Jaki olej do wspomagania?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Jaki olej do wspomagania?

Post autor: wtct » wt cze 17, 2008 13:26

Witam,

Mam problemy ze wspomaganiem i nie wiem jaki powinien być wlany oryginalnie olej.
Nie chodzi mi o to w jakim kolorze ma być ten olej lecz czy syntetyk czy mineralny.

Aktualnie wlalem febi 6161 syntetyczny i wspomaganie jest slabe na oponach 195/50R15.

Czy ktoś wie jaki powinien być olej w golfie 1.9TDI AFN 1997 rok? W vw podaja tylko nr oleju.

Pozdrawiam
Wojciech

[ Dodano: Wto Cze 17, 2008 13:41 ]
To co mi udało się znaleźć na stronie www.febi.com

"Olej hydrauliczny dla hydrauliki centralnej, wspomagania układu kierowniczego i regulacji poziomu 06161 G 004 000 M2
pasuje dla VW"

A w vw etka pisze, że do golfa powinien być olej "G 002 000" ale juz go nie produkują i jego zamiennikiem od 01/02/2006 jest olej "G 004 000 M2".

Czyli olej mam prawidlowy, taki sam jak leja aktualnie w vw.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt cze 17, 2008 13:43

no ale w czym problem ???



wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » wt cze 17, 2008 13:47

dziejo pisze:no ale w czym problem ???
Słabe wspomaganie i szukam powodów...



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » wt cze 17, 2008 13:47

febi 6161 jest to płyn syntetyczny żółty, w wiekszości aut leje się czerwony czyli z febiego to jest 6162, może być tak że albo cały układ jest zapowietrzony albo jakieś zanieczyszczenia ma, musisz to sprawdzic


the mechanic

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » wt cze 17, 2008 13:50

adamgti pisze:febi 6161 jest to płyn syntetyczny żółty
Niedawno zmienił się jego kolor na jasno zielony. Tak podaje producent.
Zapowietrzenie raczej odpada, bo plyn nie pieni sie a uklad zostal odpowietrzony po zmianie oleju. Dodam ze wspomaganie czasami chodzi lekko. A co do tych zanieczyszczeń to jak przeczyścić?



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » wt cze 17, 2008 13:55

wtct pisze:
adamgti pisze:febi 6161 jest to płyn syntetyczny żółty
Niedawno zmienił się jego kolor na jasno zielony. Tak podaje producent.
Zapowietrzenie raczej odpada, bo plyn nie pieni sie a uklad zostal odpowietrzony po zmianie oleju. Dodam ze wspomaganie czasami chodzi lekko. A co do tych zanieczyszczeń to jak przeczyścić?
ja kiedyś tak miałem że sie przycinało, przeczyściłem ale w moim przypadku to musiałem magiel rozbierać...nie wiem jak to moze u Ciebie wygladać


the mechanic

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » wt cze 17, 2008 14:46

adamgti pisze:ja kiedyś tak miałem że sie przycinało, przeczyściłem ale w moim przypadku to musiałem magiel rozbierać...nie wiem jak to moze u Ciebie wygladać
I po tym już wszystko chodziło w porządku? Co czyściłeś, kanaliki gdzie płynie olej wspomagania?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » wt cze 17, 2008 15:22

wtct pisze:
adamgti pisze:ja kiedyś tak miałem że sie przycinało, przeczyściłem ale w moim przypadku to musiałem magiel rozbierać...nie wiem jak to moze u Ciebie wygladać
I po tym już wszystko chodziło w porządku? Co czyściłeś, kanaliki gdzie płynie olej wspomagania?

Pozdrawiam
tak,a później trzeba dobrze sprężarką wydmuchać,u mnie sie sprawdziło,trochę dużo roboty ale mniejszym kosztem niz całą maglownice wymienić


the mechanic

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » śr cze 18, 2008 16:32

Dodam, że dokręcałem też śrubę kasującą luz na listwie ale zgodnie z instrukcja, kierownica po skrecie sama odbija. Czy możliwe jest, że przy obciążeniu tam coś hamuje?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » śr cze 18, 2008 16:37

wtct pisze:Dodam, że dokręcałem też śrubę kasującą luz na listwie ale zgodnie z instrukcja, kierownica po skrecie sama odbija. Czy możliwe jest, że przy obciążeniu tam coś hamuje?

Pozdrawiam
taki efekt blokowania może występować jak za mocno skręcisz tą śrubę którą sie reguluje luz


the mechanic

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » śr cze 18, 2008 16:42

adamgti pisze:taki efekt blokowania może występować jak za mocno skręcisz tą śrubę którą sie reguluje luz
Nawet jak jeszcze wyczuwam stuki przy szybkim kreceniu lewo/prawo ?



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » śr cze 18, 2008 16:45

wtct pisze:
adamgti pisze:taki efekt blokowania może występować jak za mocno skręcisz tą śrubę którą sie reguluje luz
Nawet jak jeszcze wyczuwam stuki przy szybkim kreceniu lewo/prawo ?
a czy te stuki napewno dochodzą z kolumny? a może Ci drążki stukają albo końcówki


the mechanic

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » śr cze 18, 2008 16:47

adamgti pisze:a czy te stuki napewno dochodzą z kolumny? a może Ci drążki stukają albo końcówki
na 100% z kolumny, drążki i koncówki nie mają żadnych luzów. Może tam poprostu ma sobie tak stukać na tej listwie i odkręcić troche tą śrube?



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » śr cze 18, 2008 16:49

wtct pisze:
adamgti pisze:a czy te stuki napewno dochodzą z kolumny? a może Ci drążki stukają albo końcówki
na 100% z kolumny, drążki i koncówki nie mają żadnych luzów. Może tam poprostu ma sobie tak stukać na tej listwie i odkręcić troche tą śrube?
nie nie tam nie powinno nic stukać, tą śrubę trzeba tak dokręcić żeby nie było luzu ale żeby też nie było za mocno dokręcone bo będzie lipa

[ Dodano: 18 Cze 2008 16:50 ]
ale może już masz tak wyrobiony magiel ze tą śrubą nie da się luzu zniwelować?


the mechanic

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 352 gości