10 lat garażowany i...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Sedziabezdredow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:16
Lokalizacja: Mam wiedziec;) właściwie to Radom

10 lat garażowany i...

Post autor: Sedziabezdredow » pt cze 27, 2008 19:31

...no i właśnie mam mały problem jak to ugryźć.

Chodzi o to, że dostałem Golfa II 1.6GTD, który 10 lat stał w garażu. I mam pytanko na co zwrócić uwagę przy przywracaniu go do stanu używalności. I co wstępnie bezwzględnie musi być wymienione.

Silnik tyle dobrego, że był zalany na full olejem, bo poza tym nie był palony. I całe szczęście, że stał w suchutkim garażu.

Jedyne z czym nie miał bym problemu to elektryka (tym mogę zająć się w większości osobiście bo jeszcze jakieś pojęcie o tym mam) ale reszta niestety już do warsztatu leci...

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam.

PS. niestety nie znalazłem nic co mogło by mi pomóc a jeszcze kolejne, że jeszcze nie bardzo orientuje sie w budowie tego forum więc jeśli już takie pytanko kiedyś padło to z góry przepraszam za zaśmiecanie i mam nadzieję, że modzi sie ulitują :wink:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 27, 2008 19:51

Pamiętam przynajmniej jeden taki temat, spróbuj użyć wyszukiwarki u dołu strony. I napsisz jeszcze czy auto w tej chwili jeździ czy jeszcze nie zostało uruchomione w ogóle. Ja myślę że po pierwsze nowy akumulator, po drugie wymiana oleju w silniku, płynu chłodniczego, wszystkich filtrów i jeździć, reszta wyjdzie w praniu. O oponach trzeba będzie też pomyśleć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sfiq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lis 21, 2005 16:17
Lokalizacja: Szczecin / Nowogard
Kontakt:

Post autor: sfiq » pt cze 27, 2008 19:53

koniecznie paski bo po takim czasie kruszeja w rekach


[img]http://img39.imageshack.us/img39/6379/logozsrssmaller.jpg[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/155675.html][img]http://images.spritmonitor.de/155675.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt cze 27, 2008 19:58

Zmiana płynu hamulcowego i ogólnie przegląd/remont hamulców.

Nie wiem jak z ON , czy nie spuścić z baku i zalać świeży (jakby to była benzyna to obowiązkowo bo by zwietrzała ale jak jest z ON to nie wiem).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » pt cze 27, 2008 20:02

hamulce,wszystkie plyny(chlodniczy,hamlucowy oraz wspomagania jesli jest) plus oleje(silnikowy,skrzyni biegow),paski(rozrzad,klinowy),swiece,filtr powietrza,paliwa,oleju,swiece,zawieszenie itp itd

ogolnie musisz sprawdzic wszystko :)


www.cultstyle.pl

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pt cze 27, 2008 21:19

zanim odpalisz, zrób kilka wolnych obrotów wałem korbowym, aby tłoki sie poruszyły. Chodzi o to, że po 10 latach mogły pierścienie lekko przywrzeć do cylindra i mocne machniecia rozrusznikiem mogło by je uszkodzić.



greg

Post autor: greg » pt cze 27, 2008 21:22

1. wymienić pasek rozrządu
2. wymienić filtr paliwa+ nowy zalać paliwem - sprawdzić co zostało w baku - najlepiej odessać
3. założyć nowy aku
4. jeśli do cylindrów zalano olej - to trzeba go usunąć - co to znaczy na full?
5. płyn hamulcowy wymienić - łożyska tylne z bębnów przesmarować albo wymienić
6. sprawdzić wszystkie przewody hamulcowe oraz gumowe z układu chłodzenia - sprawdzić czy działa kontrolka braku płynu chłodniczego (podczas wymiany płynu)



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » pt cze 27, 2008 21:32

to ja jszcze dodam
oponki hamulce no i elektryka
i sprawdz ukklad kierowniczy
wiekszosc stykow mozsz miec zasniedzialych
co przy spotrej dawce niefarta moze dac ladny pozar po tylu latach jak iskry poprzeskakuja

do tego juz kosmetycznie

wszelkie plastiki i dumy do przejzenia ewentualnej wymiany lub przerobki


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob cze 28, 2008 09:22

Heh ciekaw jestem stanu tego Golfa. 10 lat takie złoto miec w garażu :axe: . Jesli możesz to zapodaj fotki kierownicy , przednich foteli. Ocenimy jego przebieg orientacyjnie.
Ale napewno roboty to jest aż szkoda gadać. Płyny, paski, połączenia, gumy, przewody, hamulce. Wszystko trzeba sprawdzić.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

adams111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn sty 29, 2007 21:41
Lokalizacja: Poznań / Konin
Kontakt:

Post autor: adams111 » pt lip 11, 2008 20:57

I jak się odbywa obecna jego eksploatacja? Skorzystałeś z rad ? Co w końcu wymieniłeś ?
pewnie jest w ładnym stanie !!



gailbraith

Post autor: gailbraith » pt lip 11, 2008 23:06

adams111 pisze:I jak się odbywa obecna jego eksploatacja? Skorzystałeś z rad ? Co w końcu wymieniłeś ?
pewnie jest w ładnym stanie !!
Myślę, że koledze się wszystko z Golfikiem udało bo pewnie gdyby było inaczej to mielibyśmy tutaj dalsze pytania ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 264 gości