[jetta mk1] Dziwne metaliczne stuki w 1,6 D (JK)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Maciejwwo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 30, 2005 09:47
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

[jetta mk1] Dziwne metaliczne stuki w 1,6 D (JK)

Post autor: Maciejwwo » sob paź 22, 2005 10:36

witam
Pare dni temu zauwazyłem ze z jedengo wtrysku leje sie (sączy) ON. Nie między głowicą a wtryskiem. w miejscu gdzie końcowka wtrysku wchodzi w obudowe? nie wiem czy dobrze to ująlem.ale chyba wiadomo o co chodzi. znajomy mechanik zalecił wymiane całego wtrysku ale o tym samym cisnieniu tj 130 bar. przy okazji odkręcania tych węzykow wtryskowych co od pompy idą musialem poluzowac dwa inne wtryski bo sączylo mi sie ON tym razem miedzy glowica a wtryskiem.tj 1 wtrysk od str pompy to ten co sie z niego lało a 2 pozostałe to 2 ostatnie liczac od pompy. Jeden wtrysk był 115 bar zamiast 130 bar ten przy węzu od chlodnicy z dluzsza obudowa. Zakupilem od kumpla 2 wtryski wymienilem ten lejacy i ten 115 na 130.z tymze ten jeden jest od 1,9 d albo td rzekomo (nie wiem jakie cisnienie bo nie jest opisany) ale kumpel mowil ze to nie przeszkadza. przy okazji wymienilem podkladki pod wtryski (powod saczenia ON tych 2 wtryskow). Wkręciłem 2 "nowe" wtryski no i niby jest ok.
zauwazylem wtedy dziwny metaliczny stuk dochodzacy z okolic glowicy (wtryski??) zapala tak jak przedtem kopcic tez nie kopci ale zauwazylem ze na zimno jakby bardziej trzesie silnikiem. najbardziej martwi mnie ten stuk bo nie wiem czy to cos powaznego, glowica moze??
czy moze zle wyregulowane wtryski te 2nowe np. bo dowiedzialem sie ze jakos sie je tam reguluje, nie wiedzielm o tym przed zmiana.
z gory dziekuje za wszelkie info i porady.pozdrawiam wszystkich forumowiczów.


VW Diesel Power
VW Jetta mk1 '83 diesel
www.balonem.pl - loty balonem na gorące powietrze - super zabawa!!!

stbenek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 03, 2005 22:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: stbenek » ndz paź 23, 2005 23:00

Witam. jeśli wcześniej nie słyszałeś takich stuków to najprowdopodobniej przyczyna stukania jest uszkodzony wtryskiwacz lu złego typu.
Można to sprawdzic uruchomic silnik na szybkim biegu jałowym tak by słyszalne było klekotanie. kolejno poluzować i dokręcic każdy wtryskiwacz. Gdy poluzowane zostanie przyłącze wadliwego wtryskiwacza stukanie ustanie. Dalej to wiesz co robić :) . Trzeba pamietac że strumień wtryskiwanego paliwa jest pod dużym ciśnieniem . Nie wystawiaj rąk na działanie strumienia paliwa - pod wpływem dużego cisnienie może wniknąć pod skórę - skutki moga byc tragiczne. Dlatego albo zleć to stacji obsługi lub przykryj każde przyłącze szmatą która wchłonie wytryskujace paliwo.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 340 gości