Brzęczyk ciśnienia oleju.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KickAss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 15:25
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
Kontakt:

Brzęczyk ciśnienia oleju.

Post autor: KickAss » wt cze 03, 2008 23:25

Witam.

Sprawa przedstawia się tak:
Jak już kiedyś pisałem odcinało mi prędkościomierz i zerowało trip meter. Teraz już nie zeruje i nie odcina (miałem przerwę w obwodzie elektrycznym). Po usunięciu awarii okazało się, że już wszystko cacy tylko teraz pojawiło się takie cudo, że na wolnych obrotach (czasami) załącza mi brzęczyk. Nie miga kontrolka, nic innego się nie dzieje. Tylko sam brzęczyk. Przed "naprawą" odcięcia zegarów, kiedy to dało się jeszcze poprawnie odczytać obroty silnika ustawiłem je na jakieś 800 rpm na wolnych. Teraz, kiedy brzęczyk się załącza da się to obejść przez podkręcenie wolnych obrotów (na ucho, bo odczyt przekłamuje) do jakichś 1100 - 1200 rpm. Czyli trochę w plechy na paliwie.

Poczytałem na forum i doszedłem do wniosku, że może to wina wieku mojego VWeja, że puszcza ciśnienie. ale jak przestawiłem wyświetlacz w tryb obrotomierza to się okazało że wskazuje mi różne głupoty, skacze raz na tysiąc kilka raz ledwie kilkadziesiąt. Jak dodam gazu to przeważnie siada do zera i wogóle cuda niewidy pokazuje. Wniosek - nie ma się co wczytywać we wskazania.
Koniec końców doszedłem do wniosku, że być może czujnik ciśnienia oleju odpowiedzialny za wskazania przy wolnych obrotach "odczuwa" dobrze, tylko żle interpretuje obrtoty silnika i wychodzą mu głupoty. Więc może jak dopracuję wskazania (raczej odczyt) obrotów przez elektronikę to brzęczyk nie będzie się przyznawał do obecności?!?

Moje pytanie: czy dobrze wnioskuję a jak nie to czego mam szukać bo nie chciałbym od razu lecieć do mechanika i wywalić ileś kasy na sprawdzenie ciśnienia.


Co nie może zabić to wzmocni...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350085#1350085]Mój Golfstrom[/url] - cały czas dłubę...
Zapraszam do komentarzy!!!

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr cze 04, 2008 08:50

kiedys mialem podobny problem z tym buzerem ale w mk2, po przegazowaniu bylo ok, kontrolka od oleju nie palila w czasi pracy silnika
po wymianie czujnika ok - nie iwm jak u ciebie ale w mk2 sa 2 czujniki -jeden od buzera a drugi od kontrolki



Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » śr cze 04, 2008 12:39

Zaczął bym od wymiany filtru oleju. Jak dawno miałeś zmieniany olej?
Możesz mieć uszkodzony czujnik niskiego ciśnienia (0,15-0,45 bar)(u mnie brązowy). Gdy silnik nie pracuje ma on zwarcie do masy, gdy silnik uruchomisz ma mieć przerwę. Drugi czujnik jest od wysokiego ciśnienia (1,4 bar+-0,2)(u mnie czarny). Gdy silnik nie pracuje masz na nim przerwę, przy uruchomionym siniku masz mieć zwarcie do masy. Kolory czujników możesz mieć inne. Musisz posiadać do tego pomiaru jakiś miernik, najlepiej elektroniczny. Czujniki mogą pracować prawidłowo. Przyczyna tkwić może jeszcze w elektronice, która to odczytuje owe sygnały. Obydwa czujniki uruchamiają brzęczyk i kontrolkę smarowania.


VWpower Golf

Awatar użytkownika
KickAss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 15:25
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
Kontakt:

Post autor: KickAss » śr cze 04, 2008 21:34

agrala pisze:po przegazowaniu bylo ok
Dokładnie tak samo się dzieje.
GENE pisze:czujnik niskiego ciśnienia (0,15-0,45 bar)(u mnie brązowy).Drugi czujnik jest od wysokiego ciśnienia (1,4 bar+-0,2)(u mnie czarny).
OK mam taki miernik więc mogę to sprawdzić, tylko podpowiedz gdzie ich szukać.
GENE pisze:Przyczyna tkwić może jeszcze w elektronice, która to odczytuje owe sygnały.
No właśnie tak też myślę (zakładając, że czujniki są sprawne), bo wskazania obrotomierza na wyświetlazu wariują. Kiedy wskazywał dobrze (obrotek) to brzęczyk się nie odzywał.


Co nie może zabić to wzmocni...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350085#1350085]Mój Golfstrom[/url] - cały czas dłubę...
Zapraszam do komentarzy!!!

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » czw cze 05, 2008 10:10

Czujniki powinny być umiejscowione z tyłu lub przodu głowicy. Do czujnika wysokiego ciśnienia (czarnego) idzie żółty przewód, a do niskiego ciśnienia (brązowy) idzie niebieski przewód. Kolory mogą być inne przy twoim typie silnika . Jeśli możesz i masz czym ,to zrób kilka fotek silnika. Musisz zdjąć osłonę górną silnika, aby dojść do głowicy.


VWpower Golf

Awatar użytkownika
KickAss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 15:25
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
Kontakt:

Post autor: KickAss » sob cze 07, 2008 04:44

OK. Jak tylko trzepne fotki to zamieszczę.


Co nie może zabić to wzmocni...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350085#1350085]Mój Golfstrom[/url] - cały czas dłubę...
Zapraszam do komentarzy!!!

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » wt cze 17, 2008 12:11

KickAss zrobiłeś te fotki silnika? To wrzucaj je na forum, to ci pomożemy.


VWpower Golf

Awatar użytkownika
KickAss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 15:25
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
Kontakt:

Post autor: KickAss » wt cze 17, 2008 23:07

Ok. Już wrzucam (trochę zarobiony byłem ostatnio):
Obrazek Obrazek Obrazek

Tak z grubsza wygląda przedział silnika w moim golfie. Dodatkowy problem, że poprzedni właściciel lubował się widocznie w przeróbkach własnej inwencji i przewodów to ci u mnie dostatek. :kupa:
Ostatnio zmieniony wt cze 17, 2008 23:11 przez KickAss, łącznie zmieniany 1 raz.


Co nie może zabić to wzmocni...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350085#1350085]Mój Golfstrom[/url] - cały czas dłubę...
Zapraszam do komentarzy!!!

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » sob sie 30, 2008 07:59

KickAss podaję ci lokalizację czujników ciśnienia oleju na poniższym zdjęciu. Który z nich jest od jakiego ciśnienia musisz sam pomierzyć miernikiem.

Obrazek


VWpower Golf

siwy_1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: czw lip 17, 2008 20:14
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: siwy_1989 » pn wrz 01, 2008 00:12

pomierz czujniki, jesli są dobre to niestety przyczyny możesz szukać w głębi silnika. Kumplowi w mk2 też się rozbrzęczał. Czujniki były diobre. Okazało się że panewki były walnięte;/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 242 gości