Witam.
Chciałem założyć do mojej golfiny silniczki regulacji świateł. No i mam takie pytanie. Gdzie podłączyć te wszystkie wtyczki co są na zdjęciu poniżej? Czy na wszystkie jest gdzieś miejsce za skrzynką bezpieczników?
Tyle wiem:
- wtyczki nr 1 i 2 idą do silniczków, żółty kabel do + świateł mijania, brązowy masa, więc też można by gdzieś przypiąć niedaleko i czerwono-szary od sterowania muszę podciągnąć do środka auta.
- wtyczka nr 3 prawdopodobnie od podświetlenia przełącznika, ale gdzie ją wpiąć?
- 4 to masa, więc to się gdzieś podepnie
- 5 to nie mam pojęcia gdzie, są cztery przewody, dwa niebiesko szare z jednego pinu (jeden urwany a jeden to wtyczka nr 6), pewnie od podświetlenia, ale po co drugi raz? czarno-czerwony nie wiem po co i żółty, to pewnie jakiś + ale po co tutaj?
- wtyczka 7 - brązowy masa, i niebiesko-czerwony od sterowania, ale gdzie tą wtyczkę wpiąć?
- wtyczka 8 jest od przełącznika sterowania.
Fotka wtyczek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b6 ... 34111.html
Gość, który to wymontował powiedział że wszystko co się dało to wypiął i tylko wiązka która przechodziła do komory silnika została obcięta, bo nie dało się jej wyjąć.
Ogólnie to wiem jak to podłaczyć żeby działało, ale bez tych wtyczek, a ja chciałbym je podłączyć na ich prawidłowe miejsce. A jak się nie da to trudno, poobcinam i podłączę i jakoś to bedzie.
Z góry dzięki za pomoc.
Podłączenie silniczków regulacji świateł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
dokładnie nie pomogę nie mam schematu do mk2. Ale zielona nr 5 i chyba też czarna 7 to wtyczki podłączane z tyłu do skrzynki przekaźników nowego typu, czyli po sierpniu 89, i będą najpewniej pasować w jedno tylko miejsce w niej. Czarne pojedyńsze 6 i 3 pewnie sa do połączenia ze sobą.
Jeśli masz starsze auto to oryginalnie tego nie podłączysz.
A jeśli nowsze ze schematem jakoś dasz radę.
Jeśli masz starsze auto to oryginalnie tego nie podłączysz.
A jeśli nowsze ze schematem jakoś dasz radę.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Tylko nr 5 podłaczany jest z tyłu skrzynki. I tutaj będzie potrzeba rzeżba. Nr 7 powinna być podłaczona do złączki w wiązce reflektorów (której to złączni prawdopodobnie nie masz). Złaczka ta jest połączona z nr 1 i 2, czyli brązowy ze złączki nr 7 jest rozgałęziony i idzie do 1 i 2, i to samo z czerwono-niebieskim.
Żółte przewody ze złączek 1 i 2 są połaczone z konektorkami zasilającymi światła krótkie, bezpośrednio przy kostce, którą nakładamy na żarówkę reflektora (w jeden konektorek zaciśnięte są dwa przewody).
Konektorek 4 podłaczasz do blaszki masowej, przy panelu z bezpiecznikami.
Konektorek 6 i 3 powinny być polaczone razem, a 5 wetknięte w płytkę z przekaźnikami. Ale ponieważ masz starą instalację, więc nie będzie pasowało.
Wywalasz więc złaczkę nr 5 i jeżeli chcesz jak najbardziej oryginalnie, to szaro-niebieski podłaczasz do pinu G8 w panelu bezpieczników, a żółty do pinu M2.
A jeżeli chcesz jak najprościej, to szaro- niebieski podłaczasz do szaro- niebieskiego przy właczniku świateł (masz bardzo blisko), a żółty do żółtego przy manetce od zmiany światęł.
Żółte przewody ze złączek 1 i 2 są połaczone z konektorkami zasilającymi światła krótkie, bezpośrednio przy kostce, którą nakładamy na żarówkę reflektora (w jeden konektorek zaciśnięte są dwa przewody).
Konektorek 4 podłaczasz do blaszki masowej, przy panelu z bezpiecznikami.
Konektorek 6 i 3 powinny być polaczone razem, a 5 wetknięte w płytkę z przekaźnikami. Ale ponieważ masz starą instalację, więc nie będzie pasowało.
Wywalasz więc złaczkę nr 5 i jeżeli chcesz jak najbardziej oryginalnie, to szaro-niebieski podłaczasz do pinu G8 w panelu bezpieczników, a żółty do pinu M2.
A jeżeli chcesz jak najprościej, to szaro- niebieski podłaczasz do szaro- niebieskiego przy właczniku świateł (masz bardzo blisko), a żółty do żółtego przy manetce od zmiany światęł.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Zrobiłem to po najmniejszej lini oporu, czyli podłączyłem się pod wyłącznik od świateł: brązowy do brązowego, niebiesko-szary do niebiesko-szarego a żółty do biało-czarnego, bo tam się pojawia napięcie po włączeniu świateł. Czerwono-niebieski wyprowadziłem do komory silnika i na razie tyle bo muszę jeszcze lampy wymienić, ale nie mam za bardzo czasu i muszę obczaić jak je w ogóle wymienić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości