Zmulony, slabo przyspiesza, wzroslo zuzycie chwilowe paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Zmulony, slabo przyspiesza, wzroslo zuzycie chwilowe paliwa

Post autor: rekin01 » ndz cze 15, 2008 16:05

Od jakiegoś czasu zauważyłem,że moje auto się zmuliło.Jakoś słabo przyśpiesza,mam wrażenie,że wcześniej miało lepszy wymiot.Oprócz tego na komputerze pokładowym zużycie chwilowe paliwa na tej samej trasie wzrosło o jakieś 1,0-1,5 litra.Co może być tego przyczyną?Jak zdiagnozować usterkę?
Ostatnio zmieniony ndz cze 15, 2008 18:37 przez rekin01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » ndz cze 15, 2008 16:34

Sprawdzales sande ?? może masz zapchany filtr powietrza


posłużę Vagiem

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » ndz cze 15, 2008 17:26

Dzaba83, Filtr powietrza jest nowy,a sondy nie sprawdzałem.Jak to zrobić i gdzie wogóle jej szukać?



Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » ndz cze 15, 2008 17:34

rekin01 pisze:Dzaba83, Filtr powietrza jest nowy,a sondy nie sprawdzałem.Jak to zrobić i gdzie wogóle jej szukać?
sonde lambde masz w kolektorze wylotowym mniej wiecej tak gdzie z 4 rurek robi sie jedna


Obrazek
Służę pomocą z VAG

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » ndz cze 15, 2008 17:58

No dobra,a jak ją sprawdzić?



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz cze 15, 2008 18:32

Witam. Przekłuwasz szpilką pomiarową czarny przewód sygnałowy sondy, podłączasz w tym miejscu dodatnią końcówkę woltomierza, końcówkę ujemną do masy, włączasz zapłon - napięcie powinno wynosić ok. 0,45 V. Następnie sprawdzasz to samo przy uruchomionym silniku. Po nagrzaniu silnika napięcie powinno się zmieniać w zakresie 0,2 - 0,8 - 0,2 V z częstotliwością ok. 1 razu na sek.
Sprawdzaj miernikiem analogowym, bo większość elektronicznych głupieje. :chytry: Cyfrowe mierniki sa zazwyczaj za wolne---chyba ze maja bargraf(chyba tak się nazywa linijka ponizej)Ona szybciej reaguje.Tylko oscyloskop moze pokazac i zdiagnozowac sonde poprawnie.
Powodzenia. PozdraVWiam.



Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » ndz cze 15, 2008 18:59

Dokladnie tak jak opisał lukasfenix,


posłużę Vagiem

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » ndz cze 15, 2008 20:57

lukasfenix, Mam taką sondę z jednym kabelkiem.Jak rozepnę wtyczkę i podłączę się woltomierzem od strony sondy i do masy to będzie dobrze?



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz cze 15, 2008 21:12

Sonda jest podłączona do kompa informując go o składzie mieszanki. Najlepiej jak byś wpiął się właśnie w ten jeden przewód tzw "sygnał". Pamiętaj żeby był podpięty do sondy.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » ndz cze 15, 2008 21:15

lukasfenix, Czyli nie mogę rozpiąć kostki,tylko trzeba się wkłuć w kabel?



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz cze 15, 2008 21:28

Tak, wkłuwaj się w kabel, nie rozpinaj wtyczek bo wtedy zerwane jest połączenie miedzy ECU a Lambdą. Inaczej nie sprawdzisz jaki leci sygnał( ile V ) od sądy lambda.

[ Dodano: 15 Cze 2008 21:31 ]
Jednak jeśli chcesz wypiąć wtykę to podpinaj się pod sondę!! nie pod przewód. sonda wytwarza sama z siebie napięcie..poprzez reakcje chyba chemiczna wytwarzaną przy spalaniu.
jedni mówią że od 0,2 do 1V u znajomego wskazuje od 0,1 do 1V na nowej NGK.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » ndz cze 15, 2008 21:32

lukasfenix, OK,jutro sprawdzę,a czy gdybym zatankował jakieś felerne paliwo mógłbym mieć takie objawy?



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz cze 15, 2008 21:42

Jeśli jeździsz cały czas w cyklu miejskim to możliwe że lambda dostała nagaru. Wtedy wypadało by wyjechać za miasto i troszkę autko przegonić.
Inną sprawą jest kat ( jeśli posiadasz) który mógł się już nieźle przytkać i stąd ten niedostatek mocy i spalanie na wyższym poziomie.

[ Dodano: 15 Cze 2008 21:43 ]
Tak, możliwe że wina tkwi w paliwie marnej jakości.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » ndz cze 15, 2008 22:07

Wydaje mi się,że gdyby to był katalizator,to spadek mocy byłby stopniowy,a mi stało się to z dnia na dzień.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 390 gości