Brak iskry! cewka? aparat? komputer??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jeśli chcesz dokładnie zgłębić budowę to załączam schemat wewnętrzny (blokowy) czujnika Halla stosowanego w aparacie zapłonowym VW.
Wewnątrz jest sensor Halla, stabilizator napięcia, układ kształtowania impulsu i tranzystor wykonawczy. Cały element może być zasilany napięciem stałym od 4,5 do 24 V. Układ można obciążać maksymalnie do 40mA na wyjściu stąd łatwo go uszkodzić przy nieumiejętnym sprawdzaniu (np. żarówką) stąd preferuję miernik. Oczywiście można też LEDem bo ten pobiera prąd około 20mA.
Wewnątrz jest sensor Halla, stabilizator napięcia, układ kształtowania impulsu i tranzystor wykonawczy. Cały element może być zasilany napięciem stałym od 4,5 do 24 V. Układ można obciążać maksymalnie do 40mA na wyjściu stąd łatwo go uszkodzić przy nieumiejętnym sprawdzaniu (np. żarówką) stąd preferuję miernik. Oczywiście można też LEDem bo ten pobiera prąd około 20mA.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Dzięki twoim radom zodiak przygotowałem sobie możliwość podłączenia LED w strategicznych miejscach tj. przy Hallu i przy cewce aby była możliwość sprawdzenia impulsów gdy silnik przestanie pracować Jednocześnie podłączyłem do nóżek sterujących przekaźnika pompą paliwa drugą diodę LED. Gdy ona świeci mam pewność, że impulsy z Halla dochodzą do ECM, a ten zamienia je w sygnał sterujący pompą paliwa (aby nie było potrzeby nasłuchiwać czy ona pracuje). Ta druga dioda to tak na wypadek gdyby się okazało, że Hall robi impulsy a cewce lub wzmacniaczu ich brak. Jeżdżę tak i czekam aż to coś co mnie drażni da o sobie znać. Jak na razie nic się nie dzieje. Pisałeś, że układ wytrzymuje 40 mA na wyjściu. Czy można zmierzyć prad na wyjściu oczywiście miliamperomierzem, bo czytałem post w którym ktoś narzekał że padł mu któryś kolejny czujnik i sugerował, że może te czujniki coś uszkadza. Może problemy powoduje za duży prąd na wyjściu spowodowany uszkodzeniem instalacji lub ECM. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
JaroW
Z uwagi na to, że czujnik podaje impulsy to raczej trudno zmierzyć prąd jakim jest obciążany na wyjściu.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to zmierzenie oscyloskopem (włączenie w szereg za czujnikiem rezystora i obserwacja oscyloskopem spadku napięcia na tym rezystorze, potem tylko prawo Ohma).
Ale ta metoda wydaje mi się raczej skomplikowana jak na "domowe" warunki.
Ale........ można spróbować tak ustawić czujnik (oś w aparacie zapłonowym) aby przy zgaszonym silniku na wyjściu czujnika była podawana masa (dioda świeci ) i w tedy w szereg z wyjściem włączyć miliamperomierz i odczytać pobór prądu (oczywiście bez diody LED!). Ale nie wiem czy przy pracy silnika i jakimś uszkodzeniu komputera prąd się nie zmienia. Jakąś orientację może to jednak dać.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to zmierzenie oscyloskopem (włączenie w szereg za czujnikiem rezystora i obserwacja oscyloskopem spadku napięcia na tym rezystorze, potem tylko prawo Ohma).
Ale ta metoda wydaje mi się raczej skomplikowana jak na "domowe" warunki.
Ale........ można spróbować tak ustawić czujnik (oś w aparacie zapłonowym) aby przy zgaszonym silniku na wyjściu czujnika była podawana masa (dioda świeci ) i w tedy w szereg z wyjściem włączyć miliamperomierz i odczytać pobór prądu (oczywiście bez diody LED!). Ale nie wiem czy przy pracy silnika i jakimś uszkodzeniu komputera prąd się nie zmienia. Jakąś orientację może to jednak dać.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Dokładnie ten sposób miałem na myśli, ale opisałem go mało precyzyjnie. W związku z tym że po prostu muszę czekać na pojawienie się usterki to siedzę i kombinuje. Może ta nasza wymiana zdań komuś się jeszcze przyda bo jak czytam na forum to problemy z zanikającą iskrą w MK3 są dosyć powszechnezodiak pisze:Ale........ można spróbować tak ustawić czujnik (oś w aparacie zapłonowym) aby przy zgaszonym silniku na wyjściu czujnika była podawana masa (dioda świeci ) i w tedy w szereg z wyjściem włączyć miliamperomierz i odczytać pobór prądu (oczywiście bez diody LED!).
JaroW
- Dyziu14021991
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
- Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
- Kontakt:
przy braku iskry proponuje zrobić tak :
wyjąc przewód idacy z cewki do kopułki z kopułki i umiescić go przy klemie minus (wcisnąc miedzy kable przy klemie)
wyjąc przewód od czujnika Halla
przekecic kluczyk na zapłon
dodatkowym kabelkiem połaczac środkowy kabelek od czujnika halla z minusem
pojawinie sie iskry świadzczy że mamy dobrą cewke a uszkodzony mamy czujnik halla o ile palec i kopułka jest ok
u mnie tak akurat było ,jechałem ,auto nagle zgasło i iskry nie było ,przywiozłem ze szrotu "nowy" aparat zapłonowy podpiołem pod kabelek od czujnika Halla zakreciłem i już iskra była ,wymiana aparatu .
wyjąc przewód idacy z cewki do kopułki z kopułki i umiescić go przy klemie minus (wcisnąc miedzy kable przy klemie)
wyjąc przewód od czujnika Halla
przekecic kluczyk na zapłon
dodatkowym kabelkiem połaczac środkowy kabelek od czujnika halla z minusem
pojawinie sie iskry świadzczy że mamy dobrą cewke a uszkodzony mamy czujnik halla o ile palec i kopułka jest ok
u mnie tak akurat było ,jechałem ,auto nagle zgasło i iskry nie było ,przywiozłem ze szrotu "nowy" aparat zapłonowy podpiołem pod kabelek od czujnika Halla zakreciłem i już iskra była ,wymiana aparatu .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 253 gości