Cieknący płyn od wspomagania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Cieknący płyn od wspomagania

Post autor: carter19 » pn cze 16, 2008 10:57

Witam.
Ostatnio zdjąłem przednie prawe koło i widze że jest tam troche mokro(chyba to płyn od wspomagania). wycieka poprzez drążek kierowniczy. Na drążku jest guma, miała ona luźną opaskę więc założyłem i ścisnąłem nową opaskę, ale o ile sie orientuje to ta guma chroni przed dostaniem się zanieczyszczeń do układu a nie przed wyciekiem oleju z układu kierowniczego.
Wydaje mi się że pewnie trzeba będzie wymienić jakiś simering....ale ja sie nie znam, nigdy tego nie rozbierałem. Pomóżcie, czy mam się koniecznie z tym udać do mechanika, ile może za to wziąć i czy mogę z tym jeszcze chwile jeździć...
Z góry dziękuje



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 16, 2008 11:04

wyciek płynu nie wróży niczego dobrego tym bardziej ze jest to ukłąd wysokiego ciśnienia
wystarczy moim zdaniem wymienić uszczelniacz



carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » pn cze 16, 2008 11:05

masz na myśli tylko tą gumę na drążku???
Niestety pragnę zaznaczyć że oleju jest poniżej minimum.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 16, 2008 11:05




carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » pn cze 16, 2008 11:29

no dobra tyle że ja nie mam nawet kanału więc sam tego nie zrobie. Ile może kosztować naprawa u mechanika??i czy coś sie stanie jak bede jeszcze jezdził z małą iloscia oleju?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 16, 2008 11:33

carter19 pisze: czy coś sie stanie jak bede jeszcze jezdził z małą iloscia oleju?

- wspomaganie mozę nie działac prwidłowo
- pompa wspomagania moze uledz uszkodzeniu
- to jest bezpieczeństwo twoje i innych nie wiadomo kiedy wysadzi ci cały płyn i w rezultacie mozę zblokować kierownicę
maglowinica nie jest przystosowane do pracy na " sucho "



carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » śr cze 18, 2008 14:30

leje tylko z jednej strony(a raczej kapie), możliwe że wystarczy wymienic tylko simmering albo oring?
Byłem w kilku pobliskich warsztatach i skierowali mnie tylko do jednego a ten mówi: "niezależnie od marki, modelu, rocznika, regeneracja układu 480zł" , nawet tego nie widział tylko odrazu powiedział żeby mu przywieźć wymontowaną pompe....

A może to nie pompa??

No wiecie, kupując auto wyskoczyłem całkiem z kasy a teraz jeszcze to....


Czekam na pomysły i porady
Pozdrawiam



TSK27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:22
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: TSK27 » śr cze 18, 2008 14:53

Skoro leje się (kapie) koło drążka to nie pompa tylko uszczelniacz jesli nie ma luzów na maglownicy wystarczy wymiana na nowy a jeśli są luzy to maglownica do wymiany lub regeneracji



carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » śr cze 18, 2008 15:03

jak sprawdzić czy są luzy na maglownicy? Czy luzy na maglownicy będą się objawiać luzami na kierownicy?

Czy uszczelniacz bedzie ciezko wymienic mechanikowi??? tzn czy mu długo zejdzie i ile moze to kosztować?? Przy okazji trzeba robić zbieżność...??



TSK27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:22
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: TSK27 » śr cze 18, 2008 15:18

U mnie jest tak... leci mi z prawej strony z uszczelniacza do tego maglownica mi zgrzyta i mam wyraźne luzy na kierownicy więc sprawa jest jasna. kupiłem maglownice od znajomego ze szrotu za 150zeta ( całe szczeście jest w bdb stanie ) W piątek wymieniam i zobaczymy. Z uszczelniaczem az tak duzo roboty nie ma, co do cen to uszczelniacz pewnie jakies grosze a robocizna nie mam pojęcia



carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » śr cze 18, 2008 16:05

mi nic nie zgrzyta, jedynymi namacalnymi objawami są:
-w lewo kręci się dużo lżej niż w prawo
-przy kreceniu w prawo w czasie jazdy kiera bardziej chce wrócić do środkowego położenia niż przy kręceniu w lewo
-lekko ściąga na lewo ale to chyba sprawa zbieżności

[ Dodano: 18 Cze 2008 16:33 ]
mam nadzieje że szybko znajde kogoś kto sie tego podejmie...

Ale mam jeszcze pytanko co do płynu:
mam 2 cm poniżej minimum, nie chce mi sie kupować opakowania bo opakowanie ma 0,9 a akurat tyle wchodzi do układu(tak przynajmniej gdzies przeczytałem) i pewnie po naprawie trzeba zalać całe nowe. Czy można do tego dolać czegoś innego??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 18, 2008 18:35

Nie osczędzaj, do układu wchodzi niecałe 0,8 a butelka ma litr, to starczy na dolewkę teraz. Po robocie i tak wypada przynajmniej dwa razy olej zmienić żeby wypłukać układ. A koszt oleju ma się nijak do kosztu regeneracji maglownicy, chyba że spróbujesz sam zmienić zestaw uszczelek (który i tak jest drogi) - opis jest na forum


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » śr cze 18, 2008 21:20

oglądał to pewien kolega, powiedział że jego zdaniem trzeba zregenerować maglownicę, ile może kosztować regeneracja??



TSK27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:22
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: TSK27 » śr cze 18, 2008 21:50

Jakieś 400zł



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 300 gości