wymiana czopa piasty tylnego koła?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcinhello1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

wymiana czopa piasty tylnego koła?

Post autor: marcinhello1 » sob cze 28, 2008 15:31

witam. od dawna mam luz w tylnim kole bo coś stukało jak poruszałem samochodem, sprawdziłem dzisiaj i moim zdaniem napewno jest to lluz na czopie piasty w lewym tylnim kole- łożyska wymieniłem bo buczały jakby co:) i moje pytanie brzmi czy można wymienić ten czop piasty tylnego koło da się go odkręcić i poprostu wymienić czy trzeba całą oś wymieniać?? Bo nie zwróciłem uwagi jak miałem na wierzchu tylni beben dlatego prosze o pomoc, i jesli ktoś wie to ile taka piasta kosztuje:)? ( ze szrotu:D) pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 28, 2008 17:28

mocowany do belki czterema śróbami, poprzez tarcze bębna. OKoło 20 30 zeta za sztukę. Luz wynika ze zbyt słabego dociągnięcia nakrętki bębna (opisy dociągania na forum) lub faktycznie z bardzo dużego zużycia czopa (dość rzadka sprawa)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marcinhello1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: marcinhello1 » ndz cze 29, 2008 14:46

Paweł Marek pisze:mocowany do belki czterema śróbami, poprzez tarcze bębna. OKoło 20 30 zeta za sztukę. Luz wynika ze zbyt słabego dociągnięcia nakrętki bębna (opisy dociągania na forum) lub faktycznie z bardzo dużego zużycia czopa (dość rzadka sprawa)
aha dzięki:) ide poszperać- dokręce śróby i zobaczymy.. bo powiem, że luz jest zauważalny gołyn nawet okiem i zaczyna mnie to niepokoić.. pozdrawiam



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz cze 29, 2008 17:04

Tylko jak kupisz czop na szrocie, to nigdy nie wiesz, co dostajesz. Nowy kosztuje ok 70-80zł (febi).


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
marcinhello1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: marcinhello1 » pn cze 30, 2008 15:16

Lipek81 pisze:Tylko jak kupisz czop na szrocie, to nigdy nie wiesz, co dostajesz. Nowy kosztuje ok 70-80zł (febi).
witam.pewnie zużyty bym kupił:) ale rozkręciłem wczoraj i zobaczyłem- czop dokręcony a łożyska siedzą ciasno. Doszedłem do tego, że to szczęki hamulcowe stukają a dokładnie na sworzniach gdzie są zamocowane- przy zaciągniętym hamulcu tak stuka czyli to napewno te szczęki chodz złudzenie było że to luz na łożysku i czopie bo dotykając będen i piaste było to odczuwalne ale jednak to nic ważnego:) nic nie wymieniam. pozdrawiam:)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn cze 30, 2008 21:10

Podnieś kolo, spuść ręczny i poruszaj kołem - powinienieś czuć lekki luz, ale minimalny. Na zaciągniętym ręcznym nic nie ma prawa stukać pukać


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
marcinhello1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: marcinhello1 » śr lip 02, 2008 15:35

Lipek81 pisze:Podnieś kolo, spuść ręczny i poruszaj kołem - powinienieś czuć lekki luz, ale minimalny. Na zaciągniętym ręcznym nic nie ma prawa stukać pukać
na popuszczonym ręcznym i na podniesionym kole poruszając kołem w płaszczyśnie pionowejkoło sprawdzamy luz na łożyskach-tego luzu u mnie nie ma a jest przy zaciągniętym ręcznym, przy opuszczonym kole i jak mocno poruszam samochodem do przodu do tylu-nogą na kole. śróby na czopie są dokręcone,czop jest w dobrym stanie więc moim zdaniem najporawdopodobniej as raczej napewno to szczęki chamulcowe poruszają się na sworzniach na których się poruszają- są wyrobione chyba..

TEMAT MOŻNA ZAMKNĄĆ



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 221 gości