Moduł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Moduł
mam pytanie w którym miejscu znajduje sie modul w golfie III bo podszas jazdy mi gasnie i nie moge odpalic przez kilka minut i potem znowu zapala i podobno to moze byc wlasnie modul ale nie moge go znalesc poodkrecalem prawie wszystko z deski rozdzielczej i nie widze go jak ktos wie to niech napisze
co to za silnczek masz ???? przeważnie w mk3 jest tzw moduł wzomcnienia nie znajdziesz go pod deska bo jest niejako zintegrowany z cewką zapłonową
bliżej bym się przyjrzał czujnikowi halla na aparcie zapłonowym
układ zapłonowy wykorzystuje efekt halla
oraz zapewnia stała wartość napięcia i energii
iskry zapłonowej we wszystkich warunkach pracy silnika
w skład układu wchodzą
-rozdzielacz zapłonu
-moduł elektroniczny wzmocnienia
-cewka zapłonowa
-mikroprocesor sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu
w silniku 2E jest jeszcze coś jak czujnik spalania stukowego
bliżej bym się przyjrzał czujnikowi halla na aparcie zapłonowym
układ zapłonowy wykorzystuje efekt halla
oraz zapewnia stała wartość napięcia i energii
iskry zapłonowej we wszystkich warunkach pracy silnika
w skład układu wchodzą
-rozdzielacz zapłonu
-moduł elektroniczny wzmocnienia
-cewka zapłonowa
-mikroprocesor sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu
w silniku 2E jest jeszcze coś jak czujnik spalania stukowego
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 19:47 przez dziejo, łącznie zmieniany 3 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
dziejo wymienił co to może być. Dla ułatwienia podpowiem ci najpierw zobacz czy jest iskra jak niechce palić. Jeśli niema to zwykle po przegrzaniu nie działa czujnik halla który jest w aparacie zapłonowy, lub cewka która jest całością z modułem wzmocnienia. Nic nie piszesz jaki typ silnika, może być jeszcze czujnik obrotów wału i 100 innych rzeczy. Na tym etapie znajomości budowy auta odradzam ci rozkręcanie czegokolwiek na chybił trafił, w końcu sam coś zepsujesz, nie wstyd jechać do speca z tym
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
dobra dzieki za rady cos bede kombinowal a dokladniej o moim samochodzie czyli golf III GL 1993r. 1.8 b ,90KM wersja Europe na 1-punktowym wtrysku.
A jeszcze mam jeden problem mianowicie cos mi komputer nie lacz bylem w 2 salonach samochodowych zeby podlaczyc go pod komputer al niestety nie laczy i nie moge sie dowiedziec jakie ma ewentualnie bledy, np ostatnio mi strasznie sie muli jak mu wcisne wiecej gazu co to moze yc oprocz zaplonu?
A jeszcze mam jeden problem mianowicie cos mi komputer nie lacz bylem w 2 salonach samochodowych zeby podlaczyc go pod komputer al niestety nie laczy i nie moge sie dowiedziec jakie ma ewentualnie bledy, np ostatnio mi strasznie sie muli jak mu wcisne wiecej gazu co to moze yc oprocz zaplonu?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
błąd ustawienia rzozrządu, stary katalizator, uszkodzona sonda lambda, zapchane filtry paliwa lub powietrza, świece, kable do świec, kopułka z palcem, pompa paliwa, i... 100 innych rzeczy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
a jak sie robi ten reset sterownika? rozrzad byl ustawiany katalizator i swiece i filtry powymieniane a sonde mozna w sumie wymienic, dobra moze teraz zaam troche glupie pytanie ale mechanikiem nie jestem i za bardzo nie wiem ale w ktorym miejscu jest filtr paliwa i jak on wyglada(nie smiac sie;])
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 22:26 przez trool85, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości