1.8 20v bierze olej i ucieka płyn chłodniczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Wojtek_24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt maja 20, 2008 10:39
Lokalizacja: Opole/Wrocław

1.8 20v bierze olej i ucieka płyn chłodniczy

Post autor: Wojtek_24 » sob cze 14, 2008 14:09

Witam

Auto zakupiłem niedawno, na początku jeździłem nim do 170km/h i po przejechaniu może 1000 - 1500 km oleju prawie nie było na bagnecie (dolałem litr oleju 10W40).
Przy prędkościach rzędu 100 - 130km/h i w jeździe miejskiej na 1000 km bierze mniej niż 200 ml. Dodam jeszcze, że ubywają śladowe ilości płynu chłodniczego.

Przy przegazówach wogóle nie dymi na siwo. Pracuje bardzo równo, że w zasadzie nie widać ani nie czuć na kierownicy drgań. Wydaje mi się, że przyspieszenia są ok jak na takie dosyć ciężkie auto.

Zastanawiam się czy ubytek oleju nie jest spowodowany zużytymi uszczelniaczami zaworów a uciekający płyn przygrzanym silnikiem??? Z góry dziękuję za pomoc.



jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » sob cze 14, 2008 14:36

olej + plyn czyli najprawdopodobniej uszczelka pod głowica



Awatar użytkownika
jarvr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 20, 2006 09:45
Lokalizacja: SŁUPSK

Post autor: jarvr6 » sob cze 14, 2008 18:57

jaki jest przebieg auta?najprawdopodobniej musisz wymienic uszczelniacze zaworowe :rotfl:



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » sob cze 14, 2008 20:10

Wojtek_24 a temperatura silnika jaka jest? Jak wyższa niz pisze książka to moze kompresja dmuchac w ukłąd i tędy tez płyn uciekać moze - co by znaczyło uszczelka pod głowica.


18K4F inside... RWD car :)

Wojtek_24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt maja 20, 2008 10:39
Lokalizacja: Opole/Wrocław

1.8 20v bierze olej i ucieka płyn chłodniczy

Post autor: Wojtek_24 » śr cze 18, 2008 12:23

Dziękuję za odpowiedzi :). Co do temperatury silnika jest ok, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości. Przebieg auta to około 155 000 km, ale kto wie... Pytałem się w jednej z napraw we Wrocławiu o cenę wymiany uszczelniaczy ze ściągnięciem głowicy i podali mi koszt naprawy łącznie z robocizną 1000zł, czy jest to dobra cena?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr cze 18, 2008 13:44

Drogo, pojedz do takich gosci ktorzy zrobią to bez sciągania głowicy. Da się to zrobić w silnikach 16V więc myślę, że w 20V nie będzie z tym większego problemu


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

greg

Post autor: greg » śr cze 18, 2008 13:48

najprościej - pomiar ciśnienia potem pomiar ciśnienia z próbą olejową - wyjdzie czy to uszczelniacze czy uszczelniacze + pierścienie.
Płyn chłodniczy - najpierw obejrz czy gdziekolwiek nei widać śladów (nie mówię o wycieku) tylko śladów po odparowanym płynie + obwąchać (to nie żart) cały przód jak silnik jest gorący (w moim Caddy wysącza się powoli chłodnica i odparowuje- zero śladów wycieku a płynu ubywa - tyle że czuć)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 173 gości