jak oszczedzac na paliwie ;)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zastanawam sie dlaczego to jazda na luzie z gorki jest bardziej paliwozerna niz jazda z hamowaniem silnikiem?
Na zdrowy rozsadek wyobrazmy sobie dluga gorke ok. 2 km o pochyleniu niezbyt duzym tylko na tyle duzym zeby z niej sie spokojnie stoczyc na luzie. Zjezdzajac z niej jednak z puszczonym gazem daleko nie zajade bo silnik mi bedzie wychamowywal auto takze w sumie i tak bede musial wciskac gaz. Pytanie -czy w takiej sytuacji tez ekonomiczniej jest jechac hamujac silnikiem? No bezpieczniej napewno
Na zdrowy rozsadek wyobrazmy sobie dluga gorke ok. 2 km o pochyleniu niezbyt duzym tylko na tyle duzym zeby z niej sie spokojnie stoczyc na luzie. Zjezdzajac z niej jednak z puszczonym gazem daleko nie zajade bo silnik mi bedzie wychamowywal auto takze w sumie i tak bede musial wciskac gaz. Pytanie -czy w takiej sytuacji tez ekonomiczniej jest jechac hamujac silnikiem? No bezpieczniej napewno
- imp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
- Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
- Kontakt:
własnie dlatego nie napisali zamiast na luzie hamuj silnikiem....tylko jak dojezdzasz do skrzyzowanie albo masz zamiar sie zatrzymac czy zwolnic..hamuj silnikiem zamiast wciskac ..,sprzegło i hamulec..wszystko oczywiscie w granicach rozsadku....
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
atomic pisze:astanawam sie dlaczego to jazda na luzie z gorki jest bardziej paliwozerna niz jazda z hamowaniem silnikiem?
Na zdrowy rozsadek wyobrazmy sobie dluga gorke ok. 2 km o pochyleniu niezbyt duzym tylko na tyle duzym zeby z niej sie spokojnie stoczyc na luzie. Zjezdzajac z niej jednak z puszczonym gazem daleko nie zajade bo silnik mi bedzie wychamowywal auto takze w sumie i tak bede musial wciskac gaz.
jesli bedziesz jechał na 2 czy 3 owszem ale już na 5 biegu bedzie ok.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- tomekra
- Użytkownik
- Posty: 477
- Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
- Lokalizacja: SKIERNIEWICE
- Kontakt:
jeśli chodzi o zasilanie gazem mozna sobie załączyć taką funkcję (bynajmniej u mnie) jak cut of i ustawić procentowe wyłaczenie dopływu gazu po puszczeniu pedału gazu i wtedy napewno mniej zużywa niż na luzie -nie wiem jak to jest w diselku i na benzynie czy kompy to mają ale w moim kompie gazowym napewno jest. Można to łatwo sprawdzić jak się posiada MFA bardzo ładnie to widać jak spalanie spada
[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]
Re: jak oszczedzac na paliwie ;)
-nie włączać klimy
-wogóle jak najmniej poboru prądu
-nie otwierać szyb
-nie wsadzać szerokich kółek
-trzymać odp ciśnienie w kołach lepiej ciut wyższe jak niższe
-powywalać wsio co sie wala po aucie a na codzień nie jest potrzebne
-utrzymywać w idealnym stanie mechanike auta
i co chyba najważniejsze odpowiednio operować biegami i gazem
-wogóle jak najmniej poboru prądu
-nie otwierać szyb
-nie wsadzać szerokich kółek
-trzymać odp ciśnienie w kołach lepiej ciut wyższe jak niższe
-powywalać wsio co sie wala po aucie a na codzień nie jest potrzebne
-utrzymywać w idealnym stanie mechanike auta
i co chyba najważniejsze odpowiednio operować biegami i gazem
Zobacz co teraz sprzedaje: http://moto.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=140917 !!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: sob sie 06, 2005 18:31
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: jak oszczedzac na paliwie ;)
briano pisze:-nie włączać klimy
-wogóle jak najmniej poboru prądu
-nie otwierać szyb
-nie wsadzać szerokich kółek
-trzymać odp ciśnienie w kołach lepiej ciut wyższe jak niższe
-powywalać wsio co sie wala po aucie a na codzień nie jest potrzebne
-utrzymywać w idealnym stanie mechanike auta
i co chyba najważniejsze odpowiednio operować biegami i gazem
taa i wtedy jazda to juz dla mnie bez sensu... żadnej radości.
No ale jak ktos chce walczyć o każdą kropelką paliwa na codzień....
P.S. Waskich opon tez bym nie zakladal (węższych niż zaleca producent) - bo czasem sie przydają do hamowania...
Jesli chodzi o silniki sterowane elektronicznie to fakt ze lepiej jest jechac z puszczonym gazem niz na luzie. Jednak w starych gaznikowcach czy starych dieslach lub TD to juz niekoniecznie, tu po puszczeniu gazu i tak bedzie dochodzic tyle paliwa co na biegu jalowym bo tak poprostu dziala pompa czy gaznik.
Na moje, jesli chodzi o stare silniki oplaca sie zjezdzac z gorki na puszczonym gazie szczegolnie wtedy jak silnik jest zimny, poniewaz wtedy caly czas wystepuje sprezanie w cylindrach co znowu powoduje szybsze nagrzewanie sie silnika, wiadomo wtedy szybsze wylaczenie ssania = mniejsze zuzycie paliwa
Pozdrawiam
Na moje, jesli chodzi o stare silniki oplaca sie zjezdzac z gorki na puszczonym gazie szczegolnie wtedy jak silnik jest zimny, poniewaz wtedy caly czas wystepuje sprezanie w cylindrach co znowu powoduje szybsze nagrzewanie sie silnika, wiadomo wtedy szybsze wylaczenie ssania = mniejsze zuzycie paliwa
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 449 gości