ubywa oleju w silniku ;/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tosciq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:40
Lokalizacja: krk

ubywa oleju w silniku ;/

Post autor: tosciq » sob cze 28, 2008 12:18

witam jakis czas temu wymieniany byl olej w moim golfi teraz tak co jakis czas sobie sprawdzam jego poziom i jest go coraz mniej tak jakby go ubywalo co moze byc nietak ???



Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Post autor: malutki » sob cze 28, 2008 12:21

nieszczelnosci w silniku, albo ci go przepala. czy zmienil sie kolor oleju?


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

tosciq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:40
Lokalizacja: krk

Post autor: tosciq » sob cze 28, 2008 12:56

hmmm mechanik wlal mi tam polsyntetyka tedex czy cos takiego bo muwil ze dobry i zebym neiwydawal kasy na lepszy bo chcialem castrrola magnateca kupic ale teraz tak patrze i z prawej strony silnika sa jakies plamy tak jakby po oleju ale nie jestem pewien czy niebylo ich tam bo nie pamietam ale coz pozostaje sprawdzic szczelnosc aj ak nie to lepszy olej wlac :)



Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Post autor: malutki » sob cze 28, 2008 14:01

tosciq pisze:tedex
a co to? szkoda kasy na lepszy olej?mam propozycje: zmien mechanika!! olej jest najwazniejszym plynem w silniku, jesli na nim bedziesz oszczedzal moga cie czekac znacznie wieksze koszty niz pare zlotych wiecej na lepszy olej! castrol magnatec to dobry olej i nie jest wcale drogi, sam kupilem banke 4l za 100zl. na oleju nie zaluj.
tosciq pisze:niebylo ich tam bo nie pamietam
wez wyczysc te plamy i za jakis czas sprawdz czy znow sie pojawiaja. moze masz nieszczenla uszcelke pod miska olejowa albo przykrywa glowicy, zle jesli to pod glowica


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » sob cze 28, 2008 15:24

Kolego z tego co widzę to masz 1.4 16V i niestety te silniki oleju troche pobierają. Moj na 1000 km około 3 setek. Być może wywala ci troche przez odmę albo uszczelniacze zaworowe juz do wymiany. Wnajgorszym przypadku pierscienie siadają. A ile masz na nim przebiegu?
Ostatnio zmieniony sob cze 28, 2008 15:32 przez bibi466, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
PAKoRKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 00:53
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: PAKoRKS » sob cze 28, 2008 15:33

A jaki miałes wcześniej olej ? Bo mogły puścić uszczelniacze tak jak u mnie . Wypłukało i teraz też muszę dolewać co jakiś czas bo niechce kombinować przy silniku.

Ja radzę przy pierwszej wymianie wlać tylko do połowy oleju mineralnego. I wtedy zaobserwój co się będzie działo. Tylko nie tyle ile sie zmieści a do połowy miarki. Bo może być tak że Ci silnik przepalił cały olej.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » sob cze 28, 2008 15:45

Kolega dobrze radzi przekonałem się o tym na własnej skórze. Dopóki miałem olej na szachownicy to bardzo mało go ubywało. Ale raz pojechałem na wymiane i naleli mi az do konca zagiecia na bagnecie i po około 2 tyś zaczął ubywać. Zdiagnozowano mi uszczelniacze ale narazie jeżdze tak za wymiane 550 zł ze zdejmowaniem głowicy ale da sie tez bez zrzucania (tak mam zamiar zrobić)



tosciq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:40
Lokalizacja: krk

Post autor: tosciq » wt lip 01, 2008 20:14

ehh niemialem neta przez kilka dni ;/ ale bylem u mechanika i gosc zrobil przegazowe i z wydechu zaczol wylatywac dym jakby niebieski i smrod tak jakby oleju do tego szklanki sie zaczely tluc (chodzi tak jak diesel ) gosc mowil ze jest to albo wina oleju jutro ma zmienic na mineralny bo mowil e mil taki przypadek jak moj gdzie wlali polsyntetyka i tak sie dzilo po zmianie na mineralny wsio ok albo silnik puszcze gdzies olej i jakos sie miesza z paliwem czy cos ;/ auto przywiozlem z niemiec i nie bylo nigdzie metki jaki tam olej byl do czasu wymiany chodzilo ok powymianie zaczely sie dziac cuda gasnie czasem bez przyczyny jak jade z 90 to czasem ma tak jakby sie zaksztusil spadaj obroty i po sekundzie wracaja ehh same problemy z tym wrzodkiem ;/ najlepsze jest to ze moj wojek kupil takie samo auto jak moje i ten sam gosc robil i w jego podobny problem jest a oba maja przejechane po 12400 okolo



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » wt lip 01, 2008 21:10

A od kiedy zaczął Ci ten olej łykać od razu po wymianie czy po jakimś czasie?

[ Dodano: 01 Lip 2008 21:13 ]
Ale jak puszcza dymka po przygazówce jak (spada z wysokich obrótów) to najczesciej gumki zaworowe.Być może minerał to uszczelni ale niekoniecznie. A z tym szarpaniem to zajrzyj do przepustnicy może usyfiona jest
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2008 21:19 przez bibi466, łącznie zmieniany 1 raz.



wrk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 16:46
Lokalizacja: Warka

Post autor: wrk » wt lip 01, 2008 21:23

i ja się podepnę mam 1.4 16v ma przejechane 111 tys z czego sam zrobiłem 3 tysie zaraz po zakupie czyli przy 108 robiłem rozrząd i zmianę oleju mam mobil 10w 40 i niestety już wlałem do tego ok 1L oleju, u mnie nie kopci ani nie ma żadnych wycieków jak po stoi bynajmniej nie widać ale zaczyna mnie to troszkę martwić, znajomy kupił kiedyś też taki sam model z salonu i kiedyś w trasie do włoch wlał ponad 3L bo tyle opędzlował,
znowu znajomy w Fabii ma napisane w instrukcji że samochód na 1000km może pobrać ok 0,5L więc sam już nie wiem co o tym myśleć.
Czy zmiana na mineralny może tu coś pomóc jak taka zmiana może się odbić na jego pracy ?
Lecz z powtarzalności tego widzę, że chyba ten model tak ma bynajmniej z pól syntetykiem ;)



tosciq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:40
Lokalizacja: krk

Post autor: tosciq » wt lip 01, 2008 21:26

niewiem czy odrazu bo niesprawdzalem codziennie dopiero siera mnie nakieowala ze chyba ucieka bo sie uczyla na prawko i se sprawdzala coi jakis czas ale ostatnio dolalem w neidziele przejechalem z 250km i zniklo z 4mm z bagnetu a przepustnice sprawdze jutro :)



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » wt lip 01, 2008 21:30

To 0,5 l to tzw norma serwisowa. Po prostu zabezpieczają sie przed reklamacjami. zmiana na minerał ma swoje wady i zalety napewno półsyntetyk lepiej chroni silnik, mineralny może ale nie musi wyeliminować branie oleju. Z tego co czytam na forum to pare osób zmieniło na minerał z róznym skutkiem

[ Dodano: 01 Lip 2008 21:34 ]
Napewno silnika minerał nie uszkodzi po prostu albo przestanie brac olej albo nie. No i może troche szklanki wyciszy
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2008 21:53 przez bibi466, łącznie zmieniany 2 razy.



wrk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 16:46
Lokalizacja: Warka

Post autor: wrk » wt lip 01, 2008 21:34

aha, no u mnie w takim razie wychodzi jakieś 0,3 na 1000 km będę niebawem robił klocki u mechaniora to z nim pogadam co o tym sądzi ;)



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » wt lip 01, 2008 21:37

Napewno zmiana oleju to najprostszy i najtańszy sposób. Ale czasami warto od takich zacząc

[ Dodano: 01 Lip 2008 21:40 ]
A golfiki mają normę serwisową 1 L na 1000 km. Po co zmieniać olej :grin:.Kolego napisz co sie dzieje po zmianie na minerał
Ostatnio zmieniony śr lip 02, 2008 15:52 przez bibi466, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 57 gości