Silnik benzyna 1.4 16V chodzi jak diesel :/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

entremedieu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: entremedieu » śr cze 18, 2008 13:18

w takim razie, czy orientuje sie ktos ile kosztowala by wymiana popychaczy??



Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » wt cze 24, 2008 21:32

Tak spytam przy okazji, co moze byc przyczyna telepania silnikiem np: po nocy lub jak jest wilgotno, nie zdarza sie to nagminnie ale bardzo czesto, przewaznie wlasnie jak odpale go rano po nocy to zachowuje sie jakby nie lapal na ktorys gar, swiece wymienione w tamtym roku, kable w tym tygodniu, objawy nie ustaly, czyszczenie przepustnicy cos pomoze??? Pomozcie koledzy.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
MArcin



greg

Post autor: greg » śr cze 25, 2008 10:09

Mortek, a jakie wtedy masz obroty? ok 1000 czy dużo mniej?



Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » śr cze 25, 2008 10:53

greg pisze:Mortek, a jakie wtedy masz obroty? ok 1000 czy dużo mniej?
Obroty mam takie jak na zimnym silniku, czyli cos kolo 1000 albo i wiecej obrotow. Mi to podaje na cos z zaplonem, niewiem jakas cewka czy cos, trudno wyczuc.



greg

Post autor: greg » śr cze 25, 2008 11:03

no tak ale masz centralną cewke a nie jak w 1,6 na każdej świecy - jeśli to nie wina kabli to zobacz jednak świece - można też sprawdzić cewkę



gawroon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz cze 22, 2008 21:58
Lokalizacja: Poznań / Śrem

Post autor: gawroon » śr cze 25, 2008 16:29

entremedieu pisze:w takim razie, czy orientuje sie ktos ile kosztowala by wymiana popychaczy??
Koszt jednego to w granicach 20 - 25 PLN. Na ogół wymienia sie komplet bo nie wiadomo który klepie + koszt robocizny. Chyba, że sam się z tym pobawisz.



Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » śr cze 25, 2008 18:50

greg pisze:no tak ale masz centralną cewke a nie jak w 1,6 na każdej świecy - jeśli to nie wina kabli to zobacz jednak świece - można też sprawdzić cewkę
Podziekowal, sprawdze to.



artbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn paź 23, 2006 08:26
Lokalizacja: Grudziądz / Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: artbi » śr cze 25, 2008 22:17

Kumpel ma Ibize 1,4 z '99 i jest to samo.
To może chodzić o popychacze, ale po prostu te silniki tak mają.
Kupił samochód jak miał 120kkm - klekotał.
Teraz ma ponad 300kkm - nic sie nie zmieniło :)
Po odpaleniu Ibizy i Mondeo '02 TDDI słychać bardziej Ibize :okej:

pozdro artbi



Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » pt cze 27, 2008 15:15

greg pisze:no tak ale masz centralną cewke a nie jak w 1,6 na każdej świecy - jeśli to nie wina kabli to zobacz jednak świece - można też sprawdzić cewkę
A czy to moze byc wina przepustnicy, byla juz czyszczona chwile temu, czasem wpuszzce tam troche srodka w spraju do czyszczenia przepustnic i gaznikow, ostatnio jak byla czyszczona w zakladnie(w tamtym roku) kolesie powiedzieli ze przepustnica jest strasznie zmordowana, niewiem co to mialo znaczyc bo to braciak odbieral auto z serwisu a on sie nie zna zupelnie, wiec niewiem czy nie tzreba by zmienic przepustnicy, tylko czy ona by dawala taki objaw jak u mnie?
Pozdrawiam



majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » pt cze 27, 2008 15:45

Mortek pisze:A czy to moze byc wina przepustnicy, byla juz czyszczona chwile temu
Raczej mało prawdopodobne, bo skoro mówisz że masz na zimnym silniku obroty ponad 1000, to sterownik poprawni steruje otwarciem przepustnicy. Pracę przepustnicy można zaobserwować na komputerze diagnostycznym.

Jeśli te wypadające zapłony ustają po kilku chwilach po zapaleniu silnika i nie jest to wina świec i kabli to może jakiś problem z układem paliwowym - słaba pompa paliwa, zasyfiony filtr paliwa, problem z wtryskiwaczem.


majki

Awatar użytkownika
DziQ_2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr cze 25, 2008 17:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: DziQ_2 » ndz cze 29, 2008 09:13

Witam :grin: Również mam mk4 z 1.4 16V i jezeli po odpaleniu masz 1000 obr. to jest ok, a i ten silniczek nie stety chodzi troche jak diesel zwłaszcza po nocy zaraz po odpaleniu. Niestety to są uroki zaworów hydraulicznych. Miałem poprzednio audi tez z takimi zaworami i było to samo.



Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » ndz cze 29, 2008 16:24

DziQ_2 pisze:Witam :grin: Również mam mk4 z 1.4 16V i jezeli po odpaleniu masz 1000 obr. to jest ok, a i ten silniczek nie stety chodzi troche jak diesel zwłaszcza po nocy zaraz po odpaleniu. Niestety to są uroki zaworów hydraulicznych. Miałem poprzednio audi tez z takimi zaworami i było to samo.
Z tym ze mi chodzi o telepanie silnikiem, a nie o to ze chodzi jak diesel, w ciagu dnia juz sie to nie zdarza, odpalam i silnik pracuje normalnie, jedynie po nocy gdy odpale to nim telepie jakby mial jakto juz ktos nazwal "wypadajacy zaplon", objaw jakby nie palil na wszsytkie gary, po chwili objaw znika.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz cze 29, 2008 16:52

Mortek pisze:Z tym ze mi chodzi o telepanie silnikiem, a nie o to ze chodzi jak diesel
najpierw przeczytaj sobie lepiej w jakim temacie piszesz ;) kolega DziQ_2 po prostu pisze na temat :P



Awatar użytkownika
DziQ_2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr cze 25, 2008 17:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: DziQ_2 » ndz cze 29, 2008 17:04

Co do telepania to mam to samo. W zime tego nie było a teraz czesto sie zdarza ze po nocy jak rano przyjde a auto stoi w słoncu to nim telepie a odpowiedziałny za to jest czujnik temp. , on jest zewnetrzny i na słunczu sie nagrzeje i ma inna temperature niz silnik związku z tym komp na chwile głupieje i podaje np. inna dawke paliwa ale po jakims momencie to mija i w cigu dnai jest ok :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 185 gości