cze 26, 2008 08:58

aha to fajnie :) a na którym biegu hamowac najlepiej ? bo slyszalem ze podobno odciecie dziala tylko powyzej 1400 obr



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw cze 26, 2008 16:10

Tak, odcięcie do pewnej granicy - chodzi o to, że gdybyś puścił gaz i już go nie dodawał, to samochód w końcu by się zatrzymał, a silnik razem z nim. Dlatego muszą być podtrzymane obroty silnika i układ sterowania nie pozwala im spaść po niżej pewnego progu.
Na którym biegu? - to zależy z jaką prędkością jedziesz - jeżeli np. puściłeś gaz na 5. biegu i samochód zwalnia powoli, to wrzucasz na 4. bieg itd. - ogólnie wszystko ma być płynnie i bez szarpnieć. Zawsze redukujesz biegi po kolei. Oczywiście po wrzuceniu niższego biegu obroty silnika wzrosną - trzeba tak ucelować, aby nie były jakieś kosmiczne.
Po redukcji puszczasz delikatnie sprzęgło - aby obroty silnika wzrosły w miarę płynnie i tyle. Jak będziesz szarpał przy redukcji, to możesz np. zerwać pasek rozrządu.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

rafal700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 25, 2008 15:02
Lokalizacja: ertr

Post autor: rafal700 » pt cze 27, 2008 08:16

dziękuję; zobaczymy jakie teraz będzie te zużycie paliwa :) tak średnio to pali mi 9 w mieście; ciekawe czy zejde do 8 :) a na trasie 6 hehe



Awatar użytkownika
Kamada
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lip 05, 2008 10:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kamada » sob lip 05, 2008 10:24

Napiszę tutaj i żeby nie było że nie użyłem opcji "szukaj" :chytry:
Chodzi mi o to hamowanie silnikiem. Mam MK3 z silnikiem 1.8 na jednopunktowym wtrysku z 96r. Kiedyś czytałem taki artykulik o oszczędzaniu paliwa właśnie tą metodą, z tym że napisali że to chodzi o nowsze auta. Czy moje auto zalicza się do tych nowszych i przy puszczeniu gazu elektronika odcina paliwko :D
Ostatnio zmieniony ndz lip 06, 2008 08:54 przez Kamada, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
18damian18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: czw cze 21, 2007 11:00
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: 18damian18 » sob lip 05, 2008 11:31

Równierz dołaczam się do pytania Kamada mam golfa III 1.4 na jednopunkcie.
Ostatnio zmieniony sob lip 05, 2008 11:31 przez 18damian18, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lip 06, 2008 15:23

Kamada, 18damian18, odłącza.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
18damian18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: czw cze 21, 2007 11:00
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: 18damian18 » ndz lip 06, 2008 19:51

Lipek81 dzięki



Awatar użytkownika
andy_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 13:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andy_lodz » ndz lip 06, 2008 20:02

Oczywiście na piątym biegu najekonomiczniej. Dużo oszczędzisz odpowiednio wcześniej wrzucając następny bieg przy przyspieszaniu. A co do hamowania silnikiem to rzeczywiście Pierburg 2EE ma funkcje odcięcia paliwa, ale nie wydaje mi się rozsądne redukowanie biegu z 5-ki na 4-kę, z czwórki na 3, 3-ki na 2-kę. Jedziesz np. na 5-ce i widzisz czerwone światło w oddali to puszczasz gaz, a jak obroty już na tyle spadną że niemożliwe jest dalej jechać bez redukcji biegu wrzucasz na luz i ,,dotaczasz" się do skrzyżowania. Redukując biegi po kolei zawsze obroty skoczą ci trochę do góry więc silnik pobierze w tym czasie paliwo - żadna oszczędność.
Pzdr.


[b]Volkswagen Team Łódź[/b]

Awatar użytkownika
Kamada
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lip 05, 2008 10:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kamada » ndz lip 06, 2008 20:22

Lipek81 pisze:Kamada, 18damian18, odłącza.
fenk ju
andy_lodz pisze:a jak obroty już na tyle spadną że niemożliwe jest dalej jechać bez redukcji biegu wrzucasz na luz i ,,dotaczasz" się do skrzyżowania. Redukując biegi po kolei zawsze obroty skoczą ci trochę do góry więc silnik pobierze w tym czasie paliwo - żadna oszczędność.
Nie no spox, w żadne redukcje bawić się nie mam zamiaru, ale fajnie jest wiedzieć że jak na trasie przy 150km/h na 5 biegu puszcze gaz to przez jakiś czas jadę za darmo :grin:


4xAir Bag, A/C, Fabrycznie szyta skóra z czerwoną nicią (kierownica, dźwignia biegów i ręcznego), głębokie fotele przód, wsp. kierownicy, czarny metalic, relingi. Wszystko tak jak fabryka dała, żadnych udziwnień ;-)

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lip 06, 2008 21:32

andy_lodz pisze:Redukując biegi po kolei zawsze obroty skoczą ci trochę do góry więc silnik pobierze w tym czasie paliwo - żadna oszczędność.
- chyba coś pomieszałeś - to że silnik ma wysokie obroty przy hamowaniu silnikiem, wcale nie oznacza, że bierze paliwo. Wyższe obroty wynikają z tego, że toczący się pojazd napędza wał korbowy i tyle. Układ sterowania porównuje położenie przepustnicy z prędkością obrotową wału korbowego - jeżeli przepustnica jest zamknięta, a obroty silnika wysokie - odcina paliwo i tyle. Działa to na każdym biegu, redukcja biegu nie ma znaczenia.
Jeżeli byłoby tak, jak piszesz, to np. jadąc na 5. biegu 160 i puszczając gaz też nie byłoby odcięcia, bo silnik ma wysokie obroty?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Kamada
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lip 05, 2008 10:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kamada » wt lip 08, 2008 15:48

Reasumując...jeśli puszczamy gaz to do momentu aż obroty są wyższe niż te około 1200-1400, jedziemy za darmo :grin:


4xAir Bag, A/C, Fabrycznie szyta skóra z czerwoną nicią (kierownica, dźwignia biegów i ręcznego), głębokie fotele przód, wsp. kierownicy, czarny metalic, relingi. Wszystko tak jak fabryka dała, żadnych udziwnień ;-)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 288 gości