Zmulony, slabo przyspiesza, wzroslo zuzycie chwilowe paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz cze 15, 2008 22:17

To prawda. Skoro z dnia na dzień to tak jak wcześniej ustaliliśmy- będzie to sonda lub felerne paliwo. :bigok:



elektro232
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob cze 14, 2008 17:27
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: elektro232 » pn cze 16, 2008 01:53

lukasfenix pisze:Tak, wkłuwaj się w kabel, nie rozpinaj wtyczek bo wtedy zerwane jest połączenie miedzy ECU a Lambdą. Inaczej nie sprawdzisz jaki leci sygnał( ile V ) od sądy lambda.


[ Dodano: 15 Cze 2008 21:31 ]
Jednak jeśli chcesz wypiąć wtykę to podpinaj się pod sondę!! nie pod przewód. sonda wytwarza sama z siebie napięcie..poprzez reakcje chyba chemiczna wytwarzaną przy spalaniu.
jedni mówią że od 0,2 do 1V u znajomego wskazuje od 0,1 do 1V na nowej NGK.
Sonda lambda jest wykonana z ceramicznego stopu platyny i cyrkonu w ten sposów że po rozgrzaniu jej do 300 stopni celsujsza różnica steżenia tlenu pomiedzy otoczeniem a komorą wypełnioną spalinami jej elektrody potrafią wytworzyc napiecie do 1V (w dużym uproszczeniu). Sondy lambda w ogólnej klasyfikacji dzieli się na takie z 1 kabelkiem (szerokopasmowe) i z 3 lub 4 kabelkami (selektywne- z podgrzewaczem).
Zalezność: im mniej tlenu w spalinach tym wyzsze napiecie.

Kolega pisze o jednym przewodzie wiec w ostateczności jezeli masz watpliwości co do działania twojej sondy proponuje zrobic tak:

Podlączyc kabel z sondy do miernika odpinajac go od instalacji żeby sie pozniej nie poparzyc zrób to na zimnym motorze
Odpalic motor bez wpietej juz wtedy sondy, około 10 minut niech pochodzi na biegu jałowym.
Po tym czasie wprowadz silnik na obroty i sproboj przy wcisnietych hamulcach ruszyć na 4. Kiedy silnik zacznie sie dławić sprawdz czy jest rożnica miedzy odczytem z sondy pod obciążeniem silnika a odczytem na biegu jałowym . Jeśli bedzie wystepowała roznica >0,4v sonda jest sprawna. jezeli roznica jest mniejsza sonda jak koledzy wspomnieli jest zanieczyszczona nagarem lub jej elektrody są już nadpalone. Jezeli nagarem została zabrudzona da sie delikatnie oczyscic. jezeli bedzie czysta to prawdopodobnie kwalifikuje się do wymiany.
Powyższy opis jest tylko "szybkim " sposobem sprawdzenia sondy której diagnostyka powinna byc wykonana na podstawie odczytów z sterownika bądz na oscyloskopie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 305 gości