Zwalone łożysko koła przedniego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kevo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 11, 2005 19:53
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Zwalone łożysko koła przedniego

Post autor: Kevo » czw paź 20, 2005 08:53

Witam!
Mam kłopot polegający na tym, że padło mi łozysko w przednik kole. Objawy to ewidentny chrobot i szum. Jednak kłopot główny polega na problemie z identyfikacją strony. Zdjęcie obu kół i sprawdzanie nie przynosi odpowiedzi. Oba dość szybko blokują się i nie chcą toczyć. Stąd moje pytanie:
Czy po skręceniu kół w trakcie jazdy słychac będzie szum z obciążonego koła? czy może odciążonego? Przykładowo: skręt w lewo, dociążone koło zewnętrzne, czyli prawe. Czy jeśliby uszkodzone było właśnie to łożysko to hałas powinien się nasilić?
Czy może nie cackać się i zmienić łożyska w obu kołach?

I pytanie nr 2:
Po podniesieniu przodu oba amortyzatory w górnych zamocowaniach się ruszają. Nie sądzę żeby to był prawidłowy objaw. Co może być przyczyną?

Z góry dzięki za pomoc i rady.



banditas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn cze 27, 2005 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: banditas » czw paź 20, 2005 09:31

Witam . Odnośnie 1 pytania to lepiej wymienic obydwa łożyska gdyż prawdpodobnie po wymianie 1 padnie drugie taka złość rzeczy martwych :) koszt ok 90 zł komplet i jesli masz pojecie mechaniczne jako takie to sobie poradzisz bez problemu.

Pyt 2.
Amortyzatory w górnej części prawdopodobnie ruszaja sie dlatego gdyz sa uszkodzone łożysko górne kolumny MC Persona.

ps.a odnosnie tego buczenia przy jezdzie po łuku lewym, prawym to przeszukaj archiwum postów.

Pozdrawiam Banditas



Robroypl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: wt sty 11, 2005 00:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Robroypl » czw paź 20, 2005 09:50

U mnie wyło, i jak się okazało było to łożysko. Zmieniłem oba. Lewe było dobre, a padnięte było prawe i co ciekawe, przy skręcie w lewo czyli dociążeniu tego uszkodzenego prawego, przestawało wyć, natomiast przy skręcie w prawo, gdzie teoretycznie wewnętrzne (prawe) powinno być odciążone, wycie nie ustawało.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw paź 20, 2005 20:54

przy podnisionym golfie amortyzatory będą latać w górnej części bo opierają się na dzwonie dzięki talerzykom nad dzwonami a gdyby nie one to by spadły na dół.Górna guma mcpersona jest w kształcie stożka ściętego i wchodzi w dzwon który ma taki sam kształt no i wiadomo jak się rozsunie to jest lużne.



Awatar użytkownika
bartek1001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 18:01
Kontakt:

Post autor: bartek1001 » pt paź 21, 2005 08:03

ostatnio wymienialem lozyska w przodzie, moja rada- jedz do warsztatu zrob to na prasie bo predzej osiwiejesz niz je wymienisz recznie. I tak jak kolega pisal wymienia sie obydwa pozdrawiam


moj wolfik

Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » pt paź 21, 2005 08:34

Kladac noge na nadkolu wyczujesz wibracje i wtedy bedziesz wiedzial ktora strona. Ja tez chcialem zmieniac lozysko w kole przednim, jednak jak pojechalem do mechanika okazalo sie ze tyl mam do wymiany tylko poprostu tak przenosi halas ze slychac go z przodu. Dlatego skoro kreciles przednimi kolami to sprawdz i tyl. Lozyska na tyl sa duzo tansze niz na przod. Wymiane lozysk polecam jednak w warsztacie u mechanika. pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości