Bardzo ciężko wchodząca jedynka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Bardzo ciężko wchodząca jedynka
MK2 Silnik RP, rocznik 90, skrzynia 5 biegów
Witam
Bardzo ciężko wchodzi mi pierwszy bieg ale tylko i tylko podczas jazdy, np. zbliżam się do skrętu do domu, wyhamowuje sobie (prędkość nie jest już duża), chcę wrzucić jedynkę i strasznie ciężko to zrobić. Opór jest spory a nie chcę siły dużej używać. Trochę to już wyczułem i przyzwyczaiłem się do tego ale chcę zapytać czy nie dałoby się problemu jakoś rozwiązać.
Każdy inny bieg wchodzi bez problemu, na postoju jedynka wchodzi idealnie jak inne. Żaden zgrzyt skrzyni mi się jeszcze nigdy nie przydarzył nawet wtedy jak jest ten opór to jak się uda wrzucić jedynkę to nic nie zazgrzyta.
Witam
Bardzo ciężko wchodzi mi pierwszy bieg ale tylko i tylko podczas jazdy, np. zbliżam się do skrętu do domu, wyhamowuje sobie (prędkość nie jest już duża), chcę wrzucić jedynkę i strasznie ciężko to zrobić. Opór jest spory a nie chcę siły dużej używać. Trochę to już wyczułem i przyzwyczaiłem się do tego ale chcę zapytać czy nie dałoby się problemu jakoś rozwiązać.
Każdy inny bieg wchodzi bez problemu, na postoju jedynka wchodzi idealnie jak inne. Żaden zgrzyt skrzyni mi się jeszcze nigdy nie przydarzył nawet wtedy jak jest ten opór to jak się uda wrzucić jedynkę to nic nie zazgrzyta.
Podczas normalnej jazdy nie używa sie pierwszego biegu. Chyba że do ruszania i jazdy manewrowej. przy twoim opisie dwójka by wystarczyła. Nie możesz włączyć biegu ponieważ synchronizator jest tak skonstruowany ze nie włączysz biegi aż obroty miedzy skrzynią a kołami sie nie wyrównają. następnym razem nie pchaj lewarka na siłę tylko przytrzymaj. synchronizator jak wyrówna obroty to bieg wejdzie gładko.
No właśnie, że w tym problem, jak na tym przykładowym skręcaniu do domu auto toczy się już bardzo a to bardzo powoli i chwilkę, obroty wtedy równe 1000 i w tej sytuacji też jedynka ma wchodzić z dużym oporem?
O synchronizatorze oczywiście wiem ale czy on ma działać w ten sposób, że muszę się zatrzymać aby wrzucić jedynkę lekko? Każda inna próba wrzucenia jedynki to spory opór, synchronizator może być walnięty?
O synchronizatorze oczywiście wiem ale czy on ma działać w ten sposób, że muszę się zatrzymać aby wrzucić jedynkę lekko? Każda inna próba wrzucenia jedynki to spory opór, synchronizator może być walnięty?
Ostatnio zmieniony ndz cze 29, 2008 15:50 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Tak już jest. Nic tutaj się nie poradzi. Po prostu musisz zatrzymac auto , albo jechac z 2 biegu. Taka jest jedynka. Chyba że masz ochotę rozebrać skrzynię i obejrzeć synchronizator 1 szego biegu. Choc nawet nie jestem porzekonany czy to cos pomoże. A może ktoś wymieniał synchronizator 1 biegu i się pochwali.
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 00:23 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Buwik
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: wt maja 06, 2008 11:51
- Lokalizacja: Okolice Stalowej Woli
- Kontakt:
Norma 1ka podczas jazdy wogule zawsze ciężko wchodzi u mnie jest to samo.
Co do przedmówców to jedynka służy do ruszania ale w zimie w większości przypadków lepiej jest ruszać z 2ki
Co do przedmówców to jedynka służy do ruszania ale w zimie w większości przypadków lepiej jest ruszać z 2ki
[size=167]>>>>>[/size] [size=167][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=168742]Mój Gofferek[/url][/size] [size=167]<<<<<[/size]
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć 50km/h w zabudowanym :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć 50km/h w zabudowanym :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 236 gości