Obroty w dieslu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hektopaskal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:15
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hektopaskal » sob sty 08, 2005 00:06

moim zdaniem nie. silnik dostaje wtedy tyle paliwa co na wolnych obrotach.



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » sob sty 08, 2005 01:05

oczywiście że nie. nie próbuj go gasić podczas jazdy bo zerwiesz pasek....silnik diesla ma taki duży moment obrotowy, że odcięcie paliwa a następnie podanie go spowodowało by przeskoczenie, lub zerwanie paska....nie zapalałeś nigdy diesla na pych....jak źle to zrobisz to cały samochód skacze.....nie ma odcięcia paliwa wtedy dawka spada do minimalnej ale normalnie paliwo jest wtryskiwane.
w takim dieslu pompa nie może mieć odcięcia paliwa i chodzić na sucho bo zapowietrzył by Ci się układ a potem w momencie zaczęło by Ci ciec z pompy przy cięgle gazu. Pozdrawiam


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » sob sty 08, 2005 14:43

Czyli nie ma sensu jeździć na luzie. Bo na biegu z puszczonym gazem spala tyle samo.

A jesli chodzi o nowsze diesle: np. JTD czy na pompowstyskach - jest odcięcie paliwa?


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » sob sty 08, 2005 14:57

na luzie pali mniej(zaoszczędzi się może 0.5 l) ale hamując wyłącznie hamulcami Twoje hamowanie staje się mniej skuteczne...ja radził bym jednak zjeżdżać z górek, na ostrych zakrętach i dojeżdżać do skrzyżowań gdy jest ślisko raczej na biegu. Co do pompowtrysków nie mam pojęcia, choć osobiście wydaje mi się że tam również nie ma całkowitego odcięcia paliwa.


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » sob sty 08, 2005 15:22

A czemu pali mniej skoro dawka wtryskiwanego paliwa = dawce na biegu jałowym?


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » ndz sty 09, 2005 14:06

nie dokładnie...jak hamujesz silnikiem to obroty silnika na początku hamowania są wyższe niż na biegu jałowym(normalne bo jedziesz szybko) a to wymusza na pompie minimalnie większą dawkę paliwa którą wtryskuje(gdyż jest szybsza prędkość kręcenia się pompy i większe ciśnienie)...a gdy wciśniesz sprzęgło i hamujesz nożnym hamulcem to obroty momentalnie spadają do jałowych...więc automatycznie pompa wolniej się kręci...ciśnienie wytwarza mniejsze i mniej paliwa wtryskuje...ale minimalnie mniej niż na jałowym...dlatego możesz zaoszczędzić ok. 0,5 l na 100 km. :kac:


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » czw paź 20, 2005 18:09

stare TD nie odcinają paliwa, cały czas zasuwa na najniższym. nowoczesne tdi mają odcięcie do zera ale tylko gdy prędkośc wału korbowego jest większa niż pewna wartość jeśli prędkość obrotowa pokrywa się z zadaną to komp podaje znów dawke żęby ci nie zgasł . Proponuje w nowym tdi sprawdzić wrzucając bieg i obserwując obroty - powinny się zwiększać same proporcjonalnie do obciążenia (delikatnie ze sprzęgłem to nie zgaśnie)


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » czw paź 20, 2005 22:19

widzę że jakiś stary temat wygrzebałeś. :) Oczywiście że tak. Tam jest przejęzyczenie w ostatnim zdaniu . Powinno być "...ale minimalnie mniej niż przy hamowaniu silnikiem..." to z rozpędu(to prawda gdy z przez ten błąd ta wypowiedź jest bez sensu :D


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 326 gości