czujnik temperatury cieczy chłodzącej czy termostat ściemnia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bzym
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr sie 09, 2006 13:57
Lokalizacja: KRAPKOWICE

czujnik temperatury cieczy chłodzącej czy termostat ściemnia

Post autor: bzym » wt cze 24, 2008 22:29

Witam!

Problem tego typu, że podczas jazdy temp. w normie,choć w cieplejsze dni może pokazuje do 90 st. ale na postoju szybko rośnie i nie słychać żeby włanczał się wentylator.
Ostatnio zagrzał się do 120 st i wentylator milczał :blush: , przewody cieczy wszystkie gorące a kontrolka cieczy sie nie zapala wogóle.
Zastanawiam się co wymienić w pierwszej kolejności - czujnik czy termostat.
Przy termostacie jest więcej zabawy bo z tego co doczytalem to trzeba si trochę pogrzebać
Ostatnio zostawiłem go koło domu odpalonego i zagrzał się do ok. 110 st., wtedy włączył się na chwile wentylator, pochodzil kilkanaście sekund(nawet nie wiem czy zdążył sie dobrze rozpędzić bo się wyłączył).
Poza tym na postoju jak pokazuje temp. cieczy kolo 100 st. temp silnika jest niby 80 st a dzisiaj go pogoniłem do 170 km/h to pokazywalo mi ze ciecz ma ok.90 st a silnik 108st., nie wim co o tym sądzić,proszę o porade bo może być wystrzał niebawem :okej:



TSK27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:22
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: TSK27 » wt cze 24, 2008 22:51

Zacznij może od sprawdzenia czy plyn ci sie gotuje, jeśli nie to pewnie przeklamuje czujnik a jesli tak to możliwe ze termostat



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » wt cze 24, 2008 23:43

Witam
nie wiem jaki masz silnik wiec nie wiem tez ile biegowy masz wiatrak. Mozliwe ze masz dwu biegowy wtedy do niego wchodza trzy kable masa 1bieg i 2bieg. Mozliwe ze jakis matol zalozyl czujnik jedn biegowy lub czujnik jest walniety i wlancza sie tylko drugi bieg. Jak auto stoi to predzej czy puzniej itak sie wiatrak powinien wlaczyc. Ja kiedys mialem zepsuty czujnik w zimie powiedzialem ze wymienie na wiosne, potem stalem 2h w korku i maly wlos nie zagotowalem silnika. Z pozoru z termostatem nie ma tak duzo pracy ja radzil bym wymienic najpierw termostat a potem czujnik


BB (borówka, bandit ...)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 308 gości