Czy to oznaki umierającego sprzęgła?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dami
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw mar 24, 2005 12:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Czy to oznaki umierającego sprzęgła?

Post autor: Dami » pn cze 23, 2008 21:17

Witam wszystkich!
Otóż mam taki problem ze sprzęgłem. Właściwie to przeczuwam, że to już jest nim koniec, ale do rzeczy. Po odpaleniu samochodu sprzęgło opada tak, że bierze bardzo nisko niemal trzeba wcisnąć ile się da żeby wrzucić bieg. Najgorzej jest z 1-wszym i 2-gim biegiem oraz wstecznym, którego praktycznie nie da się wbić. Teraz nie wiem czy mam wymieniać całe sprzęgło z linką czy tylko linkę, bo co mechanik to inna teoria - żeden z nich nie potrafił w 100% procentach określic co jest, co trzeba wymienić. W sumie to nie chcę wpuścić się w niepotrzebne koszty . Może ktoś z Was miał już podobny problem i coś doradzi. Proszę o pomoc w tej kwestii.


dami

przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Post autor: przemooo8905 » pn cze 23, 2008 21:20

naciagnij linke, jesli masz z samoregulacja to kup zwykla i zaloz koszt okolo 20zl czyli niewielki, jak to nie pomorze to wymiana sprzegla. Taka moja rada. ps ja mialem troche inny objaw bo mi sprzeglo ciaglo, i wywalilem linke z samoregulacja i zalozylem zwykla, zaplaciclem chyba 21zl,wyregulowalem i problem ustal.
Ostatnio zmieniony pn cze 23, 2008 21:24 przez przemooo8905, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn cze 23, 2008 21:25

Wygląda to na problem z samoregulatorem linki sprzęgła. Choć na mysl przyszło mi także wspomaganie sprzęgła, jakis siłownik sprzęgła. Więcej nie będe pisał jako że mam gofla mk2 i mechaniczne sterowanie sprżełem , w 3jeczkach może byc już coś inaczej .


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Dami
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw mar 24, 2005 12:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Dami » pn cze 23, 2008 21:30

Zmyłka w tym wszystkim jest taka, że linka(z samoregulacją) pracuje prawidłowo(czuć wyraźny opór przy wciskaniu) gdy samochód jest nie zapalony. Po odpaleniu tak jak pisałem wcześniej opada. I tu pytanie do Was czy to oznaka, że już czas wymienić sprzęgło?


dami

dychsm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 19:04
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Post autor: dychsm » pn cze 23, 2008 21:34

odpal silniczek, wlacz 3 bieg i powoli puszczaj sprzeglo, jesli silnik nie zgasnie to znaczy ze sprzeglo do naprawy.....


Golf 3 1.8 syncro było
Golf 3 1,9TDI był
Volvo V50 2,0D obecnie

przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Post autor: przemooo8905 » pn cze 23, 2008 21:36

Dami pisze:Zmyłka w tym wszystkim jest taka, że linka(z samoregulacją) pracuje prawidłowo(czuć wyraźny opór przy wciskaniu) gdy samochód jest nie zapalony. Po odpaleniu tak jak pisałem wcześniej opada. I tu pytanie do Was czy to oznaka, że już czas wymienić sprzęgło?
a wlacz jedynke na zgaszonym i zapal i tzrymaj sprzeglo wcisniete i zobacz czy zacznie ciagnac, kiedys w audi 80 tak mialem 1.9 tdi 90km ze na zapalonym nie szlo biegu wlaczyc a na zgaszonym wchodzily i okazalo sie ze sprezyny w tarczy puscily. tyle ze tam zamiast linki byla hydraulika.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn cze 23, 2008 21:41

Jeśli ten silnik posiada siłownik i pompę dla sprzęgła to ja onstawiam właśnie jeden z tych elementów. Moim zdaniem sprzęgło samo w sobie jest ok.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Dami
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw mar 24, 2005 12:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Dami » pn cze 23, 2008 21:47

przemooo8905 pisze:a wlacz jedynke na zgaszonym i zapal i tzrymaj sprzeglo wcisniete i zobacz czy zacznie ciagnac, kiedys w audi 80 tak mialem 1.9 tdi 90km ze na zapalonym nie szlo biegu wlaczyc a na zgaszonym wchodzily i okazalo sie ze sprezyny w tarczy puscily. tyle ze tam zamiast linki byla hydraulika.
Spróbuje zrobic tak jak napisał przemooo8905. Nie wiem czy jest to samo ale jak wracałem z pracy - światła, korki itp. to przy wciśniętym sprzęgle i wbitej jedynce, można było odczuć delikatne szarapania silnika


dami

GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » pn cze 23, 2008 22:04

Nie wiem czy ci pomogę ale u mnie sprzęgło brało raz nisko raz wysoko. Trudno było zgadnąć jak weźmie następnym razem co wiązało się z szarpaniem, gaśnięciem ruszaniem na wysokich obrotach itd. Zmieniłem linke na taką z regulacją na śrubkę. Do mojego modelu kosztowała 70zł z tym że uparłem się żeby była markowa. Było o niebo lepiej. Pozostał jednak jeszcze jeden drobny problem. Czasami ta wajha od sprzęgła za którą zaczepia się linke nie odbijała do końca. Tak jakby zawieszała się centymetr za wczesnie. Wtedy udałem się do castoramy i zakupiłem sprężyne fi 1cm i ok 20cm długości działającą na ściskanie. Umieściłem ją pomiędzy łapą od sprzęgła a blachą na której opiera sie pancerz linki. Teraz sprzęgło chodzi miodzio - jak w nówce.

Pzdr


GT III

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn cze 23, 2008 22:23

zrob tak jak kolega wyzej radzil wymien linke na taka z regulacja reczna, ja u siebie mialem podobnie a widze ze masz ABD wiec sterowanie takie jak u mnie w ABU, mi pomogla ta linka biegi wchodza lepiej, ale tu jeden myk mialem wymieniana skrzynie i w poprzedniej mialem na lince z samoregulacja ktore padaly co chwile, strasznie ciezko bylo wzucic bieg w tej skrzyni zaczela chalasowac wiec poszla do rozbiorki i co sie okazalo, ze synchronizatory pierwszego i drugiego biegu starte i popekane w pyl :grrr:


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Dami
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw mar 24, 2005 12:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Dami » wt cze 24, 2008 07:29

Dzisiaj sprobuje coś zaradzić. Zacznę od linki mam nadzieje, że na tym skończą się problemy ze sprzęgłem bo wymiana całości trochę mnie przeraża.


dami

gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Sprzeglo

Post autor: gruchaarl » wt cze 24, 2008 09:23

Dami pisze:Dzisiaj sprobuje coś zaradzić. Zacznę od linki mam nadzieje, że na tym skończą się problemy ze sprzęgłem bo wymiana całości trochę mnie przeraża.
Słuchaj tak jak powiedział "dychsm" włącz jeden z wyższych biegów 3,4 i puszczaj sprzegło, jezeli samochód nie zgasnie i zacznie sie toczyc tzn ze sprzegło się ślizga.

Potem dopiero sprawdz linki i koniecznie wodziki.

Jezeli sprzegło okaze sie dobre nalezy sprawdzic łożysko oporowe.

Tyle. :)



przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Re: Sprzeglo

Post autor: przemooo8905 » wt cze 24, 2008 14:10

gruchaarl pisze:
Dami pisze:Dzisiaj sprobuje coś zaradzić. Zacznę od linki mam nadzieje, że na tym skończą się problemy ze sprzęgłem bo wymiana całości trochę mnie przeraża.
Słuchaj tak jak powiedział "dychsm" włącz jeden z wyższych biegów 3,4 i puszczaj sprzegło, jezeli samochód nie zgasnie i zacznie sie toczyc tzn ze sprzegło się ślizga.

Potem dopiero sprawdz linki i koniecznie wodziki.

Jezeli sprzegło okaze sie dobre nalezy sprawdzic łożysko oporowe.

Tyle. :)

przepraszam ale co ma slizgajace sie sprzeglo do niewskakiwania biegow??????????????? nic. To dwie odrebne usterki.



gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Sprzeglo

Post autor: gruchaarl » wt cze 24, 2008 14:16

przemooo8905 pisze:
gruchaarl pisze:
Dami pisze:Dzisiaj sprobuje coś zaradzić. Zacznę od linki mam nadzieje, że na tym skończą się problemy ze sprzęgłem bo wymiana całości trochę mnie przeraża.
Słuchaj tak jak powiedział "dychsm" włącz jeden z wyższych biegów 3,4 i puszczaj sprzegło, jezeli samochód nie zgasnie i zacznie sie toczyc tzn ze sprzegło się ślizga.

Potem dopiero sprawdz linki i koniecznie wodziki.

Jezeli sprzegło okaze sie dobre nalezy sprawdzic łożysko oporowe.

Tyle. :)

przepraszam ale co ma slizgajace sie sprzeglo do niewskakiwania biegow???????????????
nic. To dwie odrebne usterki.
Tak masz razje, ale czytaj ze zrozumieniem :), a co ma sprzegło do tego ze biegi nie wchodzą :). Działa to w obie strony. Temat dotyczył i pytanie sprzegła. Wiec odpowiedziałem. Chodzi mi o to ze jezeli jest zuzyte sprzegło to sie slizga. I trzeba je sprawdzic tak jak powiedział dychsm. Bo innej mozliwosci nie ma skoro biegi nie wchodza. Gdyby wchodzily to sprawdza sie je w inny sposób.

To ze biegi nie wchodza to nie ma nic wspolnego ze sprzegłem. Jak juz cos to linki wodziki, łożysko oporowe i kolo dwumasowe.
Ostatnio zmieniony wt cze 24, 2008 14:17 przez gruchaarl, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 350 gości