wałek pośredni silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wałek pośredni silnika
Już od dłuższego czasu coś delikatnie dzwoni w okolicy wałka pośredniego-podejżewam zużycie panewki wałka. Czy ktoś z was wymieniał już ten element? Proszę o porady i w miarę możliwożliwości rysunki techniczne, zdjęcia.Nagradzam punkcikami.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 14:52 przez rjxt, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
- Lokalizacja: na odludziu
- Kontakt:
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
U mnie gwiżże przy zimnym silniku i ucicha przy rozgrzaniu się.
Przerywane gwizdy słychać podczas pouszczonego sprzęgła na luzie i na biegu, gdy wcisnę sprzęgło gwizd po chwili ucicha.
Jeżdżę tak już rok czasu (40 tys. km) i gwizdy słychać przy niższych temperaturach (jesień, zima, wiosna).
Podejrzewam łożysko oporowe u siebie i u kolegi też.
Przerywane gwizdy słychać podczas pouszczonego sprzęgła na luzie i na biegu, gdy wcisnę sprzęgło gwizd po chwili ucicha.
Jeżdżę tak już rok czasu (40 tys. km) i gwizdy słychać przy niższych temperaturach (jesień, zima, wiosna).
Podejrzewam łożysko oporowe u siebie i u kolegi też.
-
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
- Lokalizacja: na odludziu
- Kontakt:
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
-
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
- Lokalizacja: na odludziu
- Kontakt:
Rjxt jeśli biegi wchodzą dobrze i nic nie zgrzyta to możesz latać dalej aż do momentu jak cos sie naprawde zacznie dziać. U mnie w Corrado powoli padało sprzęgło. Polatałem jeszcze troche aż zaczeły zgrzytać biegi. W twoim przypadku wymiana łożyska oporowego nie jest kosztowna. Koszt rzędu 100zł. Najgorsze jest wyjęcie skrzni. TRzeba sie naszarpac a jak nie masz kanału tak jak ja to wspólczuje.
Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
chodzi ci o wałek pośredni silnika? Skąd tak dokładnie podejrzewasz co to dzwoni?rjxt pisze:Już od dłuższego czasu coś delikatnie dzwoni w okolicy wałka pośredniego
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
wałek
Chodzi o wałek pośredni silnika. Wymieniałem już(niepotrzebnie z resztą) rolkę napinającą rozrządu, alternator gdyż myślałem że w nim zacierają się łożyska,pompę wody i wkońcu pozostał już tylko wałek pośredni silnika z którego wyrażnie dochodzą cykliczne dżwięki podobne do zacierającego się łozyska występujące tylko przy rozgrzanym silniku.
Ostatnio zmieniony pt gru 28, 2007 20:09 przez rjxt, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wszystko się niby może zepsuć, ale o wałku pośrednim nie słyszałem. Napędza on pompę oleju, może z niej te dźwięki. Wałek jest w panewkach, mógłbyś zdjąć rozrząd i przynajmniej sprawdzić ręką czy mu się luz osiowy nie zrobił, ale szczerze wątpię. Bardziej bym w tej okolicy podejrzewał pompę wody, albo wspomagania, a to wykluczyłbyś ścigając na chwilę ich paski przy rozgrzanym silniku
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
wałek pośredni silnika
Proszę o więcej wskazówek
[ Dodano: 31 Gru 2007 18:04 ]
Proszę o dalsze wskazówki
[ Dodano: 31 Gru 2007 18:09 ]
Proszę więcej wskazówek
[ Dodano: 31 Gru 2007 18:04 ]
Proszę o dalsze wskazówki
[ Dodano: 31 Gru 2007 18:09 ]
Proszę więcej wskazówek
- Romek84_44
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz gru 24, 2006 21:22
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontakt:
kolego mam to samo u siebie. Tak mnie to drażniło że aż wymieniłem silnik na inny ale coż w tym drugim to samo się dzieje aż mnie diabli biorą. Ja też mysle ze to cos z wałkiem pośrednim będzie>
Może ktos się wypowie na ten temat jeszce wiem że 1.8 ABS tak właśnie maja ze lubi dzwonić jak sie silnik rozgrzeje
Może ktos się wypowie na ten temat jeszce wiem że 1.8 ABS tak właśnie maja ze lubi dzwonić jak sie silnik rozgrzeje
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: sob cze 14, 2008 17:27
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Moja propozycja jest taka:
skoro nie wiadomo co stuka/dzwoni to weż stetoskop (słuchawki lekarskie) i przyklej do niego kawałek drwienka tak zeby zakryło całą słuchawke np tasmą izolacyjną bo wtedy się stetoskop n ie uszkodzi i osłuchaj ten silnik. W miejscu gdzie będzie to slychać najbardziej prawdopodobnie leży przyczyna dzwonienia. Drewienko jest obowiązkowe bo jak przyłożysz stetoskop bez drewienka do pracującego silnika to ci bębenki popekają.
Tego sposobu nauczyli mnie w szkole a uczył mnie główny mechanik Zasady -kierowcy rajdowego. Wielokrotnie tym sposobem uniknołem niepotrzebnych rozbiórek silnika.
Jesli nie masz stetoskopu mozesz urzyć drewnianego sztyla z młotka. Jeden koniec do motoru drugi do ucha. mało to wygodne i nie poręczne bo wszędzie nie dojdziesz ale czasem się niema wyjscia.
skoro nie wiadomo co stuka/dzwoni to weż stetoskop (słuchawki lekarskie) i przyklej do niego kawałek drwienka tak zeby zakryło całą słuchawke np tasmą izolacyjną bo wtedy się stetoskop n ie uszkodzi i osłuchaj ten silnik. W miejscu gdzie będzie to slychać najbardziej prawdopodobnie leży przyczyna dzwonienia. Drewienko jest obowiązkowe bo jak przyłożysz stetoskop bez drewienka do pracującego silnika to ci bębenki popekają.
Tego sposobu nauczyli mnie w szkole a uczył mnie główny mechanik Zasady -kierowcy rajdowego. Wielokrotnie tym sposobem uniknołem niepotrzebnych rozbiórek silnika.
Jesli nie masz stetoskopu mozesz urzyć drewnianego sztyla z młotka. Jeden koniec do motoru drugi do ucha. mało to wygodne i nie poręczne bo wszędzie nie dojdziesz ale czasem się niema wyjscia.
Witam ja bynajmniej jestem pewien co do tego, że przyczyną jest wałek pośredni silnika.Wykluczam alternator, pompę wody i pompę wspomagania, bo pozdjęciu pasków na rozgrzanym silniku nadal jest to samo.Wymieniłem już panewkę przednią wałka pośredniego(zdjęcie),niestety bez rezultatu, gdyż przyczyna tkwi w panewce tylniej-to tam to żężęnie o charakterze obrotowym.Aby się tam dobrać trzeba by wyjmować silnik a potem wał korbowy razem korbowodami i tłokami dużo roboty, choć jestem już u kresu sił to w niedalekiej przyszłości zabiorę się za to.Romek84_44 pisze:kolego mam to samo u siebie. Tak mnie to drażniło że aż wymieniłem silnik na inny ale coż w tym drugim to samo się dzieje aż mnie diabli biorą. Ja też mysle ze to cos z wałkiem pośrednim będzie>
Może ktos się wypowie na ten temat jeszce wiem że 1.8 ABS tak właśnie maja ze lubi dzwonić jak sie silnik rozgrzeje
Aby nie podważać tego co napisałem dodam,że rolka napinająca pasek rozrządu nowa, zaś aparat zapłonowy wymieniony a stetoskop ewidentnie wskazuje na wałek.
Ostatnio zmieniony ndz cze 22, 2008 10:07 przez rjxt, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 320 gości