1.9TDI AJM - pierwsze trzy biegi wchodzą ze zgrzytem i haczą
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.9TDI AJM - pierwsze trzy biegi wchodzą ze zgrzytem i haczą
Jestem posiadaczem VW Bory 1.9TDI z silnikiem AJM.
Mój problem to skrzynia biegów. Głównie chodzi o to, że skrzynia biegów przy zmianie przełożeń bardzo głośno pracuje, szczególnie pierwsze trzy biegi. Przy redukcji np. z 4 na 3 zdarza sie też, że 3 haczy i wchodzi z małym zgrzytnięciem.
Ogólnie skrzynia działa i wszystkie biegi wchodzą, ale pracuje głośno i czasami zgrzytnie lub zahaczy...
Co może być przyczyna??
Mój problem to skrzynia biegów. Głównie chodzi o to, że skrzynia biegów przy zmianie przełożeń bardzo głośno pracuje, szczególnie pierwsze trzy biegi. Przy redukcji np. z 4 na 3 zdarza sie też, że 3 haczy i wchodzi z małym zgrzytnięciem.
Ogólnie skrzynia działa i wszystkie biegi wchodzą, ale pracuje głośno i czasami zgrzytnie lub zahaczy...
Co może być przyczyna??
Dziś zauważyłem jeszcze jedną przypadłość która być może też jest związana ze skrzyniąbiegów. Mianowicie np. na 5 biegu jadąc 100km/h puszczam noge z gazu, a za chwile energicznie dodaję gazu i w tym momenci słychać stuknięcie, tak jak by coś było poluzowane...
Czy to może mieć związek ze skrzynia, a jeśli tak to co to może być??
Czy to może mieć związek ze skrzynia, a jeśli tak to co to może być??
- Maćko1979
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
A ile ta fura ma przelatane. Jakieś historie z przeszłości. Twój ostatni post wskazywał by na mechanizm różnicowy ???? co prawdopodobnie zakończy się wymianą skrzyni ... miałem tak u siebie dlatego taki wniosek...
Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
Dziś z tej samej przyczyny dałem do mechanika swojego MK4. 1 bieg wskakuje z wielkim trudem . 5 bieg wskoczy i zaraz wyskakuje albo wogole nie załapuje( tzn. jak by jechał na luzie , bo ja mu w gaz a on wyje przeraźliwie ). Wstępna diagnoza to nawet wymiana skrzyni biegów :/ co mi się nie widzi .
Ostatnio zmieniony czw cze 26, 2008 09:41 przez PAKoRKS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćko1979
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Jeśli ten przebieg jest oryginalny a ktoś troche poszalał to może to być mechanizm róznicowy. To niestety bolączka większości skrzyń biegów ... słabe mechanizmy różnicowe i obudowy skrzyń biegów. Niestety jak wyciągniesz skrzynie żeby w niej podłubać (a radził bym to zrobić zanim się całkiem rozsypie bo może da się coś uratować) to bedziesz musiał wymienić od razu sprzęgło żeby nie płacić dwa razy za tą samą robotę. U mnie skrzynia padła przy 130 tysiącach zakładając że ksiązka serwisowa i licznik mówią prawdę... PZDR MMSpeedMan pisze:oryginalny przebieg to 179 tys. km
Ostatnio zmieniony czw cze 26, 2008 11:12 przez Maćko1979, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.
Na moj gust to mocowanie silnika do karoserii sie wyrobilo na sruach, przerabialem to..SpeedMan pisze:Dziś zauważyłem jeszcze jedną przypadłość która być może też jest związana ze skrzyniąbiegów. Mianowicie np. na 5 biegu jadąc 100km/h puszczam noge z gazu, a za chwile energicznie dodaję gazu i w tym momenci słychać stuknięcie, tak jak by coś było poluzowane...
Czy to może mieć związek ze skrzynia, a jeśli tak to co to może być??
Tylko PD, zadnych traktorow ;-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 53 gości