Uszkodzony sterownik wentylatorów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Uszkodzony sterownik wentylatorów
Witam zepsuł mi się w Borze (MK4) sterownik wentylatorów (nie włącza pierwszego biegu wentylatora chłodnicy - auto z climatronikiem, oznaczenie sterownika 1J0 919 506 G).
Sterownik wygląda tak :
Ma ktoś może schemat elektroniczny takie sterownika? Bo mniej więcej z pomiarów wiem już co się spaliło ale chciałbym być pewny czy wszystkie usterki znalazłem i czy kupiłem dobry nowy element dlatego potrzebuję schemat. Albo ktoś zna dobrą stronkę ze schematami elektronicznymi podzespołów elektronicznych VW.
Za pomoc będę wdzięczny i nie zapomnę o punktach
Pozdrawiam
Sterownik wygląda tak :
Ma ktoś może schemat elektroniczny takie sterownika? Bo mniej więcej z pomiarów wiem już co się spaliło ale chciałbym być pewny czy wszystkie usterki znalazłem i czy kupiłem dobry nowy element dlatego potrzebuję schemat. Albo ktoś zna dobrą stronkę ze schematami elektronicznymi podzespołów elektronicznych VW.
Za pomoc będę wdzięczny i nie zapomnę o punktach
Pozdrawiam
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Witam!
Chciałbym dołaczyć sie do tematu. Mam pyatnko: jak stwierdziłeś że masz uszkodzony ten modół? Niekręciły ci się wiatraki? Czy vag ci pokazał? Bo mam takze małe problemy z klimatronikiem (bora rocznik 99) i nie wiem od czego zacząć sprawdzanie.
PS mam schematy kilatroników do różnych modeli silników, ale niestety blokowe jak cos mogę je wrzucić gdzieś.
PS2 czy pzy normalnej pracy silnika powinny obracać sie dwa wentylatory, ten duży od klimatronika i mniejszy od chłodnicy?
Chciałbym dołaczyć sie do tematu. Mam pyatnko: jak stwierdziłeś że masz uszkodzony ten modół? Niekręciły ci się wiatraki? Czy vag ci pokazał? Bo mam takze małe problemy z klimatronikiem (bora rocznik 99) i nie wiem od czego zacząć sprawdzanie.
PS mam schematy kilatroników do różnych modeli silników, ale niestety blokowe jak cos mogę je wrzucić gdzieś.
PS2 czy pzy normalnej pracy silnika powinny obracać sie dwa wentylatory, ten duży od klimatronika i mniejszy od chłodnicy?
Pozdrawiam Grzesiek.
U mnie nie włączał się duży wentylator jak auto się grzało.. i tak krok po kroku doszedłem do tego że ze sterownika nie dostaje sygnału.. (a już myślałem że to czujnik w chłodnicy).
A co do climatronicka to u mnie dobrze chodzi raczej. Nie zauważyłem nic szczególnego.
Może napisz co u Ciebie nie działa.
A mały wentyl u mnie się włącza tylko jak klime włączę a tak to tylko duży śmiga, ale tak jak mówię przez ostatni tydzień padł mi i nie działa przez co woda mi wrze co chwila
A co do climatronicka to u mnie dobrze chodzi raczej. Nie zauważyłem nic szczególnego.
Może napisz co u Ciebie nie działa.
A mały wentyl u mnie się włącza tylko jak klime włączę a tak to tylko duży śmiga, ale tak jak mówię przez ostatni tydzień padł mi i nie działa przez co woda mi wrze co chwila
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
A właśnie siedze i przeglądam schematy i doszedłem do wnioski,ze duży jest od chłodnicy (tak jak piszesz) a mały od klimatronika. I teraz tak: duzy u mnie włacza sie jak zagrzeje sie silnik, za to mały wcale sie nie włącza(a przynajmniej nie zauważyłem) a powinien chyba jak mam 32 stopnie za oknem a klima na LO, prawda? I jak są duże upały to blokuje mi się kompresor (tzn sprzęgiełko go blokuje co jakieś 5 sekund na 3 sekundy) zaczyna delikatnie szarpać silnikiem i instalacja od klimy zaczyna wpadac w drgania przez co mam strasznie nieprzyjemny rezonans w aucie .
Dzięki za pomoc i odzew.
PS a mały u ciebie włacza sie zawsze przy właczeniu klimy, czy sporadycznie jakoś?
Dzięki za pomoc i odzew.
PS a mały u ciebie włacza sie zawsze przy właczeniu klimy, czy sporadycznie jakoś?
Pozdrawiam Grzesiek.
No to niestety ale masz padnięty mały wiatrak - bo on się włącza wraz z włączeniem klimy. A jak klima się nie chłodzi (nie kręci mały wiatrak) to właśnie zaczyna poszarpywać. Wyciągnij mały wiatrak (3 śrubki na imbus) albo podłącz go bezpośrednio pod akumulator jak się zakręci to jest dobry a jak nie to silnik spalony z niego.
Gorzej jak się zakręci po podłączeniu pod aku a sam jak ma się kręcić to nie kręci - ale to się będziemy martwić później jak sprawdzisz czy działa na 100%
Co do tych schematów to podeśle Ci mail na PW
Gorzej jak się zakręci po podłączeniu pod aku a sam jak ma się kręcić to nie kręci - ale to się będziemy martwić później jak sprawdzisz czy działa na 100%
Co do tych schematów to podeśle Ci mail na PW
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
- Maćko1979
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Ja też dzisiaj walczyłem z tym sterownikiem tyle że w POLO u mnie jest jeden wiatrak do klimy i do chłodnicy z tym że sterownik pada jak sie rozgrzeje tzn. jak zacznie do niego płynąć prąd po przekręceniu stacyjki i zaraz włączę klimę to jest ok ale jak już sie klima wyłączy to już sie potem nie włączy, z kolei jak po odpaleniu samochodu nie włączę klimy a do modułu poleci prąd to potem klima już sie nie chce włączyć. Czyli wywnioskowałem że jakiś element jest na płytce, który jak się rozgrzeje to przestaje działać tylko że nie jestem aż tak dobry w elektronice żeby samemu zdiagnozować co jest nie tak, dodam jeszcze że po ręcznym zwarciu przekaźnika od klimy wszystko włącza się jak należy, zostaje mi więc kupno jakiegoś używanego.... VW Maniak, powiedz gdzie w MK4 znajduje się ten moduł tak na przyszłość
Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
Ja mam Borę, ale to to samo co MK4. Musisz położyć się pod auto, pod akumulator i wtedy go zobaczysz. A śrubki są od góry w lewym dolnym rogu akumulatora
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Cześć!
Wczoraj męczyłem sie z 6 godzin, ale zrobiłem. Otóż okazało sie, że to nie mały went się nie kręcił, ale duży! No to wyciągnąłem dużego, rozłożyłem na czynniki pierwsze, okazało sie że jedna szczotka jakimś cudem spadła, styki strasznie zaśniedziąły, poczyściłem, posmarowałem i teraz działa. Ale zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie, jak włączam kilmatronika to zawsze kręcą mi się dwa wentyle, nie ważne czy chłodzę czy grzeję, zawsze dwa. Podobnie jest jak wyłączę klimę, jak silnik zimny to żaden sie nie kręci, jak go mocno rozgrzeję wtedy załączają sie dwa, schłodzą silnik i dwa się wyłączają, i tak w kółko, ale zawsze dwa!Znaczy sie chyba coś nie teges...
Chociaż ze schematu elektrycznego wynika, że oba wentyle są ze sobą spięte równolegle...
I teraz nie wiem, jak jest u was? Ktoś sprawdzał?
Dziękuje za pomoc.
Wczoraj męczyłem sie z 6 godzin, ale zrobiłem. Otóż okazało sie, że to nie mały went się nie kręcił, ale duży! No to wyciągnąłem dużego, rozłożyłem na czynniki pierwsze, okazało sie że jedna szczotka jakimś cudem spadła, styki strasznie zaśniedziąły, poczyściłem, posmarowałem i teraz działa. Ale zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie, jak włączam kilmatronika to zawsze kręcą mi się dwa wentyle, nie ważne czy chłodzę czy grzeję, zawsze dwa. Podobnie jest jak wyłączę klimę, jak silnik zimny to żaden sie nie kręci, jak go mocno rozgrzeję wtedy załączają sie dwa, schłodzą silnik i dwa się wyłączają, i tak w kółko, ale zawsze dwa!Znaczy sie chyba coś nie teges...
Chociaż ze schematu elektrycznego wynika, że oba wentyle są ze sobą spięte równolegle...
I teraz nie wiem, jak jest u was? Ktoś sprawdzał?
Dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam Grzesiek.
U mnie jest tak samo że się dwa kręcą bo są rzeczywiście spięte razem ale ja mam problem z dużym wentylem że się nie włącza sam żeby schłodzić silnik gdy nie używam klimy..
A sam mały wentylator mi się kręci gdy silnik nie jest jeszcze przy 90`C a np 70`C a włączę klimę.
A sam mały wentylator mi się kręci gdy silnik nie jest jeszcze przy 90`C a np 70`C a włączę klimę.
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
witam,
podepne sie pod temat
czy tej sterownik opisany jest tylko tym nr 1j0 919 506 G (lub inna litera), czy nr SHO... i te białe kropki w ramce po prawej stronie sterownika maja znaczenie?
pytam bo mozna znalesc rozne... a wlasnie takim jak na zdjeciu jestem zainteresowany (dokladnie taki jest u mnie w aucie) wiec jesli ktos ma zbedny chetnie zakupie
Pzdr i czekam na ewentualne oferty
podepne sie pod temat
czy tej sterownik opisany jest tylko tym nr 1j0 919 506 G (lub inna litera), czy nr SHO... i te białe kropki w ramce po prawej stronie sterownika maja znaczenie?
pytam bo mozna znalesc rozne... a wlasnie takim jak na zdjeciu jestem zainteresowany (dokladnie taki jest u mnie w aucie) wiec jesli ktos ma zbedny chetnie zakupie
Pzdr i czekam na ewentualne oferty
- CZARNY_SKC
- Mały gagatek
- Posty: 102
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 22:12
- Lokalizacja: SKIERNIEWICE
- Kontakt:
Witam! Napisze tutaj zeby znów nie zaczynac tego tematu.
Mam do was takie pytanko bo mam podobny problem tylko ze: Nie zalacza mi pierwszego biegu wentylator, drugi zalacza przy ponad 100stopniach. I w momecie gdy powinien chodzic pierwszy bieg wentylatora chlodnicy wlacza sie pompka elektryczna obiegu wody i auto grzeje sie nadal tak samo az do drugiego biegu. dodam jescze ze jak wlacze klime tez nie wlaczaja sie wentylatory, a przewody robia sie takie gorace malo sie nie stopia, (golfIII VR6) Panowie wie ktos cos na ten temat? pomózcie w miedzy czasie. pozdrawiam.
Mam do was takie pytanko bo mam podobny problem tylko ze: Nie zalacza mi pierwszego biegu wentylator, drugi zalacza przy ponad 100stopniach. I w momecie gdy powinien chodzic pierwszy bieg wentylatora chlodnicy wlacza sie pompka elektryczna obiegu wody i auto grzeje sie nadal tak samo az do drugiego biegu. dodam jescze ze jak wlacze klime tez nie wlaczaja sie wentylatory, a przewody robia sie takie gorace malo sie nie stopia, (golfIII VR6) Panowie wie ktos cos na ten temat? pomózcie w miedzy czasie. pozdrawiam.
czwarty golf ;)
Witam
Siemka.Niestety mam podobny problem bo nie zalacza sie zaden z wentylatorow ani maly od klimatyzacji jak ja wlacze ani duzy jak zlapie temperature.Probowalem podpiac duzy wentylator przez zmostkowanie na kostce od czyjnika w chlodnicy i niestety nic nadal nie dziala:(Teraz chociaz jest chlodno to nie lapie temperatury ale jak sie troszke ociepli to trzeba przystanac na chwilke by schlodzc silnik ale trzeba wkoncu usunac usterke jak by nie bylo.Myslalem ze to moze wina tego sterownika wiec chcialbym go wyciagnac z pod aku.Moze ktos mi podpowie jak to najprosciej zdemontowac bo nie ukrywam ze ciezko sie tam dostac.A moze ma ktos taki do sprzedania jego symbol to 1J0 919 506H Golf4 1.8 92kw 98r oznaczenie silnika AGN Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lis 23, 2008 14:53 przez Gicek, łącznie zmieniany 1 raz.
VW GOLF IV 1.8 20V 125KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości