Zacinanie gaźnika 1.6RF 2e2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

artbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn paź 23, 2006 08:26
Lokalizacja: Grudziądz / Trójmiasto
Kontakt:

Zacinanie gaźnika 1.6RF 2e2

Post autor: artbi » pt cze 13, 2008 22:51

Witajcie :okej: !
Potrzebuje pomocy przy zdiagnozawaniu problemu.
A więc po kolei:
Golf II 1,6RF LPG gaźnik 2e2.
Podczas ostrego przyspieszania i puszczenia od razu gazu, powyżej 3,5tys obrotów pedał na chwilę się zaciana. Czas zacięcia jest różny od ułamka sekund do nawet 2.
To zacinanie to jakby trzymanie otwartej przepustnicy przez podciśnienie przy wciśnięciu gazu w podłoge. Mechanicznie żadnych zacięć - wszystko ok. Dalej: problem nasila się jakby z obciażeniem: na luzie czy 2 tego nie zauważymy. Jadąc na 3 i wyprzedzając ostro, następnie przy np 4k obr. puszczenie gazu - pedał trzyma. Na 3 występuje to czasami. Skolei na 4 biegu jest to prawie pewne.

Wyprzedzanie daje dużo frajdy z jazdy, szczególnie jak dajemy ostro na przód i chcemy wjechać między 2 furki. Trzeba uważać co by poprzednika w kufer nie pocałować :grrr:

Instalacja LPG I gen

Będę wdzięczny za wszystkie uwagi i rady :)

pozdrawiam artbi



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 13, 2008 22:55

jak bardzo pedał trzyma, siłownik 3-położeniowy jest w stanie trochę przytrzymać otwartą przepustnicę jeśli ma nieszczczelne wezyki albo pękła mu jedna z membran. Więc zacznij od kontroli wszystkich węzyków tego siłownika i w ogóle wszystkich z tyłu gaźnika. Konkretnie chodziłoby o wezyk idący od siłownika do białego trójniczka i oba jego odgałęzienia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob cze 14, 2008 11:43

Heya :D
Myślę że to siłownik 3 położeniowy, być może zbyt mocno wysuwa swój trzpień. Musisz obejrzeć jego wężyki z tyłu, ew. skorygować w jakim położeniu jest gwint z przodu tego siłownika(oryginalnie powinno to być 3/1(3 długości gwintu tego który wystaje).
Oto wężyki które musisz sprawdzic.
Obrazek
Aha przy końcu linki gazu jest guma i napinacz linki. Zobacz co z tą guma bo np u mnie sie posypała. Może i tutaj chaczyć.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

artbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn paź 23, 2006 08:26
Lokalizacja: Grudziądz / Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: artbi » wt cze 17, 2008 18:03

Maćkooo pisze:Heya :D
Myślę że to siłownik 3 położeniowy, być może zbyt mocno wysuwa swój trzpień. Musisz obejrzeć jego wężyki z tyłu, ew. skorygować w jakim położeniu jest gwint z przodu tego siłownika(oryginalnie powinno to być 3/1(3 długości gwintu tego który wystaje).
Hmm... który to siłownik, bo jakoś jednozncznie nie mogę go zidentyfikować na gażniku. Z której strony patrzeć przy zamontowanym gaźniku?
Maćkooo pisze: Oto wężyki które musisz sprawdzic.
wężyk który idzie od podciśnienie od kolektora ssącego i po drodze ma chyba jakiś zawór jednokierunkowy był jakby załamany czy przyciśnięty. Wyprostowałem go, zdjąłem z trójnika i dobrze ciągnie. Jazda próbna -> dalej to samo :(
Maćkooo pisze: Aha przy końcu linki gazu jest guma i napinacz linki. Zobacz co z tą guma bo np u mnie sie posypała. Może i tutaj chaczyć.
mechanicznie to na pewno nic nie haczy, wystarczy w "mierę" delikatnie przyspieszać i jest ok, tylko wciśniecie pedału w podłoge powoduje ów zacinanie(zasysanie).

Problem ciągle nie rozwiązany :otepienie:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 290 gości