Witam!
Mam kłopot polegający na tym, że padło mi łozysko w przednik kole. Objawy to ewidentny chrobot i szum. Jednak kłopot główny polega na problemie z identyfikacją strony. Zdjęcie obu kół i sprawdzanie nie przynosi odpowiedzi. Oba dość szybko blokują się i nie chcą toczyć. Stąd moje pytanie:
Czy po skręceniu kół w trakcie jazdy słychac będzie szum z obciążonego koła? czy może odciążonego? Przykładowo: skręt w lewo, dociążone koło zewnętrzne, czyli prawe. Czy jeśliby uszkodzone było właśnie to łożysko to hałas powinien się nasilić?
Czy może nie cackać się i zmienić łożyska w obu kołach?
I pytanie nr 2:
Po podniesieniu przodu oba amortyzatory w górnych zamocowaniach się ruszają. Nie sądzę żeby to był prawidłowy objaw. Co może być przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc i rady.
Zwalone łożysko koła przedniego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Witam . Odnośnie 1 pytania to lepiej wymienic obydwa łożyska gdyż prawdpodobnie po wymianie 1 padnie drugie taka złość rzeczy martwych koszt ok 90 zł komplet i jesli masz pojecie mechaniczne jako takie to sobie poradzisz bez problemu.
Pyt 2.
Amortyzatory w górnej części prawdopodobnie ruszaja sie dlatego gdyz sa uszkodzone łożysko górne kolumny MC Persona.
ps.a odnosnie tego buczenia przy jezdzie po łuku lewym, prawym to przeszukaj archiwum postów.
Pozdrawiam Banditas
Pyt 2.
Amortyzatory w górnej części prawdopodobnie ruszaja sie dlatego gdyz sa uszkodzone łożysko górne kolumny MC Persona.
ps.a odnosnie tego buczenia przy jezdzie po łuku lewym, prawym to przeszukaj archiwum postów.
Pozdrawiam Banditas
U mnie wyło, i jak się okazało było to łożysko. Zmieniłem oba. Lewe było dobre, a padnięte było prawe i co ciekawe, przy skręcie w lewo czyli dociążeniu tego uszkodzenego prawego, przestawało wyć, natomiast przy skręcie w prawo, gdzie teoretycznie wewnętrzne (prawe) powinno być odciążone, wycie nie ustawało.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
przy podnisionym golfie amortyzatory będą latać w górnej części bo opierają się na dzwonie dzięki talerzykom nad dzwonami a gdyby nie one to by spadły na dół.Górna guma mcpersona jest w kształcie stożka ściętego i wchodzi w dzwon który ma taki sam kształt no i wiadomo jak się rozsunie to jest lużne.
- bartek1001
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 18:01
- Kontakt:
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kladac noge na nadkolu wyczujesz wibracje i wtedy bedziesz wiedzial ktora strona. Ja tez chcialem zmieniac lozysko w kole przednim, jednak jak pojechalem do mechanika okazalo sie ze tyl mam do wymiany tylko poprostu tak przenosi halas ze slychac go z przodu. Dlatego skoro kreciles przednimi kolami to sprawdz i tyl. Lozyska na tyl sa duzo tansze niz na przod. Wymiane lozysk polecam jednak w warsztacie u mechanika. pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości