jak to ma być poprawnie ... ?? odpalam silnik i jadę czy ...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jak to ma być poprawnie ... ?? odpalam silnik i jadę czy ...
Witam !!
Powiedzcie mi jak trzeba się zachować rano (tem. poniżej 0 stopni ) podczas odpalenia, żeby było dobrze dla silnika (mam golf III 1,9TD) ??? Czy ma odpalić i ruszyć od razu ( tak przeczytałem w instrukcji skody oktawi 1,9 TDI ) czy postać na wolnych obrotach ok 2 ,3 minut ??
proszę o jakieś odpowiedz popartą instrukcją urzytkownika czy może swoją wiedzą.
pozdrawiam
Powiedzcie mi jak trzeba się zachować rano (tem. poniżej 0 stopni ) podczas odpalenia, żeby było dobrze dla silnika (mam golf III 1,9TD) ??? Czy ma odpalić i ruszyć od razu ( tak przeczytałem w instrukcji skody oktawi 1,9 TDI ) czy postać na wolnych obrotach ok 2 ,3 minut ??
proszę o jakieś odpowiedz popartą instrukcją urzytkownika czy może swoją wiedzą.
pozdrawiam
Seba
- blackwhite
- Użytkownik
- Posty: 376
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
- Lokalizacja: Dumfries
- Kontakt:
Najlepiej dla każdego silnika jest nie "gazowanie" go zaraz po odpaleniu, i samochód powinien choć kilkanaście sekund pochodzić bez dodawania gazu.A to dlatego, że po długim postoju olej, który znajduje się w misce olejowej musi być rozprowadzony po silniku i dopiero wtedy silnik ma prawidłowe smarowanie.
Black
ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.
passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r
piotr marzec, tu chodzi pewnie o to, ze po rozgrzaniu silnika wsiadamy i w rure, zapominajac o tym, ze sa inne uklady wymagajace rozgrzania i rozprowadzenia oleju (jak np. skrzynia biegow).
Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz
http://marcin.rokosz.biz
ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.
WŁAŚNIE O TO MI CHODZI ??? też tak słyszłem i nie wiem jak to sobie wytłumaczyć ???
pozdrawiam
WŁAŚNIE O TO MI CHODZI ??? też tak słyszłem i nie wiem jak to sobie wytłumaczyć ???
pozdrawiam
Seba
- paolo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 507
- Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
a tak to tlumaczyc ze silnik na biegu jalowym dluzej rozgrzewa sie a co za tym idzie dluzej pracuje ponizej temperatury roboczej. Podczas delikatnej jazdy (silnik pod obciazeniem) szybciej nabiera temperatury i o to w tym chodzi. Ja robie tak, ze odpalam zapinam pasy, wkladam panel, szukam cd, swiatelk a i delikatnie w droge
P.S. Bylo sporo na forum...opcja "szukaj"
P.S. Bylo sporo na forum...opcja "szukaj"
paolo, nie tylko ty tak robisz. Zawsze zima widze kierowcow, ktorzy nawet przedniej szyby ze sniegu nie ogarna
Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz
http://marcin.rokosz.biz
no to chyba iwemy juz o co chodzi.silnik poprostu za dlugo pracuje zimny.daszczyk pisze:ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.
WŁAŚNIE O TO MI CHODZI ??? też tak słyszłem i nie wiem jak to sobie wytłumaczyć ???
pozdrawiam
passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r
Odpalamy silnik i jazda - dopuki nie drgnie wskazówka temperatury nie włączamy ciepłego nawiewu, potem ustawiamy na np. połowe i nie przekraczając 2000-2500 obrotów spokojnie jedziemy, w momencie osiągniecia własciwej temperatury pracy jedziemy juz normalnie. To się dotyczy silnikow wysokopręznych ze spręzarką. W TDI odpalanie auta i czekanie na rozgrzanie silnika powoduje zapychanie sie katalizatora, pozytku nie ma z tego żadnego bo TDi bardzo wolno sie rozgrzewa na biegu jalowym.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
I to jest najlepsza wypowiedz w tym wątku, należy najpierw oskrobać szyby i inne rzeczy, potem zapalić silnik, dac mu kilkanascie sekund na biegu jałowym. Następnie delikatnie ruszyć i jechać.paolo pisze:a tak to tlumaczyc ze silnik na biegu jalowym dluzej rozgrzewa sie a co za tym idzie dluzej pracuje ponizej temperatury roboczej. Podczas delikatnej jazdy (silnik pod obciazeniem) szybciej nabiera temperatury i o to w tym chodzi. Ja robie tak, ze odpalam zapinam pasy, wkladam panel, szukam cd, swiatelk a i delikatnie w droge
P.S. Bylo sporo na forum...opcja "szukaj"
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Też jestem za słusznością odpowiedzi paolo. Tylko że tam nic nie pisze o kilkanastosekundowym grzaniu. Na wstępne przesmarowanie tyle nie trzeba. W końcu po coś te półsyntetyki i syntetyki lejemy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości