wałek pośredni silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rjxt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt lut 27, 2007 10:52
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

wałek pośredni silnika

Post autor: rjxt » pt gru 28, 2007 18:44

Już od dłuższego czasu coś delikatnie dzwoni w okolicy wałka pośredniego-podejżewam zużycie panewki wałka. Czy ktoś z was wymieniał już ten element? Proszę o porady i w miarę możliwożliwości rysunki techniczne, zdjęcia.Nagradzam punkcikami.Pozdrawiam :food:
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 14:52 przez rjxt, łącznie zmieniany 1 raz.



krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » pt gru 28, 2007 18:53

To mogą być oznaki zużycia sie łożyska oporowego. Czy po wciśnięciu sprzęgła sie odzywa głośniej? Oczwiście moge sie mlić.


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

rjxt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt lut 27, 2007 10:52
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

wałek

Post autor: rjxt » pt gru 28, 2007 18:59

Z wciśniętym sprzęgłem, czy bez efekt jest ten sam.Dodam tylko, że rzecz dzieje się tylko przy dobrze rozgrzanym silniku.
Ostatnio zmieniony pt gru 28, 2007 19:16 przez rjxt, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt gru 28, 2007 19:02

U mnie gwiżże przy zimnym silniku i ucicha przy rozgrzaniu się.

Przerywane gwizdy słychać podczas pouszczonego sprzęgła na luzie i na biegu, gdy wcisnę sprzęgło gwizd po chwili ucicha.
Jeżdżę tak już rok czasu (40 tys. km) i gwizdy słychać przy niższych temperaturach (jesień, zima, wiosna).

Podejrzewam łożysko oporowe u siebie i u kolegi też.


Obrazek
Obrazek

krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » pt gru 28, 2007 19:03

Czy jest jakaś odczuwałna różnica przy wbijaniu biegów? Ciężej czy coś?


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt gru 28, 2007 19:03

krzysztof w pisze:Czy jest jakaś odczuwałna różnica przy wbijaniu biegów? Ciężej czy coś?
u mnie chodzi lekko


Obrazek
Obrazek

krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » pt gru 28, 2007 19:20

Rjxt jeśli biegi wchodzą dobrze i nic nie zgrzyta to możesz latać dalej aż do momentu jak cos sie naprawde zacznie dziać. U mnie w Corrado powoli padało sprzęgło. Polatałem jeszcze troche aż zaczeły zgrzytać biegi. W twoim przypadku wymiana łożyska oporowego nie jest kosztowna. Koszt rzędu 100zł. Najgorsze jest wyjęcie skrzni. TRzeba sie naszarpac a jak nie masz kanału tak jak ja to wspólczuje.


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 28, 2007 19:31

rjxt pisze:Już od dłuższego czasu coś delikatnie dzwoni w okolicy wałka pośredniego
chodzi ci o wałek pośredni silnika? Skąd tak dokładnie podejrzewasz co to dzwoni?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rjxt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt lut 27, 2007 10:52
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

wałek

Post autor: rjxt » pt gru 28, 2007 19:45

Chodzi o wałek pośredni silnika. Wymieniałem już(niepotrzebnie z resztą) rolkę napinającą rozrządu, alternator gdyż myślałem że w nim zacierają się łożyska,pompę wody i wkońcu pozostał już tylko wałek pośredni silnika z którego wyrażnie dochodzą cykliczne dżwięki podobne do zacierającego się łozyska występujące tylko przy rozgrzanym silniku.
Ostatnio zmieniony pt gru 28, 2007 20:09 przez rjxt, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 28, 2007 19:55

wszystko się niby może zepsuć, ale o wałku pośrednim nie słyszałem. Napędza on pompę oleju, może z niej te dźwięki. Wałek jest w panewkach, mógłbyś zdjąć rozrząd i przynajmniej sprawdzić ręką czy mu się luz osiowy nie zrobił, ale szczerze wątpię. Bardziej bym w tej okolicy podejrzewał pompę wody, albo wspomagania, a to wykluczyłbyś ścigając na chwilę ich paski przy rozgrzanym silniku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rjxt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt lut 27, 2007 10:52
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

wałek pośredni silnika

Post autor: rjxt » sob gru 29, 2007 14:43

Proszę o więcej wskazówek :bigok:

[ Dodano: 31 Gru 2007 18:04 ]
Proszę o dalsze wskazówki :bigok:

[ Dodano: 31 Gru 2007 18:09 ]
Proszę więcej wskazówek



Awatar użytkownika
Romek84_44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 21:22
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontakt:

Post autor: Romek84_44 » ndz cze 22, 2008 00:42

kolego mam to samo u siebie. Tak mnie to drażniło że aż wymieniłem silnik na inny ale coż w tym drugim to samo się dzieje aż mnie diabli biorą. Ja też mysle ze to cos z wałkiem pośrednim będzie>

Może ktos się wypowie na ten temat jeszce wiem że 1.8 ABS tak właśnie maja ze lubi dzwonić jak sie silnik rozgrzeje



elektro232
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob cze 14, 2008 17:27
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: elektro232 » ndz cze 22, 2008 09:29

Moja propozycja jest taka:
skoro nie wiadomo co stuka/dzwoni to weż stetoskop (słuchawki lekarskie) i przyklej do niego kawałek drwienka tak zeby zakryło całą słuchawke np tasmą izolacyjną bo wtedy się stetoskop n ie uszkodzi i osłuchaj ten silnik. W miejscu gdzie będzie to slychać najbardziej prawdopodobnie leży przyczyna dzwonienia. Drewienko jest obowiązkowe bo jak przyłożysz stetoskop bez drewienka do pracującego silnika to ci bębenki popekają.

Tego sposobu nauczyli mnie w szkole a uczył mnie główny mechanik Zasady -kierowcy rajdowego. Wielokrotnie tym sposobem uniknołem niepotrzebnych rozbiórek silnika.

Jesli nie masz stetoskopu mozesz urzyć drewnianego sztyla z młotka. Jeden koniec do motoru drugi do ucha. mało to wygodne i nie poręczne bo wszędzie nie dojdziesz ale czasem się niema wyjscia. :grin:



rjxt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt lut 27, 2007 10:52
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: rjxt » ndz cze 22, 2008 10:01

Romek84_44 pisze:kolego mam to samo u siebie. Tak mnie to drażniło że aż wymieniłem silnik na inny ale coż w tym drugim to samo się dzieje aż mnie diabli biorą. Ja też mysle ze to cos z wałkiem pośrednim będzie>

Może ktos się wypowie na ten temat jeszce wiem że 1.8 ABS tak właśnie maja ze lubi dzwonić jak sie silnik rozgrzeje
Witam ja bynajmniej jestem pewien co do tego, że przyczyną jest wałek pośredni silnika.Wykluczam alternator, pompę wody i pompę wspomagania, bo pozdjęciu pasków na rozgrzanym silniku nadal jest to samo.Wymieniłem już panewkę przednią wałka pośredniego(zdjęcie),niestety bez rezultatu, gdyż przyczyna tkwi w panewce tylniej-to tam to żężęnie o charakterze obrotowym.Aby się tam dobrać trzeba by wyjmować silnik a potem wał korbowy razem korbowodami i tłokami dużo roboty, choć jestem już u kresu sił to w niedalekiej przyszłości zabiorę się za to. Obrazek
Aby nie podważać tego co napisałem dodam,że rolka napinająca pasek rozrządu nowa, zaś aparat zapłonowy wymieniony a stetoskop ewidentnie wskazuje na wałek.
Ostatnio zmieniony ndz cze 22, 2008 10:07 przez rjxt, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 320 gości