Dmucha i klekocze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Irkuck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 18:48
Lokalizacja: Katowice

Dmucha i klekocze

Post autor: Irkuck » sob paź 22, 2005 07:47

witam
mam problem z klekotaniem i jak by dmuchaniem z silnika(sry za takie okreslienie ale nie wiem jak to fachowo nazwac)Przy wcisnieciu pedału gazu do oporu słychac dziwny dzwiek jakby cos dmuchało z silniku a wszystko zaczoło sie od wymiany oleju ,dmucha chuha klekocze prosze o rade i mechanika ktory usunie sprawnie usterki w okolicach katowic
z gory dziekuje



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob paź 22, 2005 08:57

Dwa pytania :
- jaki miałeś wcześniej olej , a jaki wlałeś teraz?
- czy silnik nie jest gdzieś oblany olejem?
Czekam na odpowiedzi a potem pomyślimy co dalej



Irkuck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 18:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Irkuck » sob paź 22, 2005 15:08

Adamtd pisze:Dwa pytania :
- jaki miałeś wcześniej olej , a jaki wlałeś teraz?
- czy silnik nie jest gdzieś oblany olejem?
Czekam na odpowiedzi a potem pomyślimy co dalej
Poprzedni własciciel mowił ze był lotos półsyntetk ale ile w tym prwdy, teraz wlałem mobila półsyntetycznego silnik nie jest oblany olejem nie ma zadnych wyciekow



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob paź 22, 2005 18:15

trudno mi ocenić to dmuchanie, bo musiałbym usłyszeć. Klekotanie może być od samoregulatorów zaworów. Jeżeli to zaczęło się po wymianie oleju to najprościej będzie jak zmienisz go wraz z filtrem ale tym razem na mineralny. Wtedy zobaczysz czy są zmiany, jeśli nie to padło coś innego a pojawienie się tego po wymianie oleju było zbiegiem okoliczności.



Irkuck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 18:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Irkuck » ndz paź 23, 2005 00:00

Adamtd pisze:trudno mi ocenić to dmuchanie, bo musiałbym usłyszeć. Klekotanie może być od samoregulatorów zaworów. Jeżeli to zaczęło się po wymianie oleju to najprościej będzie jak zmienisz go wraz z filtrem ale tym razem na mineralny. Wtedy zobaczysz czy są zmiany, jeśli nie to padło coś innego a pojawienie się tego po wymianie oleju było zbiegiem okoliczności.
jak jest roznica miedzy półsyntetykiem a mineralnym?
Na pół syntetyku przejechałem juz około 1000 Km co mi da zmiana na mineralny czy to juz nie bedzie za puzno?
Wygląda to tak jakby dmuchało z pod kolektora przy dodawaniu gazu i ten stukot zaraz przy uruchomieniu silnika, po rozgrzaniu stuka tylko o wiele ciszej
(przebiek auta to 165tys)
A co do wymiany oleju, szkoda mi 120 zł w błoto wywalic mobil jest drogi moze jest jakas inna droga sprawdzenia tej usterki?



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » ndz paź 23, 2005 02:05

Z tego co piszesz to wynikaloby ze to rzeczywiscie samoregulatory,a jesli to one to mineral to uciszy,bynajmniej na jakis czas.A co do dmuchania to jak wczesniej kolega napisal raczej zbieg okolicznosci a przepuszcza ci kolektor.Nie kupuj od razu oleju za 120.Kup za 60,70 i sprawdz.W razie czego 10tys na gorszym oleju i tak mu nie zaszkodzi.Jak zobaczysz ze przestalo klekotac to nastepny juz kupisz lepszy.A tak na marginesie to poprzedni wlasciciel mógl niewiedziec jaki byl w nim olej.Pozdrawiam...


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » ndz paź 23, 2005 11:08

Jak samoregulatory stukają na półsyntetyku to i na mineralnym za jakiś czas zaczną stukać (jeśli w ogóle przestaną). Moim zdaniem trzeba upewnić się że to na pewno one stukają, ale po opisie wszystko wskazuje na nie) i je wymienić. Koszt razem z robociznią około 300-350zł.

PozdraVWiam ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Irkuck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 18:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Irkuck » pn paź 24, 2005 23:47

A moze to byc pompa oleju która po przez swoje wadliwe działanie powoduje słabe cisnienie, a co za tym idzie olej nie dociera do zaworow i to powoduje klekotanie i spadek mocy?
Zadeaje te pytanie bo po pierwszych konsultacjach z mechanikiem(przez tel.) powiedział to co napisałem :gora:
aha a co do oleju to jestem pewien ze poprzedni olej był półsyntetyk zadzwoniłem do kola od którego kupiłem autko co robic?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości