Uszkodzony sterownik wentylatorów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Uszkodzony sterownik wentylatorów

Post autor: Ostry! » sob maja 26, 2007 18:22

Witam zepsuł mi się w Borze (MK4) sterownik wentylatorów (nie włącza pierwszego biegu wentylatora chłodnicy - auto z climatronikiem, oznaczenie sterownika 1J0 919 506 G).
Sterownik wygląda tak :
Obrazek
Obrazek

Ma ktoś może schemat elektroniczny takie sterownika? Bo mniej więcej z pomiarów wiem już co się spaliło ale chciałbym być pewny czy wszystkie usterki znalazłem i czy kupiłem dobry nowy element dlatego potrzebuję schemat. Albo ktoś zna dobrą stronkę ze schematami elektronicznymi podzespołów elektronicznych VW.
Za pomoc będę wdzięczny i nie zapomnę o punktach ;-)
Pozdrawiam


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » sob maja 26, 2007 19:57

Witam!

Chciałbym dołaczyć sie do tematu. Mam pyatnko: jak stwierdziłeś że masz uszkodzony ten modół? Niekręciły ci się wiatraki? Czy vag ci pokazał? Bo mam takze małe problemy z klimatronikiem (bora rocznik 99) i nie wiem od czego zacząć sprawdzanie.

PS mam schematy kilatroników do różnych modeli silników, ale niestety blokowe :-( jak cos mogę je wrzucić gdzieś.

PS2 czy pzy normalnej pracy silnika powinny obracać sie dwa wentylatory, ten duży od klimatronika i mniejszy od chłodnicy?


Pozdrawiam Grzesiek.

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » sob maja 26, 2007 20:35

U mnie nie włączał się duży wentylator jak auto się grzało.. i tak krok po kroku doszedłem do tego że ze sterownika nie dostaje sygnału.. (a już myślałem że to czujnik w chłodnicy).
A co do climatronicka to u mnie dobrze chodzi raczej. Nie zauważyłem nic szczególnego.
Może napisz co u Ciebie nie działa.
A mały wentyl u mnie się włącza tylko jak klime włączę a tak to tylko duży śmiga, ale tak jak mówię przez ostatni tydzień padł mi i nie działa przez co woda mi wrze co chwila :(


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » sob maja 26, 2007 20:47

A właśnie siedze i przeglądam schematy i doszedłem do wnioski,ze duży jest od chłodnicy (tak jak piszesz) a mały od klimatronika. I teraz tak: duzy u mnie włacza sie jak zagrzeje sie silnik, za to mały wcale sie nie włącza(a przynajmniej nie zauważyłem) a powinien chyba jak mam 32 stopnie za oknem a klima na LO, prawda? I jak są duże upały to blokuje mi się kompresor (tzn sprzęgiełko go blokuje co jakieś 5 sekund na 3 sekundy) zaczyna delikatnie szarpać silnikiem i instalacja od klimy zaczyna wpadac w drgania przez co mam strasznie nieprzyjemny rezonans w aucie :-(.

Dzięki za pomoc i odzew.

PS a mały u ciebie włacza sie zawsze przy właczeniu klimy, czy sporadycznie jakoś?


Pozdrawiam Grzesiek.

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » sob maja 26, 2007 20:51

No to niestety ale masz padnięty mały wiatrak - bo on się włącza wraz z włączeniem klimy. A jak klima się nie chłodzi (nie kręci mały wiatrak) to właśnie zaczyna poszarpywać. Wyciągnij mały wiatrak (3 śrubki na imbus) albo podłącz go bezpośrednio pod akumulator jak się zakręci to jest dobry a jak nie to silnik spalony z niego.
Gorzej jak się zakręci po podłączeniu pod aku a sam jak ma się kręcić to nie kręci - ale to się będziemy martwić później jak sprawdzisz czy działa na 100% ;-)
Co do tych schematów to podeśle Ci mail na PW ;-)


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » sob maja 26, 2007 21:14

Dziękuję za pomoc. Jutro sprawdzę czy mały się kręci bezpośrednio z aku. Schematy poszły.


Pozdrawiam Grzesiek.

Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » sob maja 26, 2007 22:12

Ja też dzisiaj walczyłem z tym sterownikiem tyle że w POLO u mnie jest jeden wiatrak do klimy i do chłodnicy z tym że sterownik pada jak sie rozgrzeje tzn. jak zacznie do niego płynąć prąd po przekręceniu stacyjki i zaraz włączę klimę to jest ok ale jak już sie klima wyłączy to już sie potem nie włączy, z kolei jak po odpaleniu samochodu nie włączę klimy a do modułu poleci prąd to potem klima już sie nie chce włączyć. Czyli wywnioskowałem że jakiś element jest na płytce, który jak się rozgrzeje to przestaje działać tylko że nie jestem aż tak dobry w elektronice żeby samemu zdiagnozować co jest nie tak, dodam jeszcze że po ręcznym zwarciu przekaźnika od klimy wszystko włącza się jak należy, zostaje mi więc kupno jakiegoś używanego...:(. VW Maniak, powiedz gdzie w MK4 znajduje się ten moduł tak na przyszłość


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » ndz maja 27, 2007 14:03

Ja mam Borę, ale to to samo co MK4. Musisz położyć się pod auto, pod akumulator i wtedy go zobaczysz. A śrubki są od góry w lewym dolnym rogu akumulatora ;-)


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » pn maja 28, 2007 06:52

Cześć!

Wczoraj męczyłem sie z 6 godzin, ale zrobiłem. Otóż okazało sie, że to nie mały went się nie kręcił, ale duży! No to wyciągnąłem dużego, rozłożyłem na czynniki pierwsze, okazało sie że jedna szczotka jakimś cudem spadła, styki strasznie zaśniedziąły, poczyściłem, posmarowałem i teraz działa. Ale zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie, jak włączam kilmatronika to zawsze kręcą mi się dwa wentyle, nie ważne czy chłodzę czy grzeję, zawsze dwa. Podobnie jest jak wyłączę klimę, jak silnik zimny to żaden sie nie kręci, jak go mocno rozgrzeję wtedy załączają sie dwa, schłodzą silnik i dwa się wyłączają, i tak w kółko, ale zawsze dwa!Znaczy sie chyba coś nie teges...

Chociaż ze schematu elektrycznego wynika, że oba wentyle są ze sobą spięte równolegle...
I teraz nie wiem, jak jest u was? Ktoś sprawdzał?

Dziękuje za pomoc.


Pozdrawiam Grzesiek.

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » pn maja 28, 2007 12:42

U mnie jest tak samo że się dwa kręcą bo są rzeczywiście spięte razem ale ja mam problem z dużym wentylem że się nie włącza sam żeby schłodzić silnik gdy nie używam klimy..

A sam mały wentylator mi się kręci gdy silnik nie jest jeszcze przy 90`C a np 70`C a włączę klimę.


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

zini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr lip 02, 2008 10:45
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: zini » śr lip 02, 2008 12:31

witam,
podepne sie pod temat
czy tej sterownik opisany jest tylko tym nr 1j0 919 506 G (lub inna litera), czy nr SHO... i te białe kropki w ramce po prawej stronie sterownika maja znaczenie?

pytam bo mozna znalesc rozne... a wlasnie takim jak na zdjeciu jestem zainteresowany (dokladnie taki jest u mnie w aucie) wiec jesli ktos ma zbedny chetnie zakupie
Pzdr i czekam na ewentualne oferty



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » śr lip 02, 2008 12:39

zini pisze:1j0 919 506 G
to jest raczej nr części.


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
CZARNY_SKC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 22:12
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: CZARNY_SKC » pt lip 18, 2008 09:26

Witam! Napisze tutaj zeby znów nie zaczynac tego tematu.

Mam do was takie pytanko bo mam podobny problem tylko ze: Nie zalacza mi pierwszego biegu wentylator, drugi zalacza przy ponad 100stopniach. I w momecie gdy powinien chodzic pierwszy bieg wentylatora chlodnicy wlacza sie pompka elektryczna obiegu wody i auto grzeje sie nadal tak samo az do drugiego biegu. dodam jescze ze jak wlacze klime tez nie wlaczaja sie wentylatory, a przewody robia sie takie gorace malo sie nie stopia, (golfIII VR6) Panowie wie ktos cos na ten temat? pomózcie w miedzy czasie. pozdrawiam.


czwarty golf ;)

Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Witam

Post autor: Gicek » ndz lis 23, 2008 14:52

Siemka.Niestety mam podobny problem bo nie zalacza sie zaden z wentylatorow ani maly od klimatyzacji jak ja wlacze ani duzy jak zlapie temperature.Probowalem podpiac duzy wentylator przez zmostkowanie na kostce od czyjnika w chlodnicy i niestety nic nadal nie dziala:(Teraz chociaz jest chlodno to nie lapie temperatury ale jak sie troszke ociepli to trzeba przystanac na chwilke by schlodzc silnik ale trzeba wkoncu usunac usterke jak by nie bylo.Myslalem ze to moze wina tego sterownika wiec chcialbym go wyciagnac z pod aku.Moze ktos mi podpowie jak to najprosciej zdemontowac bo nie ukrywam ze ciezko sie tam dostac.A moze ma ktos taki do sprzedania jego symbol to 1J0 919 506H Golf4 1.8 92kw 98r oznaczenie silnika AGN Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lis 23, 2008 14:53 przez Gicek, łącznie zmieniany 1 raz.


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości