coś stuka w przednim prawym kole/zawieszeniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mikoff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:10
Lokalizacja: poznań

coś stuka w przednim prawym kole/zawieszeniu

Post autor: mikoff » czw cze 26, 2008 00:26

witam, tak jak wspomniałem...podczas ruszania słychać zwyczajny jeden stuk z jakiegoś elementu zaiweszenia (podejrzewam) i później spokój. Na nierównościach czasem słychać taki sam stuk i oczywiście podczas hamowania....Podejrzewałem tylną gume wahacza, ale po dzisiejszej wymianie (a guma była lekko pęknięta) nadal słychać to samo zjawiśko w przednim i tylko prawym kole.. Proszę o pomoc, gdzie szukać przyczyny?? Czy to sworzeń wahacza, końcówka drążka, czy może łożysko mcpersona....Dodam że mam prawie rok zawieszenie weitec (komplet), ale ze starymi górnymi mocowaniami od standardowego zawieszenia - bo były dobre... Proszę o pomoc i z góry dziękuje.



Awatar użytkownika
woytas81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt maja 29, 2007 22:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: woytas81 » czw cze 26, 2008 11:44

Pojedz na szarpaki i zobacz co stuka może to być sworzeń wahacza a może też łącznik stabilizatora ale takie zgadywanie na odległość nie załatwi sprawy. Na szarpakach zobaczysz co i jak.


Nie cierpię o krok wyprzedzać innych. Pozycja o krok przed innymi jest w sam raz żeby cię ktoś kopnął w dupę...

mikoff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:10
Lokalizacja: poznań

Post autor: mikoff » czw cze 26, 2008 13:36

Niby racja, ale miałem nadzieje że bez takiej diagnostyki, to na forum właśnie doczekam się odpowiedzi. Rozumiem, że naprawa "przez telefon" nie zawsze ma sens, jendak poczekam czy ktoś inny sie jeszcze wypowie. Usłyszałem już o łączniku stabilizatora, o gumie trzymającej drążek stabilizatora do kasty samochodu.....ale to wszystko przypuszczenia. A może stukanie wynika zwyczajnie z luźnego elementu karoserii, bo przecież zestaw zawieszenia jest sztywny i karoseria w takim przypadku też pracuje.......Nadal czekam na podpowiedzi ze strony forumowiczów. Pozdrawiam



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » czw cze 26, 2008 16:58

Popdejrzewam że wyrobiła sie górna guma amora , może tak być gdyż prawa strona jest najbardziej narażona na wybijanie (pobocza i dzury w nich), sprawdzić nie zawadzi dużo pracy to nie kosztuje a można uzyskać żądany efekt jak to miało miejsce u mnie ale w mk3. zajrzyj i przekonaj sie sam. pozdro. :hmm: :hmm:


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

mikoff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:10
Lokalizacja: poznań

Post autor: mikoff » czw cze 26, 2008 20:56

witam ponownie,
teraz dopiero spojrzałem że zrobiłem błąd w opisie....chodzi o lewą strone, czyli o tą którą właśnie nie łapie tych wszystkich dziur przy chodnikach !!! Ale jest zmiana w mojej naprawie - teraz jest zdecydowanie sztywniej podług tego co było - naprawa jedna zrobiona, jednak pogorszyło się znacznie z tym moim pukaniem. Teraz puka podczas jazdy, w każdej nierówności i oczywiście przy wspominanym ruszaniu/hamowaniu........ Teraz czekam czy ktoś potwierdzi mi czy to jest sworzeń, czy może łącznik stabilizatora.

pozdrawiam



romanek84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: romanek84 » sob cze 28, 2008 23:14

ja też tak mam! wszyscy kogo pytałem znajomych i tu na forum poszukaj w szukajce. Stawiają na górną poduszke skrzyni (stawiali że może jest też niedokręcona) ona jest akurat po prawej stronie pod obudową filtra. Mam zamiar się za to zabrac w najbliższym czasie. i właśnie stuka przy ruszaniu i hamowaniu w szczególności biegami i na dziurach też troche. A i kiedyś odkręciłem tą obudowe filtra i zpsikałem ją wd40 i na jakieś 100km przestało stukać. A póżniej znowu.



grzesiek2121
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 18:47
Lokalizacja: oświęcim
Kontakt:

Post autor: grzesiek2121 » pt lip 04, 2008 17:04

witam, ja stawiam na sworzeń wachacza i to że wyrobiła sie górna guma amora albo choz to jest mało prewdopodobne że padaja gumy pod silnikiem pozdrawiam


lol

przemekka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: przemekka » pt lip 04, 2008 18:08

Też mam coś takiego w moim Golfie a pojawiło się to po wymianie klocków hamulcowych. Ten stuk może pochodzić od klocka który w momencie przyciśnięcia do tarczy przesuwa się lekko i uderza w jarzmo zacisku. Przy ruszaniu natomiast uderza "odklejając" się od tarczy. Opuść szyby w czasie jazdy i płytko ale energicznie naciskaj pedał hamulca (tak żeby ktoś za tobą nie musiał mocno hamować) powineś usłyszeć ten stuk. Jeśłi to jest to to jedyną radą jest rozebranie zacisku i lekkie rozgięcie blaszek mocujących klocek w tłoczku tak żeby mocniej i bardziej nieruchomo go trzymały - to wystarcza na jakiś czas (a klocki które zakłądałem to oryginały VW).

Być może to jest przyczyną tych stuków


Samochody są dobre, lepsze, japońskie i VW golf (zwłaszcza własny)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości