Jak dobrać prędkość obrotową

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
m4st3rm1nd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lis 28, 2006 13:39
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Jak dobrać prędkość obrotową

Post autor: m4st3rm1nd » pn cze 16, 2008 21:41

Witam. Czy wiecie może o co chodzi z maksymalnym momentem obrotowym i maksymalną mocą? Mi się wydaje że najlepiej jest jeździć w zakresie obrotów pomiędzy max momentem obrotowym a max mocą. Czy to prawda? W moim golfiku maksymalny moment to 118 Nm przy 2700 obr/min, a maksymalna moc to 70 KM przy 5200 obr/min. Czyli powinienem jeździć na obrotach od 2700 do 5200? Trochę wydaje mi się to dziwne, bo już przy ok 4000 obr w samochodzie jest cholernie głośno... Nie wkręcałem go na więcej niż ok 4300 obr/min. Jeśli wiecie coś na ten temat to będę wdzięczny za odpowiedź. Pzdr :pub:

PS. Szukałem tematu na forum ale jakoś nie znalazłem, jeśli jednak ktoś o tym pisał to sorry za powtórkę (link do tematu mile widziany)
Ostatnio zmieniony pn cze 16, 2008 21:42 przez m4st3rm1nd, łącznie zmieniany 1 raz.


vwgolf4ever
[img]http://img.userbars.pl/53/10550.gif[/img]
[img]http://img.userbars.pl/84/16663.png[/img]

[color=red][size=134]IT'S ALWAYS BETTER TO POST IN AN EXISTING THREAD THAN TO START A NEW ONE[/size][/color]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 16, 2008 22:09

m4st3rm1nd pisze:ale jakoś nie znalazłem
to jest raczej temat ogólnie motoryzacyjny. Zalecane sposoby jazdy są różne, zależy od typu silnika (bena diesel, wysoko i nisko obrotowe).
Proekologiczne zalecenia mówią właściwie o utrzymywaniu niskich obrotów np trójka przy trzydizestu, czwórka przy czterdziestu km/h), tyczy się to wszystkich właściwie silników na wtrysku. Ale to przesada - stajemy się zawalidrogami.
Moim zdaniem optymalnie będzie przyśpieszać dość ostro do żądanej prędkości z wkręcaniem na wysokie obroty powiedzmy rzędu 5000, a po osiągnięciu tej prędkości toczenie się z minimalnie wciśniętym gazem na jak najwyższym biegu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg

Post autor: greg » pn cze 16, 2008 22:40

m4st3rm1nd, tak naprawdę zależy to nie tyle w którym momencie masz najwyższy moment a w którym najwyższą moc tylko zakres obrotów gdzie masz mniej więcej od 75 do 100% momentu obrotowego i jak najwięcej mocy - dla przykładu masz tu mój silnik -1,4 i jak widzisz moment obrotowy jest użyteczny w zakresie 2000 - 4500 ale przy 2000 ma bardzo mało mocy , która dopiero od około 3000 obr/min jest do przyjęcia ale.. zanim uzyskam max mocy - monet jest na tyle niski że samochód będzie wył a nie przyspieszał - czyli do 4500 obr/min. niżej masz silnik 1,6 gdzie jest już inna sytuacja- moment jest użyteczny w zakresie 3000 -6500 i moc identycznie - ten samochód ciągnie od 3 do 6,5 i tu nie będzie ze wyje i nie przyspiesza.
Obrazek



Awatar użytkownika
m4st3rm1nd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lis 28, 2006 13:39
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: m4st3rm1nd » pn cze 16, 2008 22:53

wielkie dzięki panowie, teraz jest to nieco jaśniejsze dla mnie :pub:


vwgolf4ever
[img]http://img.userbars.pl/53/10550.gif[/img]
[img]http://img.userbars.pl/84/16663.png[/img]

[color=red][size=134]IT'S ALWAYS BETTER TO POST IN AN EXISTING THREAD THAN TO START A NEW ONE[/size][/color]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 496 gości