Mrugająca kontrolka oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robertto84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Mrugająca kontrolka oleju

Post autor: robertto84 » pt cze 20, 2008 17:58

Witam. Mam taki problem:

Jeżeli silnik jest zimny to wszystko jest ok. Jeżeli natomiast silnik nagrzeje się do swojej temperatury to na wolnych "swoich" obrotach zaczyna mrugać kontrolka oleju (bez brzęczka) i silnik się grzeje (wskazówka temperatury płynu przechyla się w prawo). Zauważyłem też, że jeżdżąc po mieście silnik się szybciej grzeje (wcześniej też się grzał ale nie aż tak szybko). Podczas jazdy nie ma problemu z kontrolką. Dodam także, że poziom oleju jest mniej więcej na 3/4 czyli blisko max.

W najbliższych dniach postaram się wymienić olej. Moje pytanie czy ta wymiana pomoże czy po pewnym czasie znów będę miał ten sam problem.

Mam także problem z zaworem. Gdy go zapalałem przez parę sekund było go dość głośno słychać i chodził jak diesel. Obecnie nawet podczas jazdy cały czas stuka. Podejrzewam, że olej już jest kiepskiej jakości i to jest powód ale wolałem zapytać na forum, żeby mieć pewność.

Z góry dziękuję za odpowiedź.


Moja dwójeczka ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164533

Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Skulek » pt cze 20, 2008 18:40

A olej kiedy ostatni raz wymieniles ?


...

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt cze 20, 2008 18:43

Jeżeli problemu nie ma na zimnim to by wskazywało że pompa olejowa robi się nie szczelna a olei siepły jest rzadszy i go przepuszcza



Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pt cze 20, 2008 19:21

moze silnik wymaga ratowania w koncu mkII juz swoje tez przejezdziły :bajer:



topsped
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr gru 19, 2007 21:04
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: topsped » pt cze 20, 2008 21:38

Motor się kończy. Sprawdź ciśnienie oleju. Ale z tego co piszesz to nie masz ciśnienia. Dlatego też zawory stukaj samo regulatory nie mają wystarczającego ciśnienia. Wymiana oleju tu nic nie pomoże



przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Post autor: przemooo8905 » pt cze 20, 2008 23:05

topsped pisze:Motor się kończy. Sprawdź ciśnienie oleju. Ale z tego co piszesz to nie masz ciśnienia. Dlatego też zawory stukaj samo regulatory nie mają wystarczającego ciśnienia. Wymiana oleju tu nic nie pomoże
dokladnie, pierwsze co zrob to zdejmij miche i wyjmij pompe oleju i tam jest w niej zaworek na takiej sprezynce, wyciagnij i rozciagnij ta sprezynke zeby ten zawor nie upuszczal cisnienia oleju, w golfach w benzynie czesto sie tak psuja pompy oleju, oczywiscie na dluga mete to nie jest rozwiazanie ale pojezdzisz jeszcze na niej. A jak to nie pomoze to trzeba szukac dalej.



Awatar użytkownika
robertto84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: robertto84 » pn cze 30, 2008 20:09

A więc sprawdziłem okazało się, że na czujniku oleju pod gumową osłoną zbierał się na kablu olej. Wyczyściłem to i problem z kontrolką zniknął. Co do zaworów to też nie zawsze stuka, czasami tak czasami nie i to konkretnie jeden, np. czasami postuka chwile, z 20 sekund przerwy i znów i tak z przerwami. Konkretnie jest to jeden zawór. Dzieje się tak od czasu, gdy musiałem większego passata holować jakieś 20 km po górkach i wtedy w "tyłem" dostał golfik :(

Tak pisałem jakiś czas temu. Teraz okazało się, że przez czujnik wycieka olej - dokładniej przez wsuwkę na której zamontowany jest kabelek. Poszedłem do sklepu i kupiłem nowy ale po założeniu mam nowy problem. Otóż. Przekręcam kluczyk w stacyjce, kontrolka oleju się zapala i gaśnie a po odpaleniu automatycznie zaczyna mrugać.

Co może być przyczyną? Złe ciśnienie oleju ? Odłączyłem kabel od czujnika i na razie jest spokój ale moje pytanie: czy mogę tak jeździć z odłączonym czujnikiem i co oznaczają te mrugania.


Moja dwójeczka ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164533

przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Post autor: przemooo8905 » pn cze 30, 2008 20:34

robertto84 pisze:A więc sprawdziłem okazało się, że na czujniku oleju pod gumową osłoną zbierał się na kablu olej. Wyczyściłem to i problem z kontrolką zniknął. Co do zaworów to też nie zawsze stuka, czasami tak czasami nie i to konkretnie jeden, np. czasami postuka chwile, z 20 sekund przerwy i znów i tak z przerwami. Konkretnie jest to jeden zawór. Dzieje się tak od czasu, gdy musiałem większego passata holować jakieś 20 km po górkach i wtedy w "tyłem" dostał golfik :(

Tak pisałem jakiś czas temu. Teraz okazało się, że przez czujnik wycieka olej - dokładniej przez wsuwkę na której zamontowany jest kabelek. Poszedłem do sklepu i kupiłem nowy ale po założeniu mam nowy problem. Otóż. Przekręcam kluczyk w stacyjce, kontrolka oleju się zapala i gaśnie a po odpaleniu automatycznie zaczyna mrugać.

Co może być przyczyną? Złe ciśnienie oleju ? Odłączyłem kabel od czujnika i na razie jest spokój ale moje pytanie: czy mogę tak jeździć z odłączonym czujnikiem i co oznaczają te mrugania.
slabe cisnienie oleju. Nie radzil bym tak jezdzic, bo ktoregos pieknego dnia staniesz i juz nie pojedziesz i bedzie cie czekal remont silnika.
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 20:36 przez przemooo8905, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
CZARNY_SKC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 22:12
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: CZARNY_SKC » śr lip 02, 2008 18:29

zgadzam sie. Olej w silniku to jest podstawa.


czwarty golf ;)

Awatar użytkownika
robertto84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: robertto84 » pn lip 14, 2008 17:07

Obecnie staram się nie jeździć golfem a na remont obecnie brak środków ale zauważyłem, że jeżeli silnik jest ciepły to do około 2000 obrotów kontrolka nie mruga - powyżej tych obrotów zaczyna mrugać. Dalej uważacie, ze to ciśnienie?


Moja dwójeczka ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164533

Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » pn lip 14, 2008 17:13

robertto84 pisze:to do około 2000 obrotów kontrolka nie mruga
tzn ze dziala wlasciwie bo w mk2 wlasnie jest miezone cisnienie powyzej 2000 obrotów, zajzyj na miske olejową czy nie jest powgniatana, u mnie tak bylo ze byla wgnieciona do samego smoka i wtedy on nie mogł zaciagnac oleju do pompy i brzeczało i mrugało i zawory grały, a na zimnym bylo ok po wyklepaniu miski jak reka odjol, nic nie mruga a zawory ucichły


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pn lip 14, 2008 18:17

może filtr oleju jest słabo dokręcony???sprawdzałeś???



Awatar użytkownika
robertto84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: robertto84 » wt lip 15, 2008 07:22

Filtr jest dokręcony ale zauważyłem na kanale, że jest na nim mały wyciek oleju czego z góry nie zauważyłem. Postaram się wymienić może to coś da.


Moja dwójeczka ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164533

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lip 15, 2008 08:30

Ehh znow mnostwo wypowiedzi a żadnego konkretu.... porażka.

Czujniki ciśnienia oleju masz dwa. Pierwszy w głowicy a drugi w podstawce filtra oleju. Każdy z nich zachowuje się inaczej. Ten z głowicy przy braku cisnienia oleju daje zwarcie do masy. Jak cisnienie się pojawi, to rozwiera obwód. Ten przy filtrze oleju działa dokładnie odwrotnie. Zwiera do masy jak jest cisnienie a rozwiera gdy cisnienia nie ma. Po tym co napisałeś to kupiłeś niewłaściwy czujnik.

Po zachowaniu kontrolki wnioskuję, że wymieniałeś tylko czujnik w głowicy i do tego na niewłaściwy (czyli prawdopodobnie w głowicę wkręciłeś czujnik, który powinien znajdować się w podstawce filtra oleju). Kup właściwy czujnik, wymień i sprawdz co będzie działo sie dalej.

Klepiące zawory wskazują wyraźnie na utratę cisnienia oleju (o ile nie było tego wcześniej). Jeśli zabawa z czujnikami nie pomoże, zacząłbym od pompy (może być dobra używka). Jeśli zmiania pompy nie pomoże to motor na śmietnik i szukać drugiego trzeba.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 389 gości