Wentylator sam sie wlacza, na zimnym silniku tez

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

motorufus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw lut 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Wentylator sam sie wlacza, na zimnym silniku tez

Post autor: motorufus » czw cze 19, 2008 09:03

Witam wszystkich. Mam taki problem. Czasami podczas postoju samochodu, (silnik nie koniecznie gorący) włącza mi się wentylator. Nie jest to napewno wina czujnika w chłodnicy bo jak go odpinam to dalej wentylator chodzi. Nie jest to również wina zwarcia przewodów bo je sprawdziłem. Wentylator załączany jest przez przekaźnik u mnie oznaczony symbolem 220, a prąd do wentylatora doprowadzony jest z pominięciem czujnika przewodem czerownobiałym właśnie chyba od tego przekaźnika. Moje pytanie jest takie czy to normalne zjawisko. i czym jest sterowany ten przekaźnik (skąd bierze sygnał) bo czasami nawet 5 minut chodzi a chłodnica jest już ledwo ciepła. załącza go na 100 % ten przekaźnik bo jak go rozebrałem i ręcznie załączam palcem to zaczyna chodzić. prosze o pomoc bo w książce napraw nic nie znalazłem. Golf II 1,6 RF rok 86
Ostatnio zmieniony czw cze 19, 2008 19:29 przez motorufus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw cze 19, 2008 09:07

po odpieciu czujnika w chłodnicy powinien na 100% się wyłączyć coś masz namotane w instalacji


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

motorufus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw lut 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: motorufus » czw cze 19, 2008 09:19

norek111 pisze:po odpieciu czujnika w chłodnicy powinien na 100% się wyłączyć coś masz namotane w instalacji
Tłumacze ci że na sto procent instalacja jest oryginalna. mam wentylator z trzema stykami.
jeden przewód (czerwono biały) idzie bezpośrednio z pominięciem czujnika rozłączany kostką. Jak ją rozepne to wentylator przestaje chodzić. Sygnał z tego przewodu idzie od przekaźnika. Po pracy wstawie fotki to może będzie łatwiej dojść.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw cze 19, 2008 09:28

Witam :D
Odpięcie wtyczki czujnika niekoniecznie musi powodować wyłączenie wentylatora. Jest jeszcze drugie zasilanie wentylatora. To nic innego jak czujnik na gaźniku, po jego przedniej stronie. Dochodzi tam przewód barwy czarnej. Sam zobacz. Zewrzyj ten przewód z masa a wentylator ruszy. Widocznie gaźnik sie zbytnio nagrzewa. Albo ten czujnik na gaźniku się popsuł. Zawsze możesz odączyc wtyczkę od tego czujnika. Wiem że nowy kosztuje ok. 30 zł i jest to zamiennik. Ja go wymieniłem. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw cze 19, 2008 09:38

Ten czujnik steruje przekaźnikiem o którym była mowa. Czujnik podaje napięcie po przekroczeniu temperatury 70 stopni.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw cze 19, 2008 09:55

zodiak pisze:Ten czujnik steruje przekaźnikiem o którym była mowa. Czujnik podaje napięcie po przekroczeniu temperatury 70 stopni.
upss tego to niewiedziałem :pub:



motorufus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw lut 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: motorufus » czw cze 19, 2008 10:32

wielkie dzięki. właśnie tego mi było trzeba. Co przwda znalazłem na schemacie elektrycznym czujnik o wartości 70 stopni ale nie miałem pojęcia że znajduje się on w gaźniku. Tak swoją drogą to jaki jest sens takiego rozwiązania skoro w upalne dni może to spowodować załączenie wentylatora i rozładowanie aku. No chyba że przy prawidłowo działającym czujniku takie zjawisko nie występuje. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc macie u mnie punkcik. Wreszcie wiem gdzie szukać :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 287 gości